وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای مطرح کرد؛

قطعنامه شورای حقوق بشر عليه سوريه، سیاسی و یکجانبه است

روسیه تأکید کرد قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در خصوص سوریه ، سیاسی و یکجانبه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه،  روسیه تأکید کرد قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در خصوص سوریه ، سیاسی و یکجانبه است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای افزود هدف از صدور این قطعنامه ادامه متزلزل کردن ثبات در سوریه است.

در این بیانیه آمده است: این قطعنامه نیز مانند سایر قطعنامه ها یکجانبه است و دولت سوریه را مسئول خشونت در کشور دانسته و نقش گروه‌های تروریستی و تهدید شدید حقوق بشر به واسطه آنها و همچنین وضع منطقه و جنایات این گروه‌ها در حق سوری‌ها مانند اعدام ، شکنجه ، تجاوز به عنف به زنان و بهره کشی از کودکان را نادیده گرفته است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح کرده است این قطعنامه دستور کار  نشست ژنو را مخدوش می کند چرا که روند سیاسی را به تشکیل شورای حکومت انتقالی محدود کرده و بدون هیچ پایه و اساسی از انتخابات قانونی که در کشوری دارای حاکمیت برگزار شد انتقاد کرده است.

وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد مسکو به همراه شمار دیگری از کشورها اصلاحاتی را مطرح کرد تا متن قطعنامه متوازن باشد.

در ادامه بیانیه آمده است اگرچه برخی کشورهای غربی با این اصلاحات مخالفت کردند اما سطح حمایت از گام‌های ضد سوری در شورای حقوق بشر رو به کاهش است و تعداد کشورهای آماده حرکت در مسیر تلاشگران برای دامن زدن به تنش در سوریه در مقایسه با گذشته نیز رو به کاهش هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار