معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از به کارگیری حداقل سه معلم علوم پایه، علوم انسانی و تربیت بدنی به منظور جبران بخشی از نیروی مورد نیاز در دوره‌ی ابتدایی خبر داد.

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص سیاست چند معلمی مقطع ابتدایی گفت: به دنبال سند تحول، دوره‌ی ابتدایی به سه دوره‌ی 3ساله تقسیم شد. در دوره‌ی اول ابتدایی اقتضای دانش‌آموز و شرایط آموزش و یادگیری این است که با یک معلم باشد.

وی در ادامه افزود: سیاست ما این که در دوره‌ی اول ابتدایی دانش‌آموز را یک معلم از پایه‌ی اول تا پایه‌ی سوم همراهی کند که در این صورت بحث چند معلمی منتفی است و این تدابیر به منظور رشد، شرایط تعلیم و تربیت و یادگیری اتخاذ شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره‌ی دوم ابتدایی پروژه پایه‌ی پنجم و ششم از دبیران دوره‌ی متوسطه برای همکاری در دوره‌ی ابتدایی به دلایلی از جمله رسیدن دانش‌آموز به یک رشد قابل قبولی از فراگیری، که تامین بخشی از نیروی انسانی موردنیاز و ورود دانش‌آموزان به دوره‌ی متوسطه با شیبی ملایم دعوت می‌شود.

وی  یادآور شد: در دوره‌ی ابتدایی به ویژه در پایه پنجم و ششم همکاری دبیران به این صورت است که دروس علوم پایه مثل علوم، کار و فناوری و ... توسط یک معلم، دروس علوم انسانی مثل ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و ... توسط معلمی دیگر و دروس تربیت بدنی به وسیله‌ی دبیر تربیت بدنی تدریس می‌شود.

دیمه‌ور همچنین اضافه کرد: این روش علاوه بر تامین نیروی انسانی سبب ایجاد یک جهت‌گیری جدید در دنیای یادگیری می‌شود زیرا که امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا آموزش‌های بین رشته‌ای و تلفیقی حرف اصلی را می‌زند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استفاده از حداقل سه معلم بخشی از کسری نیروی مورد نیاز را جبران می‌کند، افزود: دو سال قبل در استان البرز و اصفهان این طرح به طور آزمایشی اجرا شد که نتایج آن موفقیت‌آمیز بوده است.

وی اضافه کرد:ما امیدواریم با ساماندهی مناسبی که از لحاظ محتوای برنامه‌ی درسی در دوره‌ی ابتدایی صورت خواهد گرفت زمینه‌ی تحقق و گسترش این موضوع برای سنوات آینده فراهم شود.

دیمه‌ور با اشاره به اینکه همکاری دبیران دوره‌ی متوسطه دائمی نیست و در حال حاضر برای سال تحصیلی آینده است، گفت: نیاز مدارس ابتدایی در یک جهت‌گیری کلی با تربیت معلم متخصص و ماهر توسط دانشگاه فرهنگیان تامین می‌گردد و این اقدامات موردی است و برای خالی نماندن کلاس درس از معلم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: معلم ، همکاری ، علوم ، پایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار