برای نخستین بار در کشور

طرح بتن 1404 اجرایی شد

اجراي طرح بتن 1404 امروز با حضور معاون وزير راه و شهرسازي در اصفهان آغاز شد .

 رئيس مرکز تحقيقات وزارت راه ، مسکن و شهرسازي در اصفهان گفت : با توجه به توان علمي محققان و امکانات آزمايشگاهي و توانايي  بالاي توليدکنندگان اصفهاني اجراي طرحهاي ملي بتن 1404 در دفتر منطقه‌اي تحقيقات شهرسازي اصفهان آغاز شد  .

شکرچي زاده با اشاره به اينکه بيش از 95 درصد از بتن‌هاي سازه‌ها داراي مقاومت 25مگاپاسکال است افزود : اين بتن از قابليتهايي همچون کيفيت بالا ، عمر مفيد بالا ، کاهش هزينه اجرا و مقاومت بيشتر در مقابله زلزله و سازگار با هرگونه شرايط آب و هوايي برخوردار است.  

 وي اضافه کرد : با اجراي اين طرح در اصفهان يک آسيب‌شناسي در زمينه پايين بودن کيفيت بتن در برخي از طرح هاي عمراني کشور انجام مي شود .

 وي با اشاره به اينکه سند جامعي با عنوان سند جامع بتن 1404 تهيه شده است گفت : کميته‌هاي مختلفي در بخش طراحي ، اجرا ، نگهداري و مواد اوليه راه اندازي شده و بزودي اين طرح در  سراسر کشور اجرا مي شود .  
 
شکرچي ‌زاده افزود : بر اساس سند جامع توليد بتن تا سال 1404 توليد ، طراحي و اجراي سازه‌هاي بتني 500 کيلو‌گرم بر سانتي‌متر مربع 2  برابر افزايش  مي يابد.

 همچنين پيش از اين روکش راههاي کشور با قير آسفالت مي شد که با افزايش قيمت قير ،  بتن مناسبترين جايگزين براي روکش راههاي کشور با کمترين هزينه است.
 
وي با اشاره به اينکه صنعت بتن در کشور يکي از صنايع بسيار مهم محسوب مي‌شود افزود : صنعت بتن سالانه بيش از هشت ميليارد دلار براي کشور درآمد دارد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار