"مسعود شاهی" در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک:

بودجه جشنواره امسال چهارو نیم میلیارد است/ اهل شعار نیستم

بودجه‌ جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان امسال حداقل چهارو نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگارسینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان  امروز با حضور مهدی مسعود شاهی دبیر جشنواره، دیبایی مدیر روابط عمومی، ناصر باکیده و محمد احسانی مدیران این دوره جشنواره در سالن اجتماعات بنیاد فارابی  برگزار شد.

مهدی مسعود شاهی دبیر جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در خصوص جشنواره امسال و برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری این دوره گفت: جشنواره کودک با توجه به برنامه ریزی های سال گذشته استحقاق بیشتری دارد تا با رفع آسیب ها و نواقص ظرفیت های خود را فعال کند و راه حل های اصلاح شده و جدیدی را در مسیر کودک پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: بنیاد فارابی طرحی را برای احیای سینمای کودک و نوجوان برنامه ریزی کرده و به زودی با دبیری میرعلایی و تشکیل کارگروه های هم اندیشی متشکل از متخصصان، دبیران و صاحب نظران این حوزه این طرح به اجرا برسد و به همت مدیریت کلان فرهنگی حرکت جدیدی را در سینمای کودک و نوجوان داشته باشیم حتی بعد از اختتامیه جشنواره نیز این هم اندیشی ادامه خواهد داشت چرا که جشنواره متأثر از برگزاری این کارگروه ها است.
 
مسعود شاهی با اشاره به مقررات و بخش جنبی جشنواره افزود: مقررات جشنواره بحث دیگر جلسه ی امروز است که قرار بر این شد تغییراتی را در مقررات ایجاد نکینم تا ساختار بر هم نریزد و در آینده به نتیجه گیری مثبتی نزدیک شویم در بخش جنبی نیز تلاش شده برنامه ها در جهت رشد و شکوفایی تخصصی سینمای کودک در نظر گرفته شود و از برنامه ریزی برنامه های بدون جذابیت جلوگیری کنیم.
 
وی تصریح کرد: توجه به پرورش نسل آینده بسیار ضروری است،  اما ابزار تکنولوژی امروز خیلی متناسب با فرهنگ ما نیست و باید بازنگری شود و با نگاه مدیریتی ابزاری را در اختیار کودک قرار دهیم که در رشد او موثر باشد و چگونه به خدمت گیری از این تکنولوژی را از طریق سینما، مدیران و مربیان به کودکان منتقل شود.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در خصوص بخش اکران فیلم‌های کودک عنوان کرد: با همکاری فارابی تا چند ماه دیگر کارگروه‌ها برنامه‌های خود را مطرح خواهند که تا در جشنواره امسال استفاده کنیم در بحث اکران نیز با شناسایی ظرفیت و ایجاد فضای محیطی مناسب برای کودکان شرایط اکران فیلم‌های کودک را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با همکاری نهادهای مختلف برخی از سالن‌ها به لحاظ فضای محیطی و نحوه‌ی چیدمان صندلی‌ها برای کودکان باید تغییر کند تا بخش خصوصی برای اکران فیلم‌های کودک ابراز تمایل کند همچنین زمان سانس‌های انتخابی باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود و سینمای کودک همه‌ی ظرفیت‌ها را متحول کند و تحت نظر بیشتری قرار بگیرد باید به مدیریت سینمای کودک اهمیت بیشتری دهیم تا با جمع آوری ظرفیت‌های جدید از سینمای کودک دفاع کنیم و جشنواره‌ی کودک نیز مکانی است برای ارزیابی سالانه تولیدات تا با کمک رسانه‌ها مفاهیم را به جامعه انتقال دهیم.

مسعود شاهی با تأکید براهمیت کارگروه هم اندیشی عنوان کرد: هم اندیشی‌هایی که با دبیری میرعلایی قرار است برگزار شود به سه موضوع تولید، اکران و جشنواره اختصاص دارد تا در دوره‌ی بعد جشنواره تأثیر خود را داشته باشد در اولویت مقررات جشنواره اولویت با فیلم‌هایی است که برای کودک ساخته می‌شوند چرا که شادابی که در این نوع فیلم‌ها وجود دارد در فیلم‌هایی درباره‌ی کودک نیست و نمی‌تواند برای کودک مناسب باشد.

وی با اشاره به اضافه شدن یک بخش مسابقه به جشنواره امسال افزود: در بخش جنبی جشنواره امسال مسابقه قصه نویسی خواهیم داشت که در دو سطح قصه نویسی اهالی قلم و قصه نویسی کودکان است همچنین تولید پنجاه فیلم بخش دیگر این جشنواره است که توسط مدیران اصفهان برنامه ریزی شده به همین منظور کارگروه‌هایی با موضوع آموزش فیلمسازی به وسیله‌ی موبایل و دوربین عکاسی تشکیل خواهد شد.

مسعود شاهی در خصوص جایگاه جشنواره در بین جشنواره‌های خارجی اظهار داشت: جایگاه جشنواره درجه A است و امیدوارم این جایگاه را برنامه ریزی و تعامل حفظ کنیم در تجربه‌ی سی و چهار ساله‌ی مدیریت من به این نتیجه رسیدم که در حوزه‌ی مدیریت هر گونه طرحی که به مرحله‌ی اجرا برسد روند رو به رشدی خواهد داشت و در صورت خلاف آن به نتیجه‌ی خوبی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: تمام مسئولیت را متوجه جشنواره نکنیم برای برنامه ریزی کلان کمک‌های نهادهای زیادی را می‌طلبد ما برای تولید سرمایه‌ی کلانی را نیاز داریم چرا که فیلم‌ها باید با تبلیغات، نمایش تیزر و حتی تولید با قابلیت‌های تولید کمک کنیم.

مسعود شاهی در خصوص اهمیت موسیقی فیلم‌ها در این دوره از مسابقه‌ی جشنواره تصریح کرد: موسیقی بخشی از فیلم است و باید همه‌ی اجزای تولید به تناسب استفاده شوند که با تعامل یکدیگر عملی می شود من جزو مدیرانی هستم که کم حرف می‌زنم و اهل شعار دادن نیستم و سعی می‌کنم بیشتر عمل کنم و باید با حفظ سطح بین‌المللی جشنواره را به شادابی سابق برگردانیم.

وی افزود: اتفاقی که درحوزه‌ی اکران خواهد افتاد نمایش فیلم‌هایی است که درسال‌های گذشته ساخته شده‌اند و موفق بوده‌اند که با نمایش این فیلم‌ها به پیشواز جشنواره کودک خواهیم رفت.

دبیر جشنواره درخصوص بودجه‌ی امسال جشنواره بیان کرد بودجه برای هر فعالیتی لازم است و از رسانه‌ها می‌خواهیم که در جذب سرمایه و حمایت نهادها کمک کند که هدف‌هایی را که برای جشنواره طراحی کردیم بودجه‌ی بسیاری را می‌طلبد و با توجه به محدودیت بودجه نیاز به سرمایه‌ی نهادهای مختلف داریم. بودجه‌ای که برای برگزاری در نظر گرفته شده بسیار اندک است ما برای برگزاری تنها چهارو نیم میلیارد تومان بودجه داریم که دو میلیارد آن سهم تهران و ما بقی آن از مسئولان اصفهان خواهد بود.

وی در خصوص اهمیت تولیدات کودک خاطر نشان کرد: این جشنواره نباید تعطیل شود باید برنامه ریزی مستمر باشد و با تمام توانش در سال‌های آینده برای تولید فیلم‌ها جذب سرمایه‌ی بیشتر شود. با مدیریت رسانه و متولیان تولید و همچنین متخصصان باید شرایطی را برای تولید فیلم کودک فراهم کنیم دست متولیان تولید به سوی متخصصان این حوزه دراز است تا اهمیت به کودک را منتقل کند.

وی در پایان صحبتهایش در خصوص بخش بین‌الملل جشنواره گفت: تعداد فیلم‌های بین‌الملل ارسال شده به جشنواره نیز آمار خوبی دارد و کارگروه فعالیت خود را برای بازبینی فیلم‌ها آغاز کرده است ما مهمانان و مدیران خارجی را نیز برای این جشنواره دعوت کرده‌ایم چرا که تعامل با آنها برای احیای سینمای کودک ضروری است.


انتهای پیام/
برچسب ها: شاهی ، دبیر ، شعار ، کودک ، جشنواره ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۶:۰۸ ۰۹ تير ۱۳۹۳
حدود 5 سال پیش بود که از طرف دبستانمون توی این جشنواره شرکت کردم.می تونم بگم بی نظیر بود و واقعا برای کودکان ساخته شده بود.به خصوص شعر آقای رحمن دوست درباره ی جوجه ای که نماد جشنواره بود واقعا عالی و بی نظیر بود به طوری که هنوز خاطرات اون روز رو فراموش نکردم!امیدوارم این برنامه هنوزم جنبه ی کودکانه ی خودش رو حفظ کرده باشه و حفظ کنه!
آخرین اخبار