گردشگری در ایران/

روستایی با 9000 سال قدمت در شمال "ایران"+تصاویر

نمین منطقه‌ای کوهستانی با جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر واقع در حاشیه غربی دریای خزر- ارتفاع از سطح دریا ۱۵۰۰ متر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛نمین منطقه‌ای کوهستانی با جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر واقع در حاشیه غربی دریای خزر- ارتفاع از سطح دریا ۱۵۰۰ متر است.

آب و هوایی آن معتدل، زمستانهای سرد و تابستان با هوای ملایم سپری میشود.

دارای جنگل‌های طبیعی فندق در شرق و جنوب نمین و باغات میوه فراوان است و فاصله آن تا اردبیل ۲۵ کیلومتر است.



 طبق شواهد موجود در کتب تاریخی و آثاری که از دل خاک بیرون آمده نشان می‌دهد که ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد زمانی‌که بسیاری از شهرهای فعلی وجود خارجی نداشته‌اند در این منطقه قبایلی با تمدنهای درخشان سکونت داشته‌اند.
 
اسم نمین به خاطر این است که در قدیم نمین در منطقه‌ای جنگلی و پوشیده از درخت بوده و چون به دریا نیز نزدیک بوده هوا رطوبت بالایی داشته از این رو اسم این شهر را نمین یعنی مرطوب گذاشته‌اند.

 
نمین دارای روستاها و دهستان‌هایی در اطراف آن است که اسامی آنها عبارتند از: قشلاق چایی، عنبران، دودران، میناباد، میرزانق، کله‌سر، گرده، خانقاه علیا و سفلی، خشه‌ حیران، دولت‌آباد، سیف‌آباد، جیگرکندی، ویلگیج، نوده، سولوط، سولا، خان‌کندی، جید، قره چناق، بیله‌سوار است.
 
نمین دارای گردشگاههای طبیعی و بسیار زیبایی برای عموم است. چشمه‌هایی با آب گوارا و سرد، زمین‌های پوشیده از گل و گیاه، در شمال قریه آرپاتپه منطقه جنگلی با درختان فندق، گیلاس و ازگیل وجود دارد که فندق آن مشهور است.

 
از مهمترین محصول کشاورزی نمین گندم، جو، عدس و علوفه دامی است. محصول گندم بسیار مرغوب است و علوفه دامی به اندازه کافی و برای هر روستایی به اندازه نیاز وجود دارد و به‌دست می‌آید به‌طوری که اهالی و دامداران نیازی به خرید علوفه ندارند و خودشان آن را کشت می‌کنند.
 
محصولات درختی و باغداری در نمین گوجه‌درختی، آلبالو، گیلاس، گلابی، سیب، میوه به، گردو و سایر میوه‌ها نیز کم و بیش وجود دارد. فصل برداشت میوه ها معمولاً مرداد ماه است.
 
زنبورداری در نمین رونق خوبی دارد و عسل خوبی هم به‌دست می‌آید کندوها در باغچه‌ها نگهداری می‌شوند و زنبورها از شهد گلها و گیاهان طبیعی تغذیه می‌کنند و عسلی که از این کندوها برداشت می‌شود از بهترین نوع بوده دارای عطر و مزه مطبوعی است.

 
مراکزتاریخی وباستانی قلعه شندان ،گور قلعه سی، تپه سلوط ،سربندتپه، آریا تپه، قره تپه، تپه حاجی نصیر، بولان تپه، ییدی دیوقیزی ،اوزریک تپه، قوشا تپه وجاذبه های طبیعی آن مشه‌سوئی ،گرده سوئی ،بروکش سوئی، چشمه کهریز، زری بولاغی ،جوجی بولاغی هستند.
 
شهر نمین مرکز شهرستان نمین از شهرستان های استان اردبیل در ۴۸ درجه و ۲۹ دقیقه طول جغرافیایی و ۳۸ درجه و ۲۵ دقیقه عرض جغرافیایی و در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا واقع است.

نمین منطقه ای کوهستانی است و رود نمین چای از میان این شهر می گذرد. این شهرستان در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی اردبیل قرار دارد.

مسیرهای دسترسی به این منطقه شامل ،راه نمین- اردبیل به سوی جنوب باختری به طول ۲۷ کیلومتر،،راه نمین- آستارا به سوی خاور به طول ۵۰ کیلومتر ،راه فرعی نمین- دهستان عنبران هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوریا بشیری قشلاقچائی
۰۹:۰۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
در مورد روستاهای نمین هم بیشتر صحبت کنید تا از قدمت آن باخبر شیم مخصوصا ازقشلاقچائی
Germany
afagh
۲۱:۰۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
من خودم اهت نمین روستای قشلاق چایی ام جایه محشریه تمام کمال امکاناتم داره
Iran (Islamic Republic of)
پوریا بشیری قشلاقچائی
۰۹:۰۸ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
کاملا موافقم بسیار رمز آلود وسط کوه های کویری یه دره ی سر سبز و حاصل خیز .خیلی عالیه
آخرین اخبار