واکنش ائتلاف دولت قانون به کمک نیم میلیاد دلاری عربستان به مردم عراق

عضو ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی به کمک 500 میلیون دلاری عربستان به مردم این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از السومریه نیوز: ائتلاف دولت قانون به ریاست "نوری المالکی" روز سه شنبه عربستات سعودی را به حمایت از گروه داعش و القاعده متهم کرد.

"علی جبر" عضو ائتلاف دولت قانون پس از دستور پادشاه عربستان برای کمک 500 میلیون دلاری به مردم عراق در سخنانی با اشاره به اینکه عربستان قصد دارد در ماه رمضان حمایت خود را از داعش در قالب بشردوستانه آغاز کند، گفت: کمک مالی که اخیرا پادشاه عربستان برای مردم عراق در نظر گرفت با هدف منافع شخصی نظام عربستان و سرنگون کردن روند سیاسی در عراق است.

وی همچنین با بیان اینکه کمک عربستان سعودی به آوارگان عراقی همانطوری‌که برخی‌ها فکر می‌کنند، بشردوستانه نیست، اظهار داشت: سازوکار کمک نیم میلیارد دلاری عربستان به عراق دو وجه دارد که یکی کمک به یک کشور اسلامی در ماه رمضان است و وجه دیگر ارائه این اموال به شکل بشردوستانه از طریق سازمان ملل به مناطقی است که داعش ظرف دو هفته اخیر بر آنها تسلط پیدا کرده است.

عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: نظام عربستان گروه داعش و القاعده را به شکل بشردوستانه کمک کرده و تنها عنوان آن را در ماه رمضان عوض کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار