کرمان/

دانشگاه علمی کاربردی ویژه اصحاب رسانه و هنرمندان در کرمان راه اندازی می شود

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی ویژه اصحاب رسانه و هنرمندان، آینده ی نزدیک در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،دکتر محمدمهدی زاهدی در جمع خبرنگاران ، بزرگترین مشکل استان کرمان را ، تأمین آب آشامیدنی ،کشاورزی و صنعتی عنوان کرد و افزود: سطح آب های زیرزمینی که منبع اصلی تأمین آب است ، به شدت کاهش یافته و در صورت اندیشیده نشدن چاره ی اساسی ، در 4تا 5 سال آینده مردم استان مجبور به مهاجرت می شوند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطرنشان کرد: براین اساس ، طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس ، منطقه ی بهشت آباد و سدهای صفا رود، بافت و نساء به استان کرمان در دستور کار قرار گرفت که امید است در آینده ی نزدیک ، با توجه به این طرح ها ، بحران آب را پشت سر بگذاریم.

زاهدی از مردم ، به ویژه کشاورزان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 50 درصد از جاده های اصلی استان کرمان از پوشش آنتن دهی تلفن همراه برخوردار می باشند ، ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همه ی جاده های اصلی استان مجهز به پوشش آنتن دهی تلفن همراه شوند.

زاهدی تصریح کرد: جاده های فرعی استان هم تا 2سال آینده به پوشش آنتن دهی تلفن همراه مجهز می شوند.

وی از اختصاص 30میلیارد تومان اعتبار برای بهتر شدن وضعیت ترمینال فرودگاه کرمان با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان ـ ایر خبر داد.

زاهدی به افزایش پروازهای سیرجان اشاره کرد و یادآور شد: قرار است تعداد این پروازها در شهرستان های کرمان به ویژه جیرفت افزایش پیدا کند تا رفت و آمد مردم و مسئولان به آسانی صورت گیرد و در وقت آنها صرفه جویی شود.

وی با اعلام اینکه اگر تا 6 ماه از معادن استان بهره برداری صورت نگیرد ، به افراد متخصص این حوزه واگذار می شوند ، گفت: این کار علاوه بر جلوگیری از خرید و فروش دلالان ، رونق اقتصاد پایدار و افزایش سرمایه گذاری و بازار کار استان را به دنبال دارد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنانش افزود: با توسعه کارخانه لاستیک بارز در کرمان ، تعداد افراد زیادی جذب کار می شوند که این تأثیر به سزایی در توسعه و رونق اقتصادی استان دارد.

وی علت پرداخت نشدن به موقع حقوق بازنشستگان فولاد را کسری نقدینگی صندوق عنوان و خاطرنشان کرد: براساس پیگیری های انجام شده ، قرار است حقوق بازنشستگان ، پانزدهم هر ماه پرداخت شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه امسال 220میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان کرمان اختصاص یافته است ، تصریح کرد: اگراین روند ادامه یابد و بودجه بیشتری به امور عمرانی اختصاص داده شود تا 2و 3سال آینده وضعیت عمرانی وآبادانی کشور واستان کرمان بهبود می یابد.

زاهدی با اشاره به اینکه حجم فولاد،سنگ آهن ومصنوعات مسی در استان حداقل حدود 20میلیون تن است ،یادآور شد: برای انتقال آنها به تهران و بندرعباس فقط اصلاح خطوط ریلی جوابگوی استان نیست بلکه باید ریل های مضاعف در این مسیر ها گذاشته شود تا از رفت و آمد زیاد تریلی ها در این جاده ها جلوگیری شود که شرکت کوثر برای توسعه خطوط ریلی راه اندازی شده است./س

برچسب ها: آموزش ، تحقیقات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.