معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تأكيد كرد

بسترسازي براي تعامل مربيان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با صنايع و بنگاه هاي اقتصادي

معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به بسترسازي براي تعامل مربيان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با صنايع و بنگاه هاي اقتصادي تأكيد كرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  پوراندخت نیرومند، معاون آموزش اين سازمان بيان داشت: با توجه به شرایط فعلی کشور و تاکید بر حضور موثر در عرصه  های بین المللی، ساز و کارهای حضور سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در عرصه های ملی و بین المللی باید تغییر کند.
 
پور اندخت نیرومند، معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: با توجه به نقش آفرینی آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بنگاه ها و صنایع لازم است که ارتباط تنگاتنگی بین این آموزش ها، صنایع و فناوری ها ایجاد شود.
 
وي ادامه داد: بازنگری مستمر استانداردهای آموزش شغلی و شایستگی موجود، تدوین استانداردهای آموزش مورد نیاز، منطبق کردن شایستگی های حرفه ای مربیان با تغییرات حاصله در صنایع و فناوری ها از جمله الزاماتی است که برای انطباق آموزش های فنی و حرفه ای با نیاز بازار کار باید انجام شود.
 
 معاون آموزش سازمان بيان داشت: از جمله اقدامات دیگر که در دستور کار سازمان قرار گرفته است، درج دوره های کاروزی در استانداردهای آموزشی مورد نیازصنایع و اصناف است.
 
 نيرومند تصريح كرد: بر همين اساس، فراهم كردن حضور مربيان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در صنايع و در راستاي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري به عنوان اولويت های سال جاري بايد مورد توجه قرار می گرفت، و بر همين اساس در سيزدهمين شوراي نظارت، ارزيابي و گسترش آموزشي كه در آذربايجان شرقي و با حضور مديران كل چهار استان منطقه يك كشوري صورت پذيرفت، حضور مربيان در صنعت مورد حمايت قرارگرفت.
 
رهام كيائي، معاون اداري و پشتيباني سازمان در ادامه بيان داشت: با توجه به اهميت ارتباط و تعامل نزديك بين آموزش هاي فني و حرفه اي و نياز بازار كار، اين معاونت از هرگونه اقدامي كه زمينه ي تربيت نيروي انساني ماهر مورد نياز بازار كار را فراهم كند، حمايت مي كند.
 
وي افزود: تأمین منابع مورد نیاز برگزاري سمينارهاي تخصصي با همكاري صنايع و بنگاه هاي اقتصادي و حمایت از بازنگری در استانداردهاي آموزشي سازمان از جمله اقدامات عملياتي است كه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فنی ، تعامل ، دستورات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار