در اجلاس دو روزه معاونین درمان عنوان شد؛

گزارش 8 دستاورد طرح تحول نظام سلامت

آقاجانی گفت: در اجلاس دو روزه معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی بحث طرح تحول نظام سلامت و سایر فعالیت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستاوردهای این طرح ارزیابی شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی گفت: در اجلاس دو روزه معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی بحث طرح تحول نظام سلامت و سایر فعالیت‌ها در عرصه سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستاوردهای این طرح ارزیابی شدند و نقاط قوت این طرح مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی را معاونین درمان برای ارتقای این طرح پیشنهاد دادند. 
 
وی افزود: منابع مالی، کمبود پرستاری و شاغلین در بیمارستان‌ها و جذب کمبودها را بررسی کردیم و همچنین  این که پرداخت‌های مردم کاهش داده شده و دسترسی آنها به خدمات بهتر شده است و این نشان دهنده این است که این طرح آرامشی را برای مردم به همراه داشته است. 
 
وی ادامه داد: در مورد زایمان طبیعی این طرح موفق بوده است و همچنین هتلینگ بیمارستان‌ها به مرور بهتر می‌شود و بیماران خیلی کمتر برای تهیه دارو و تجهیزات به خارج از بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند. 
 
آقاجانی گفت: برنامه‌هایی را در حوزه درمان داشتیم که 6 مورد آن اجرایی شده است و البته تکمیل آن به چندین ماه وقت احتیاج دارد و استقرار امداد هوایی در چند روز آینده در 16 پایگاه هوایی اجرا خواهند شد. 
 
آقاجانی خاطرنشان کرد: افزایش ویزیت پزشکان متخصص و ارتقای کیفیت ویزیت در بیمارستان‌ها شروع شده که در این طرح به مرور همکاران حضورشان گسترش پیدا می‌کند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار