روزنامه الدیار لبنان گزارش داد؛

تسلیحات اسراییلی در دست گروه‌های تروریست مستقر در عراق

روزنامه الدیار لبنان به نقل از منابع آگاه از حمایت اسراییل، آمریکا و کشورهای عربی از گروه تکفیری-بعثی داعش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛محافل پیگیر پرونده گروه‌های تکفیری فاش کردند: داعش در سوریه و عراق از سلاح اسراییلی استفاده کرده است.

این محافل با اشاره به اینکه روابط بین رژیم صهیونیستی و گروه داعش واضح است، افزودند: روزنامه‌های اسراییلی بر مداوای 700 نفر از عناصر داعش که در جریان درگیری‌های سوریه زخمی شدند، در بیمارستان‌های تل آویو تاکید داشته و این موضوع دلیلی بر میزان حمایت اسراییل از این گروه است.

این منابع آگاه با بیان اینکه اسراییل گروه داعش را در عراق و سوریه از طریق سلاح، ادوات نظامی و اموال حمایت لوجستیکی کرده، افزودند: آمریکا هم صدها نفر از عناصر افراطی داعش و النصره را در خاک اردن با حمایت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آموزش نظامی می‌دهد.

این منابع با تاکید بر پیدا شدن سلاح اسراییلی در دست عناصر داعش در استان الانبار عراق و برخی از استان‌های سوریه، گفتند: برخی از پایتخت‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تسلیحات اسراییلی را با هدف ارائه به مخالفان سوری از جمله داعش و النصره خریداری کرده‌اند.

این محافل در پایان تاکید کردند: اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارد که کشورهای حامی داعش، 1700 شبه نظامی را از کشورهای الجزایر، تونس و مراکش برای اعزام به عراق مسلح کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار