کرمانشاه/

با روند مصرف موجود تا چند سال آینده منابعی برای تولید برق نخواهیم داشت

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب و بیش از اندازه مصرف برق در کشور، اظهار کرد: چنانچه این روند ادامه پیدا کند تا چند سال آینده منابعی برای تولید برق نخواهیم داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ،عبدالعزیز کریمی وضعیت سرانه مصرف برق در کشور را نامطلوب دانست.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر میزان مصرف برق کشور در مقایسه با اکثر کشورهای دنیا بالاست و اسراف بیش از حدی در مصرف برق وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در کشورهایی نیز که سرانه مصرف بالاتری در زمینه برق نسبت به کشور ایران دارند، برق مصرفی در بخش تولید مصرف می شود و این امر برای آنها به صرفه است.

وی تصریح کرد: این در حالیست که در ایران بیشتر برق مصرفی در بخش خانگی مصرف می شود و بخش کمتر آن به مباحث تولید اختصاص داده می شود.

کریمی یادآور شد: اگر روند مصرف برق موجود کشور ادامه پیدا کند ظرف چند سال آینده دیگر منابعی برای تامین برق مصرفی کشور باقی نخواهد ماند، مگر تصمیمات جدی در سطح مسئولین کشوری در این زمینه اتخاذ شود و یا فرهنگ و نگاه مردم در زمینه مصرف تغییر کرده و به سمت صرفه جویی برویم.

وی تصریح کرد: در همین راستا ضرورت دارد تا در سالی که با نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، همه مدیران با مدیریت جهادی و مردم با عزم ملی خود در جهت ایجاد فرهنگ صرفه جویی در کشور تلاش کنند./ش/ن


برچسب ها: کرمانشاه ، روند ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.