"صلح رمضانی"؛ طرح ایران برای انزوای تروریست‌ها

نمایش افراط‌گرایانه تروریست‌های بعثی ـ تکفیری داعش بار دیگر نشان داد که تاریخ می‌تواند با بی‌توجهی سیاستمداران به پیامدهای ایده‌هایشان تکرار شود و مسلمان‌کشی، از سوی کسانی دنبال شود که داعیه اسلام و اجرای احکام اسلامی را دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،نمایش افراط‌گرایانه تروریست‌های بعثی ـ تکفیری داعش بار دیگر نشان داد که تاریخ می‌تواند با بی‌توجهی سیاستمداران به پیامدهای ایده‌هایشان تکرار شود و مسلمان‌کشی، از سوی کسانی دنبال شود که داعیه اسلام و اجرای احکام اسلامی را دارند.

آنان که ثبات خاورمیانه و تحولات دموکراتیک آن را - چه در قالب بیداری اسلامی و فروپاشی دیکتاتوری های وابسته و چه در قامت بروز و ظهور اراده مردم در پای صندوق های رأی - به زیان خود می بینند، حالا تلاش دارند تا از طریق کودتای نظامی یا استفاده از گروهک های افراطی و تروریستی همچنان بهانه لازم برای حضور نظامی در یکی از استراتژیک ترین مناطق جهان را حفظ کنند و مانع از توسعه این منطقه شوند.

هرچند گروه های افراطی کمتر از یک درصد از کل جمعیت خاورمیانه را نمایندگی می کنند، اما امروز به لطف توجه سیاستمداران غربی و برجسته سازی های رسانه ای در چنان موقعیتی قرار گرفته اند که بخشی از افکار عمومی جهان می پندارد این گروه ها نماینده جهان اسلام بوده و مسلمانان امروز به خون یکدیگر تشنه هستند! تصویری که دولت های غربی برای اجرای پروژه اسلام هراسی، سخت به آن نیاز دارند.

در چنین شرایطی، ایران به منظور دفاع از وجهه بین المللی اسلام، طرح جهان عاری از خشونت را ارائه و استقبال جهانی از این ایده، کشورمان را به کانون برقراری ثبات در منطقه تبدیل کرده است.

با این همه دولت های غربی تلاش دارند از طریق کمک به تروریست ها، تهران را چنان درگیر موضوع تروریسم کنند که فرصت ارائه الگویی الهام بخش برای برقراری صلح در منطقه را نداشته باشد.

این در حالی است که طی 35سال گذشته، ایران همواره تلاش کرده بدون مداخله مستقیم در امور دیگر کشورها، فقط با نمایش یک الگوی کارآمد از یک کشور اسلامی توسعه یافته، دیگر کشورها را ترغیب به فاصله گرفتن از افراطی گری کند.

در تازه ترین این تلاش ها رئیس جمهور کشورمان دیروز بار دیگر با تاکید بر ضرورت وحدت جهان اسلام در برابر خطر تروریسم، طرح «صلح رمضانی» را ارائه داد و خواستار انزوای تروریست ها در ماهی شد که نماد رحمت الهی است.

بی تردید این طرح در افکار عمومی جهان که با گوشت و پوست خود فجایع ناشی از بحران تروریسم را لمس می کند، بازتاب مثبتی یافته و الهام بخش خواهد بود اما این که سیاستمداران عرب منطقه نیز اهمیت آن را درخواهند یافت یا نه، علامت سوال بزرگی است که تاریخ به آن پاسخ خواهد داد؛ هرچند تاریخ کارنامه درخشانی از صلح جویی برخی کشورهای منطقه در خاطر ندارد.

برچسب ها: صلح ، رمضانی ، طرح ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.