1+5 بار ديگر بر تعهد خود مبنی بر دستيابی به توافق با ايران تا روز ۲۰ ژوئيه تاکيد کردند

گروه ۱+۵ درنشست خود در بروکسل بر دستيابی به توافق نهايی با ايران تا ۲۰ ژوئيه تأکید کرد.

ه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شش قدرت جهانی روز پنجشنبه، بار ديگر بر تعهد خود مبنی بر دستيابی به توافق با ايران بر سر پرونده هسته‌ايش تا روز ۲۰ ژوئيه تاکيد کردند.
 
نمايندگان پنج کشور آمريکا، چين، روسيه، فرانسه و بريتانيا همراه با آلمان، با کاترين اشتون، مسوول امور سياست خارجی اتحاديه اروپا در بروکسل نشستی را برگزا کردند تا خود را برای مذاکرات هفته آينده با ايران آماده کنند.
 
مايکل مان، سخنگوی اشتون، در اين زمينه گفت که گروه پنج به علاوه يک در اين نشست قصد خود را مبنی بر دستيابی به توافق با ايران تا روز ۲۰ ژوئيه مورد تاکيد قرار داد.

براساس این گزارش، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با روسای شش هیئت مذاکره کننده با ایران، درباره آماده سازی مقدمات برای ادامه مذاکرات هسته ای با ایران با آنان گفتگو کرد.

 دور ششم گفت‌وگوهای ميان این گروه و ايران قرار است از چهارشنبه هفته آينده، ۱۱ تيرماه، با حضور کاترين اشتون و محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، در وين از سر گرفته شود.
 
ظريف روز گذشته اظهار داشت، در حالی که ايران پيشنهادهای معقولی را ارائه داده است تقاضاهای گروه پنج به علاوه يک روند گفت‌وگوها را به مخاطره انداخته است.
 
وزير امور خارجه جمهوری اسلامی در دیدار با یک مقام وزارت خارجه کوبا گفته است: ايران آماده رسيدن به راه حل است و در اين رابطه پيشنهادهای معقولی ارائه داده است اما ممکن است طرف مقابل با زياده‌خواهی مانع توافق شود که در آن صورت مانع به بن بست رسيدن مذاکرات برای دنيا مشخص خواهد شد.
 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار