مصاحبه سایت فدراسیون جهانی با دروازه بان ایران؛

علیرضا حقیقی: حجازی و عابدزاده راهنماهای من بودند/ از رویارویی با مسی عصبی نیستم

سایت فیفا بعد از قوچان نژاد به سراغ علیرضا حقیقی دروازه بان ایران رفت و از بسته نگه داشتن دروازه مقابل نیجریه با وی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سایت فدراسیون جهانی فوتبال بعد از قوچان نژاد به سراغ علیرضا حقیقی سنگربان ایران رفت و نوشت: ایران در گذشته همیشه دروازه بانان خوبی تولید کرده که نشان خود را در چارچوب دراوزه به جا گذاشته و دورانی تاریخی با این تیم داشته اند. بعد از اینکه علیرضا حقیقی اعتماد کی روش پرتغالی را برای بازی مقابل نیجریه جلب کرد به نظر می رسد که علیرضا حقیقی هم شروع به پا گذاشتن جای پای سنگربانان بزرگ گذاشته است.

بعد از بازنشستگی مهدی رحمتی در سال گذشته گزینه های زیادی پیش روی کی روش بود اما در نهایت علیرضا حقیقی مورد تایید کی روش قرار گرفت. دروازه بان 26 ساله ایران در دیدار مقابل قهرمان آفریقا عملکرد با ثباتی داشت و یکی از عوامل کسب یک امتیاز از این بازی بود. این مسابقه اولین بازی بدون گل خورده ایران در جام های جهانی بود.

رویایم محقق شد

حقیقی به سایت فیفا می گوید: این چیزی بود که من رویای آن را داشتم. می خواستم پیراهن ایران را در جام جهانی بپوشم و به آن هم رسیدم. خدا را شکر می کنم و مفتخرم که اجازه ندادم هیچ گلی از دروازه تیم ملی کشورم عبور کند. البته این بدون کمک هم تیمی هایم اتفاق نمی افتاد.

وی ادامه داد: دفاع بی نقص ایران یک کار تیمی بود. من هر کاری برای موفقیت تیم انجام دادم اما تلاش تمام هم تیمی ها لازم بود تا گلی از خط دروازه ما عبور نکند.

سایت فیفا به مربی حقیقی اشاره می کند: حقیقی به تنهایی به اینجا نرسیده و یکی از بهترین سنگربانان تاریخ آسیا یعنی احمدرضا عابدزاده که در سال 98 درون دروازه ایران قرار داشت به وی کمک کرده است. ضمن اینکه پیش از مرگ ناصر حجازی افسانه ای، نصایح وی را هم شنیده است.

حقیقی می گوید: ناصر حجازی من را در مورد نکات دروازه بانی راهنمایی زیادی کرده بود درست مانند احمدرضا عابدزاده مربی قدیمی ام در پرسپولیس که در مورد جام جهانی نکاتی را به من گفته بود.

هم تیمی هایم انرژی مثبت می دهند

دروازه بان ایران از دانیال داوری و رحمان احمدی دو دروازه بان بزرگتر از خود در ترکیب تیم هم تشکر می کند و اعتقاد دارد حس یک خانواده بودن درون تیم باعث گرفتن این نتیجه شده است.

وی ادامه می دهد: حتی اگر درون زمین با هم رقابت داشته باشیم اما دوستان خوبی می مانیم و اهدافی یکسان را دنبال می کنیم. مردم دوستی عمیق ما را در جریان دو نیمه و بعد از مسابقه دیدند. با کمک همین هماهنگی هم دروازه خود را مقابل نیجریه بسته نگه داشتیم، به همین دلیل هم می خواهم از همه هم تیمی های خود به خاطر انرژی مثبت و حمایت بی دریغشان تشکر کنم.

از رویارویی با مسی عصبی نیستم

حقیقی از بازی با آرژانتین هم می گوید: آرژانتین بدون شک یکی از سه تیم برتر دنیا در حال حاضر است که بازیکنان بزرگی از باشگاه های بزرگ دارد. اما ایران همیشه در موقعیت های سخت عالی بازی می کند. به شما قول می دهم که چیز های خوبی را از این تیم در زمین می بینید.

وی در مورد فشار رویارویی با مسی توضیح می دهد: شخصا چندان در این مورد عصبی نیستم. لیونل مسی بدون شک یکی از بهترین بازیکنان دنیا است اما من به خاطر کشورم به خودم و این رویارویی فکر نمی کنم.بازی در اروپا به من تجربه زیادی داده و مطمئنم این تجربه در دیدار با آرژانتین هم به کمکم می آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: حقیقی ، ایران ، دروازه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۱ تير ۱۳۹۳
واقعا عالى بازي كردى و مسى هيچ كارى نكرد بهترين بازيكن بودى و بهت افتخار مى كنيم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۳
واقعا عالى بازي كردى و مسى هيچ كارى نكرد بهترين بازيكن بودى و بهت افتخار مى كنيم .
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۵:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۳
دمت گرم حقا که شیر پاک خورده همین مملکتی برنده شما بودین نه ارجانتین
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۴:۵۹ ۰۱ تير ۱۳۹۳
دمت گرم حقا که شیر پاک خورده همین مملکتی برنده شما بودین نه ارجانتین
Iran (Islamic Republic of)
خانلرخانی
۰۰:۴۲ ۰۱ تير ۱۳۹۳
خدا حفظت کنه که با اخلاقی و با مرام. امیدوارم مثل مرحوم حجازی با اخلاق و مثل عابدزاده خودت به تنهایی تیم ایران باشی و لبخندها و نگاهت پشت تیم مقابل رو بلرزونه .دعاگوی خودت و تیم هستم . دست علی بهمراهتان
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۲:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
به نظر من بازیکن برتر فقط تو بودی نه مسی .
آخرین اخبار