کرمان/بدلیل ترکیبات موسیلاژی (لعابدار ) :

مصرف انواع تخم شربتی ها از بروز تشنگی جلوگیری می کند

کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : انواع تخم شربتی ها دارای خاصیت موسیلاژی ( لعابدار ) هستند که همین موجب جلوگیری از تشنگی می شود و در طول روز عطش انسان روزه دار را می خواباند.

حمیده امینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود :انواع تخم شربتی ها نظیر تخم سفید ، خاکشیر و تخم ریحان آب را در خود جذب کرده و در درازمدت به مدت چند ساعت کم کم آزاد شده و آب مورد نیاز بدن را

تامین می کند.

وی مصرف میوه جات و سبزیجات به ویژه کاهو و خیار را نیز از منابع تامین آب بدن عنوان و تصریح کرد : این سبزیجات برای بیمارانی که مشکل دستگاه گوارش دارند توصیه نمی شود.

امینی خاطرنشان کرد : برای کسانی که نفخ و ورم معده دارند مصرف میوه جات آبدار مانند هندوانه توصیه نمی شود ، برای بیماران دیابتی نیز مصرف خربزه و طالبی به دلیل قند فراوان مضر است.

وی افزود : آهن موجود در حبوبات آهن غیر هِم و آهن موجود در انواع گوشت قرمز آهن هِم نام دارد که مصرف چای باعث کاهش جذب آهن غیر هِم در حبوبات می شود در عوض مصرف ویتامین c در غذاهای حاوی حبوبات در جذب آهن غیر هِم مفید است.

او توصیه کرد : در خوراک عدسی که برای گروههای کم خونی مفید است بهتر است

موقع میل این غذا چند قطره آبلیمو ( ویتامین c ) به آن اضافه شود

این کارشناس تغذیه بر مصرف 6 تا 8 لیوان آب در شب های ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت : دریافت زیاد پروتئین ها موجب بروز تشنگی می شود لذا در هنگام سحر اولویت مصرف ، با غذاهای پلویی و خورشتی توصیه می شود و از

خوردن تن ماهی در سحر به دلیل داشتن نمک و دریافت پروتئین زیاد خودداری کنید./ش/ن

برچسب ها: تخم شربتی ، تشنگی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.