تناقض آشکار در اظهارات دولتمردان آمریکا در خصوص تروریست‌ها

دولت آمریکا در حالیکه از گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه حمایت می کند ادعا دارد که در عراق با داعش مبارزه می کند که در این موضع آمریکا به شدت تناقض وجود دارد و طبیعتا هر کس که با آتش این سازمان های تروریستی بازی کند قطعا به زودی این آتش دامنگیرش خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تشرین، با توجه به سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به منطقه و دیدارهای او در عراق مواضع. اظهارات و فعالیت های مسئولین آمریکایی بدان اشاره دارد که آمریکا سعی دارد منطقه را به سمتی سوق دهد که مطلوب تروریست های وهابی و تکفیری باشد. چراکه عملی شدن این فرایند با برنامه‌های این دولت و نیز خواسته های رژیم صهیونیستی هماهنگ است.

خواسته های پی درپی اوباما و جان کری از عراق مبنی بر تشکیل حکومت فدرالی براساس تقسیمات جغرافیایی مذهبی و قومی و نیز دم زدن از تشکیل حکومت وحدت ملی که مورد قبول همگان باشد خود گواه بر این ادعاست و این دقیقا همان چیزی است که داعش و دیگر گروه های تروریستی به دنبال آنند.

تقسیمات طائفه ای و مذهبی آمریکا را در سوریه به فعالیت وامیدارد و راه حل هایی را که کاملا با اهداف گروه های تروریستی در سوریه همسوست مطرح می‌سازد.

دولت آمریکا در حالیکه از گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه حمایت می کند ادعا دارد که در عراق با داعش مبارزه می کند که در این موضع آمریکا به شدت تناقض وجود دارد و بر این نکته تاکید دارد   مادامی که این سازمان های تروریستی همسو با منافع و خواسته های این دولت عمل می کنند آمریکا با آنها هیچ مشکلی ندارد.

علاوه براین موضع فدرالی آمریکا را می توان از خلال اظهارات مهمترین متحد این دولت پس از اسرائیل یعنی عربستان و سعود الفیصل که معتقد است سیطره ی داعش بر موصل و برخی مناطق دیگر یک انقلاب مردمی است به خوبی فهمید.

قطعا سعودالفیصل بدون هماهنگی با آمریکا چنین سخن تحریک آمیز و تفرقه افکنی را ابراز نمی کند. چراکه وقتی پای گروه های تروریستی وهابی و اقدامات آنها در کشورهای عربی در میان باشد او در نقش سخنگوی دولت آمریکا ظاهر می شود و از زبان آنها سخن می گوید.

بنابراین می توان گفت که سازمان تروریستی القاعده و زیرشاخه های آن مانند داعش ه براساس طرح ها و برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی رفتار می کنند و طبیعتا هر کس که با آتش این سازمان های تروریستی بازی کند قطعا به زودی این آتش دامنگیرش خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار