احیای گورستان‌های سطح شهر / ضرب الاجل برای تعیین تکلیف جایگاه گورستان صورت گیرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با احیای گورستان‌های محلی و منطقه ای سطح شهر می‌توان به مشکل وضعیت گورستان ها رسیدگی و ساماندهی کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در هفتادو پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران معصومه آباد درخصوص احیای گورستان‌های داخل سطح شهر گفت: محل‌هایی که بافت مسکونی، فرهنگی و هویتی آن تغییر کرده علاقه مندی مردم برای دفن رفتگانشان درآن محل ها کمتر است ومردم علاقمندی نشان نمی‌دهند چرا که وقتی بافت یک محل تغییر کند هویت و دلبستگی مردم نیز همگام با آن تغییر می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت این موضوع بیان داشت: اگر 140 آرامستان کوچک که در سطح شهر وجود دارد یا حتی زمین‌هایی که دارای کاربری‌های دوگانه ویا چند گانه است تعریف شود مشکل گورستان‌ها نیز قابل حل است اتفاقی که هم اکنون در بوستان نهج‌البلاغه افتاده که در کنار فضای شاد سبز بوستان رفتگان نیز دفن شده اند.

وی تصریح کرد: اگر چنین پروژه‌ای کارکرد محلی و منطقه ای داشته باشد دست‌آوردهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خواهیم داشت.

مهدی چمران درادامه جلسه نیز درخصوص صحبت‌های معصومه آباد گفت: گورستان‌های داخل شهر و دفن رفتگان درآن در گذشته متناسب با جمعیت آن زمان بوده است وامامزاده هایی که دفن متوفی داشته اند تعداد بسیار کم و محدودی است.

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت گورستان‌های فعلی و متراکم را درداخل شهر است را بدانیم در برنامه  ریزی بسیار موثر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: مکان فعلی که هم اکنون وجود دارد گورستان‌های قدیمی و امامزاده های سطح شهر است که اغلب آن‌ها 30 سال خود را طی کرده‌اند وصاحبانشان برای رجوع به این قبول مشتاق هستند هیچ دلیلی برای جلوگیری از این مسئله وجود ندارد اگر فضای سبز و تمیز و پرنشاطی در کنار گورستان‌های به وجود آید می‌توان از این ظرفیت برای دفن متوفیان استفاده کرد.

در ادامه جلسه نیز شاکری عضو دیگر اسلامی شهر تهران گفت: از سال 83 ساماندهی وضعیت گورستان ها مطرح بوده ولی هنوز در مکان یابی بحث وجود دارد این در حالی است که قیمت قبور هر روز بالا می‌رود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مردم را به دفن در امامزاده ها تشویق می‌کنیم اما قبور چند صدمیلیونی از توان اقتصادی مردم خارج است.

شاکری در ادامه بیان داشت: اگر این موضوع مصوبه شورای شهر بوده باید نسبت به هزینه‌ها و خسارت‌های شهروندان رسیدگی شود وضرب العجلی تعیین گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال باید هماهنگی با رایزنی‌ها صورت بگیرد تا صحبت سال 83 پس از 10 سال به پایان برسد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار