اردبیل/

خروج کشت و صنعت از لیست خصوصی‌سازی

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی عظیم از لیست خصوصی‌سازی خارج شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدباقر بهشتی در جلسه کار گروه اقتصادی اردبیل اظهار داشت: در سال‌های گذشته کشت و صنعت مغان به لیست خصوصی‌سازی اضافه شده تا براساس اصل 44 قانون اساسی و خروج دولت از تصدی‌گری این کار انجام شود.

وی به ناموفق بودن دولت‌های قبلی در خروج از تصدی‌گری اشاره کرد و گفت: درحالی که سهم دولت در تصدی‌گری باید 20 درصد می‌شد این رقم درحال حاضر 70 درصد است و توفیق دولت‌ها تنها 30 درصد در واگذاری‌ها بوده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل تصریح کرد: معتقدیم بزرگترین واحد اقتصادی در این استان که کشت و صنعت است اگر راجع به آن درست تصمیم‌گیری نشود با ضربه اقتصادی عظیم روبه‌رو خواهد شد که تبعات آن دامن‌گیر استان خواهد بود.

بهشتی افزود: قبل از انقلاب اسلامی دولت مرکزی در منطقه مغان و در بیش از 49 هزار هکتار اراضی مستعد کشت و صنعت را تاسیس کرده و این مجموعه در سال‌های گذشته توسعه پیدا کرده و به دو بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان و پارس تقسیم شده است که آثار اجتماعی و اقتصادی فعالیت این بنگاه اقتصادی در منطقه مشهود و معلوم بوده است.

معاون استاندار اردبیل ادامه داد: در این مجموعه اغلب کشت و برداشت‌ها به شکل تجاری و خارج از نگاه سنتی است و اگر حلقه وصل این مجموعه را از هم جدا کنیم نمی‌توان به ادامه فعالیت آن امیدوار بود.

بهشتی یادآور شد: بهتر است کشت و صنعت مغان به ترکیبی از دانشکده کشاورزی و بهترین محل آموزش کشاورزان و مدیران و واگذاری بخش‌های مختلف آن به صورت متصل به بهره‌برداری به شکل اجاره‌ای با نظارت دولتی انجام شود و از لیست خصوصی‌سازی به همت هیئت دولت و یا دستور صریح مقام معظم رهبری خارج شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.