اصفهان/

سواد حقوقی مردم به‌روز نیست

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: سواد حقوقی مردم خوب و به‌روز نیست و با توجه به اینکه مسائل حقوقی تغییر می‌کند و به‌روز می‌شود، به‌روز شدن سواد حقوقی مردم نیز به میزان بسیار بالایی ضرورت دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمدرضا قنبری در پاسخ به این سؤال که آیا دادگستری برنامه‌ای را در راستای ارتقای سواد حقوقی مردم در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر مقرر شده است که برنامه‌های آموزشی در زمینه مسائل حقوقی با همکاری اداره روابط عمومی قوه قضائیه و صدا و سیما در راستای ارتقای سواد حقوقی مردم برگزار شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌های آموزشی از طریق رسانه برای مردم پخش می‌شود، اضافه کرد: هنوز این موضوع اجرایی نشده و در حال حاضر هماهنگی بین اداره روابط عمومی قوه قضائیه و صدا و سیما در این زمینه در حال انجام شدن است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان سواد حقوقی مردم را بسیار پایین دانست و تصریح کرد: سواد حقوقی مردم خوب و به‌روز نیست و با توجه به اینکه مسائل حقوقی تغییر می‌کند و به‌روز می‌شود، به‌روز شدن سواد حقوقی مردم نیز به میزان بسیار بالایی ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلاتی که در دادگستری‌ها در بین مردم مشاهده می‌کنیم، ناشی از پایین بودن سواد حقوقی مردم و عدم اطلاع مردم از قوانین و مسائل حقوقی است، ادامه داد: در حال حاضر واحد معاضدت و ارشاد قضایی در سه بخش به منظور ارتقای سواد حقوقی مردم در دادگستری مستقر شده است.

قنبری با بیان اینکه این واحد در سه بخش خانواده، حقوقی و کیفری برای ارشاد و راهنمایی مردم در زمینه مسائل حقوقی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: مردم می‌توانند روزانه به این واحد‌ها مراجعه کنند و در زمینه مسائل حقوقی مورد نظر ارشاد شوند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات این دفاتر استفاده کنند، افزود: همچنین در دادگستری دفتری به نام دفتر حمایت از ایثار‌گران وجود دارد و افرادی از جمله ایثار‌گران، جانبازان، بسیجیان و خانواده‌های آنها می‌توانند به صورت رایگان از خدمات این دفاتر در زمینه‌های مختلف حقوقی استفاده کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، سواد ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.