مدير عامل شرکت ملی حفاری ايران:

یک دستگاه حفاری دریایی به "فاز 14 پارس جنوبی" افزوده شد

گلپايگانی گفت: یک دستگاه حفاری دریایی به منظور سرعت‌بخشی در عملیات حفاری فاز 14 پارس جنوبی به اين فاز اضافه شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران گفت: به منظور سرعت بخشيدن به عمليات حفاري 22 حلقه چاه گازي در فاز 14 پارس جنوبي، دستگاه چکآپ مورد نياز از فاز 17 به فاز 14 انتقال يافت.

گلپايگانی افزود: با توجه به خاتمه عمليات حفاري و تکميل 22 حلقه چاه گازي در فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي توسط متخصصان ملي حفاري، دستگاه حفاري دريايي مستقر در فاز 17 ترخيص و در حال انتقال به فاز 14 مي باشد.

گلپايگاني از پيشرفت بيش از 40 درصدي در فاز 14 ميدان مشترک پارس جنوبي تا متراژ بيش از 37 هزار متر خبر داد و گفت: با افزايش اين دستگاه توسعه اين فاز از شتاب بيشتري برخوردار خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به عمليات حفاري در فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي گفت: اين طرح يکي از موفقيت هاي بزرگ شرکت ملي حفاري ايران در ميادين مشترک خليج فارس است که به صورت EPD طبق برنامه زمان بندي متقاضي انجام شده است.

مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران افزود: طرح از صفر تا 100 کار ، توسط سخت کوشان ملي حفاري شامل مطالعات، شناسايي لايه ها، زمين شناسي، مهندسي، برنامه ريزي، خدمات فني، کالا و مواد و تامين دکل حفاري بعهده شرکت بوده است.

مدير عامل ملي حفاري به تجارب شرکت در پروژه عظيم پارس جنوبي اشاره کرد و افزود: اين شرکت براي اولين بار در فاز 5 پارس جنوبي 11 حلقه چاه را حفاري و تکميل کرد و در مرحله دوم با تجارب بدست آمده از اين پروژه، 24 حلقه چاه گازي را در فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي تکميل و تحويل نمود.

شرکت ملي حفاري ايران هم اکنون در پروژه آزادگان، ياران، آذر و فاز يک پارس جنوبي حفاري چاه هاي نفت و گاز را در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار