سردار کارگر:

اتفاقات عراق و سوریه ارزش دفاع مقدس ما را بیشتر روشن کرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با اتفاقات عراق و سوریه معلوم می‌شود که ارزش دفاع مقدس ما چقدر بوده و هرچه جلو می‌رویم بیشتر روشن می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آئین معارفه معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: نکته مهم در اساسنامه بنیاد که در سال 69 به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسیده این است که باید از تحریف جلوگیری کند و اینکه دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و در 26 اسفند سال گذشته که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان به این 2 نکته بازهم تأکید فرمودند.  
 
وی افزود: نکته مهم را باید در بنیاد دنبال کنیم البته سیاست‌گذاری، هدف گذاری، نظارت و حمایت با بنیاد حفظ آثار است اما این دو مسئولیت به جلوگیری از تحریف و جلوگیری از به فراموشی سپردن دفاع مقدس بر عهده کل نظام و همه مسئولان و مردم است. 

سردار کارگر تصریح کرد: پیروز واقعی دفاع مقدس، مردم، رهبری و امام عزیز بودند و پیروز همه صحنه‌های انقلاب بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری و همه مردم بوده‌اند.  
 
وی افزود: اصلی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دنبال می‌کنیم مشاوره و مشارکت است که بتوانیم مأموریت خود را انجام دهیم.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: در هیئت امنای این بنیاد از 20 نفر عضو 14 نفر افراد غیرنظامی و تنها 6 نفر افراد نظامی هستند و 7 وزیر عضو هیئت امنای بنیاد هستند بنابراین در سیاست‌گذاری بنیاد تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح توسط رئیس این ستاد و معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل دنبال شده و اصل بر این است که دفاع مقدس را در همه سطوح و اقشار، ادیان و مذاهب باید دنبال کنیم.  
 
وی افزود: در موضوع دفاع مقدس حتی به سلایق سیاسی کار نداریم سلایق سیاسی باید بیایند و در دفاع مقدس سهیم باشند و خط قرمز ما در بنیاد حفظ آثار و نقش ارزش‌های مقدس حفظ نظام و فرامین مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) است.  
 
سردار کارگر تصریح کرد: بیش از یک سال این موضوع عملیاتی شده که همه اصحاب دفاع مقدس باید به تأیید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برسند تا اعتبار داشته باشند اسنادی در نظام جمهوری اسلامی ایران، سپاه، نیروی انتظامی، جهاد و بقیه دستگاه‌ها وجود دارند که این‌ها باید در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد تأیید قرار بگیرد و الحمد‌الله پژوهشگاه دفاع مقدس این رتبه و لیاقت را پیدا کرده که به این کار بپردازد لذا بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس کار مهمی بر عهده دارد.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما به دنبال نوشتن تاریخ جنگ هستیم و باید از آن رمان‌ها، فیلم‌ها و نمایشگاه‌ها درست کنیم و حتی در معماری باید به موضوع دفاع مقدس دقت کنیم.
 
وی افزود: موضوع راهیان نور یکی از مأموریت‌های بسیار مهم بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و یکی از بزرگترین همایش‌های فرهنگی در دنیا است.  
 
سردار کارگر اظهار داشت: ما الان شرمنده مردم هستیم اما هرچقدر به جلو می‌رویم استقبال مردم از راهیان نور بیشتر می‌شود در ابتدای دهه 80 ، 400 هزار نفر به راهیان نور می‌رفتند اما آمار سال گذشته بیش از 4 میلیون نفر بوده که 78 درصد آن بین 15 تا 30 سال داشتند و 46 درصد مردم با وسایل شخصی به این مناطق اعزام می‌شوند که بسیاری از آنها بار اول بوده و 43 یادمان از دفاع مقدس در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی داریم.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه همه کشور باید در این موضوع پای کار بیایند گفت: دولت فعلی و رئیس جمهور محترم دکتر روحانی با شعار دفاع مقدس به میدان آمد و یکی از جنبه‌های قوی تبلیغاتی این دولت دفاع مقدس بود و نشان می‌دهد که رویکرد مردم ما رویکرد جهادی است و ایشان رئیس جمهور شدند و انتظار ما این است که در موضوع دفاع مقدس پرتلاش باشند و کمک کنند.  
 
وی افزود: در موضوع دفاع مقدس انصافا هر مسئول در کشور وزرا، استانداران کمک کردند اما انتظار داریم در حد شعار باقی نماند و به عمل تبدیل شود.
 
سردار کارگر اظهار داشت: با اتفاقات عراق و سوریه معلوم می‌شود که ارزش دفاع مقدس ما چقدر بوده و هرچه جلو می‌رویم بیشتر روشن می‌شود.  
 
سردار کارگر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: در 2 جنگ شمال و جنوب آمریکا که خیلی هم برجسته نیست بیش از 100 هزار کتاب و رمان در این باره نوشته‌اند و همین الان هم اگر 1000 کتاب راجع به دفاع مقدس بنویسید کم است. 

وی افزود: همه سازمان‌ها باید در این زمینه کمک کنند وظیفه ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت است اما رقابت نیست و همه باید کار کنند و همه وزارت‌خانه‌ها، شهرسازی‌ها و استانداری‌ها باید کمک کنند. اصل رفاقت با همه است ما با هیچ کس دعوا نداریم و با همه مذاکره و مفاهمه می‌کنیم و با پرداختن به اشتراکات می‌توانیم موفق باشیم. 

وی اظهار داشت: سردار عبدالله روشن که مسئولیت مدیرکلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران را به عهده می‌گیرد باید توجه داشته باشد که با همه جاهای دیگر فرق می‌کند و ام‌القرای جهان اسلام است که بیش از 10 میلیون جمعیت و بیش از 30000 شهید دارد و اصل در رفاقت و تشریک مساعی است و انشا‌ءالله سردار روشن بتواند با روابط عمومی خوب خود در این عرصه موفق شود.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: علت اینکه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به عنوان معاون بنیاد منصوب می‌شود به خاطر اهمیت تهران است که انتظار داریم سردار روشن در این عرصه موفق شود و انشاءالله در این باره گزارش‌های خوبی داشته باشیم.  
 
وی خاطر نشان کرد: سازوکار بنیاد حفظ آثار سازوکار خوبی است و در تهران هم باید پیگیری شود زیرا به دلیل اینکه مسئولان مرکزی نظام در تهران هستند به خاطر کارهای کشوری همیشه خیلی از کارها در تهران غفلت شده و بسیاری از دستگاه‌ها هم این طور بوده اما مردم تهران هم حقی دارند و باید مخصوص به آنها نیز کارهایی خوب صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسئولان ، مقام ، معظم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار