تکرار/كارنامه دوستان و دشمنان انقلاب از 22 خرداد تا 22 بهمن

درگفتگوی تلفنی ناطق‌نوری و موسوی چه گذشت؟/واکنش مردم به حضور سران فتنه در راهپیمایی22 بهمن

برگ برگ فتنه 88 حاوی در‌س‌هایی آموزنده و عبرت‌انگیز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بیشتر نقش ممتاز ولی‌فقیه و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازی براندازان، اثبات عظمت ملت بابصیرت، دین‌مدار و ولایت‌محور ایران، عمق کینه دشمنان ملت و تفكیك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و... همگی از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتی برای 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها و هم منشا و مبدا تحولات نوينی چون 22 خرداد و 9 دی بود.

خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبی نشان داد "تجديد حيات نظام سياسی جمهوری اسلامي ايران" جامع ترين تعبير برای وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکی از مهم‌ترين روزهای حوادث اين نبرد 8 ماهه( 22 خرداد و 23 خرداد 88) را بررسی کرده است.


چهارشنبه، 21 بهمن، اگر همه ملت ایران بگویند تقلب نشده، باز هم می‌گوید که تقلب صورت گرفته است

 در شب 22 بهمن، شب بزرگداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی غرور آفرین انقلاب اسلامی مردم ایران اسلامی یکصدا فریاد "ا... اکبر" سر داند.
 
فارس نوشت: سروری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع اعضای جامعه اسلامی کارگران به بیان برخی ناگفته‌ها در جلسات مشترک نمایندگان مجلس و نامزدهای شکست خورده در انتخابات پرداخت: در همان چند روز اول پس از انتخابات، 12 نفر از نمایندگان مجلس به دیدار موسوی رفتیم و به او گفتیم شما، ما 12 نماینده را قانع کنید که تقلب شده است ما حاضر هستیم به عنوان نماینده‌هایی از بین مردم پشت شما بایستیم زیرا اعتقاد داریم دولتی که با تقلب بر سر کار بیاید، ارزش ندارد، اما موسوی گفت که اگر همه ملت ایران بگویند تقلب نشده، او باز هم می‌گوید که تقلب صورت گرفته است.
 
سروری ادامه داد: در یکی از این جلسات آقای ناطق نوری به من گفت ساعت 8 صبح 23 خرداد با آقای موسوی تماس گرفته و به او گفتم که شما خوب می‌دانید من به احمدی نژاد رای نداده‌ام و رای من شما بودید، همچنان که من وزیر کشور دوران شما بودم، اما آقای موسوی! اقدامات شما بوی خون می‌دهدو این اقدامات وحدت و صمیمیت بین مردم را تبدیل به درگیری می‌کند و درضمن کسی از کف خیابان‌ها به شما امتیاز نخواهد داد و این اقدامات صرفا موجب کدورت می‌شود و اقتصاد کشور را مختل خواهد کرد؛ نکنید این کارها را.
 
خاتمی: موسوی به حرف من هم گوش نداد
 
سروری افزود: سید محمد خاتمی هم در جلسه‌ای که با او داشتیم به ما گفت که دور روز قبل از خطبه‌های نماز جمعه آیت ا... خامنه‌ای، با موسوی تماس گرفته  است و به او گفته که من 8 سال با این رهبر کار کرده‌ام و روحیات ایشان دست من است، اگر شما و آقای کروبی به او نامه بنویسید و به او بگویید که معترض هستید او اعتراض شمار را پیگیری خواهد کرد، ولی اگر این کار را نکنید و اگر به کف خیابان‌ها بریزید او در خطبه‌های نماز جمعه مقابل شما خواهد ایستاد، ولی با اینکه من دو ساعت با موسوی صحبت کردم او کار خودش را ادامه داد و حتی به حرف من نیز گوش نداد.
 
پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی گفتگویی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر کرد، وی در بخشی از سخنانش می‌گوید: درباره نامه‌ای که در آستانه انتخابات خدمت ایشان فرستادم خود آیت‌الله خامنه‌ای به من گفتند درباره محتوای سراسر نامه ملاحظه‌ای ندارم و فقط زمان انتشار آن را اگر بعد از انتخابات بود، مناسب می‌دانستم.

شبکه فرانس 24 در گزارشی با بیان اینکه معترضین به نظام ایران هر بار با تجربیات اعتراض‌های قبلی بهتر عمل می‌کنند به آنها توصیه کرد که علاوه بر داشتن ماسک، عینک دودی، کلاه و امثالهم را برای شناخته نشدن همراه داشته باشند این شبکه همچنین با حامیان موسوی و کروبی توصیه کرد که در کیف خود دستمال‌هایی آغشته به مواد خاص داشته باشند تا به ترتیب بتوانند در زمان شلیک احتمالی گاز اشگ آور نیز به فعالیت بپردازند.

پنج‌شنبه، 22 بهمن، راهپیمایی عظیم مردم در سالگرد پیروزی انقلاب/ واکنش مردم نسبت به حضور سران فتنه در میان جمعیت
 
رجانیوز آورده است: راهپیمایی مردم ایران در سراسر کشور به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد جمعیت حاضر در خیابان های سراسر کشور به خصوص پایتخت به حدی بود که شبکه بی بی سی آمریکا نتوانست در این باره سکوت کند و با اشاره به این که تعداد کمی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به خیابان‌ها آمده بودند، تاکید کرد که این افراد قبل از آنکه بخواهند دست به اقدامی آشوب گرانه بزنند توسط مردم پراکنده شده و در میان سیل عظیم جمعیت حاضر در صحنه و حامیان انقلاب اسلامی ایران محو شدند.
 
فارس نوشت: علی‌رغم آنکه از روزهای قبل از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن شبکه‌های مختلف خارجی با فراخوان‌های متعدد از مردم خواستند تا با نمادهای سبز در خیابان‌ها حاضر شوند اما کثرت جمعیت مردم در این روز به حدی بود که در هیچ نقطه‌ای از کشور غیر مردمی که برای راهپیمایی و تجدید بیعت با رهبر انقلاب در صحنه حاضر شده بودند، گروه دیگری مشاهده نشد.

این امر سبب شد تا در روزهای بعد از 22 بهمن رسانه‌های بیگانه با حمله به یکدیگر به دنبال پیدا کردن مقصر این اتفاق باشند، سایت متعلق به مهاجرانی طی فراخوانی قبل از 22 بهمن به هواداران فرقه سبز از آنها خواسته بود به صورت ناشناس و بدون استفاده از نمادهای سبز وارد میدان آزادی شوند و سپس از عیان کردن نمادهای سبز خود و سوت زدن به هنگام سخنرانی رئیس جمهور اعتراض خود را اعلام کنند و نام این  طرح را نیز" اسب تروا" گذاشته بود اما با حضور میلیونی مردم تهران در این روز و ناپدیدی اقلیتی که مدعی تقلب در انتخابات بود، عملا این طرح و طرح‌های مشابه دیگر برای بر هم زدن نظم عمومی در 22 بهمن با شکست مواجه شد.

بار دیگر عمامه کروبی بر زمین افتاد
 
رجانیوز می‌نویسد: مهدی کروبی که از قبل اعلام کرده بود، ساعت 10 صبح در میدان صادقیه حاضر خواهد شد، به محض پیاده شدن از ماشین خود در ساعت 11 در خیابان منتهی  به این میدان با خشم مردم حاضر در آنجا  مواجه شد، به نحوی که بار دیگر عمامه وی بر زمین افتاد و با کمک محافظین خود مجددا سوار بر ماشین شد و از دست مردم گریخت بنابر گفته شاهدان عینی، کروبی مجموعا کمتر از 20 ثانیه توانست در جمع مردم حاضر شود و برای حفظ جان خود به سرعت از میان جمعیت که شعارهایی علیه وی سر می دادند فرار کرد.
 
فارس نوشت: میرحسین موسوی ساعت 11 به قصد حضور در جمع مردم از خیابان رودکی عازم راهپیمایی بود که پس از مشاهده حضور میلیونی مردم به سمت یکی از کوچه‌های این خیابان به نام بن‌بست مصطفی رفته و در یکی از ساختمان‌های آنجا پنهان شد، وی تا ساعت دو نیم بعد از ظهر در این ساختمان حضور داشت و تیم حفاظتی وی پس از مشاهده خلوتی خیابان‌ها و عدم حضور مردم او را تحت مراقبت شدید با پوشش پارچه‌ای از کوچه خارج کرده و سوار بر خودروها، منطقه را ترک کردند.
 
شبکه ایرانی نوشت: سید محمد خاتمی در تقاطع زنجان‌ آزادی درصدد ورود به جمع میلیونی مردم بود که در مواجهه با مردم این محل را ترک کرد، مردم تهران با مشاهده وی با شعار "مرگ بر منافق" خشم و عصبانیت خود را نسبت به وی اعلام کردند.
 
فارس: هاشمی رفسنجانی که از تقاطع خیابان فلسطین انقلاب به جمع راهپیمایان پیوست، با شعار راهپیمایان تهرانی مواجه شد:" هاشمی هاشمی بصیرت بصیرت"

 
فارس نوشت: طبق برآوردهای نهادهای مختلف بیش از 50 میلیون در سراسر کشور در این جشن ملی در خیابان ها حضور پیدا کردند.
 
ایسنا می‌نویسد: در قسمتی از قطعنامه پایانی راهپیمایان پایتخت تاکید شد: ما از برخی از خواص که از حیثیت انقلاب و نظام و کسب وجاهت کرده‌اند، می‌خواهیم به تبعیت از "مقام معظم رهبری" به جای اتخاذ مواضع غیر شفاف و دو پهلو به صنوف فشرده ملت پیوسته، با صراحت صف شکنان و اغتشاش گران را محکوم کرده و دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند ما از قوه محترم قضائیه انتظار داریم با کمال قاطعیت به جرم سنگین فتنه گرانی که با وارد کردن خسارات فراوان جانی و مالی به مردم، اتلاف اموال عمومی، سلب امنیت و هتک مقدسات، دشمنان را شاد کرده و بهانه به دست آنها داده‌اند قاطعانه رسیدگی کرده، حکم عادلانه‌ای اسلام را بدون پروا در حق آنها اجرا و ریشه فساد را برای همیشه بخشکانند.
 
رهبری فرزانه انقلاب اسلامی با صدور پیامی خطاب به ملت ایران از حضور شگفت آفرین مردم قدرانی کردند در قسمتی از این پیام آمده است: خسته مباد گام‌های استوارتان، سربلند باد پرچم همت و آزادگی‌تان، درود خدا بر عزم راسخ و بصیرت بی‌همتایتان، که همیشه در لحظه نیاز صحنه رویارویی با بددلان و بدخواهان را عرصه پیروزی می ‌سازد و نمایشگاهی از عزت و عظمت می‌آراید... آیا 31 سال آزمون و خطای چند دولت متکبر و زورگو کافی نیست که آنان را از خواب غفلت بیدار کند و بیهودگی تلاش برای سیطره بر ایران اسلامی را به آنان تفهیم نماید.
 
آیا حضور ده‌ها میلیون انسان بصیر و پر انگیز در جشن سی و یک سالگی انقلاب کافی نیست که معاندان و فریب خوردگان داخلی را که گاه ریاکارانه دم از مردم می‌زنند، به خود آورد و راه و خواست مردم را که همان صراط مستقیم اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله و راه امام بزرگوار است، به آن نشان می‌دهد؟ دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند که این ملت راه خود را شناخته و تصمیم خود را  گرفته است و برای رسیدن به قله پیشرفت و سعادت با تکیه بر خدا و اعتماد به قدرتی که خداوند به او بخشیده است، هر مانعی از سر راه بر خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار