طبق آمار ارائه شده، تولید انواع خودرو سواری در 3 ماه نخست امسال 80 در صد رشد داشته که در بین این خودروها، تیانا و ویتارا بیشترین کاهش و سمند بیشترین رشد را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تولید انواع خودرو سواری در میان سه خودروساز بزرگ کشور طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن خودروسازان با 177 هزار و 297 دستگاه، رشد 80 درصدی را در سه ماه نخست امسال شاهد بود که البته این میزان تولید در سومین ماه کمتر از 2 ماه ابتدایی سال بود.

بر اساس این گزارش، ایران خودرو در 3 ماه نخست امسال 100 هزار و 729 دستگاه خودرو سواری تولید کرد که سمند بیشترین میزان رشد و سوزوکی گرند ویتارا که تولیدش متوقف شده کمترین میزان را از آن خود کردند.

ایران خودرو که بیشترین تولیدش را سمند به خود اختصاص داده در 3 ماه نخست امسال 22 هزار و 251 دستگاه به تولید رسانده که رشد 312.5 درصدی را شاهد بود.

محصول دیگر این شرکت که با رشد قابل توجهی همراه شده، پژو 206 ایرانی است که تیراژش به 17 هزار و 775 دستگاه رسید.

پژو پارس نیز در مدت مشابه، تیراژش به 27 هزار و 868 دستگاه در ایران خودرو مرکزی، خراسان، مازندران و فارس و پژو 405 که علاوه بر تهران در سایت خراسان نیز تولید می‌شود به 21 هزار و 318 دستگاه رسید.

براساس این گزارش، رانا دومین محصول ملی ایران خودرو در 3 ماه نخست امسال میزان تولیدش به 7 هزار و 704 دستگاه و تندر 90 که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی با افت چشمگیری روبرو شده بود، به 3 هزار و 778 دستگاه رسید.

دنا جدیدترین محصول ایران خودرو تیراژ 30 دستگاه را از آن خود کرد.

بر پایه این گزارش، دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا در 3 ماه نخست امسال میزان تولیدش به 76 هزار و 568 دستگاه رسید که رشد محدودتری را نسبت به ایران خودرو تجربه کرد.

پراید اصلی‌ترین محصول سایپا میزان تولیدش در انواع مدلها با رشد 7.6 درصدی به 53 هزار و 642 دستگاه در سایپای مرکزی، کاشان و پارس خودرو رسید.

خودرو تیبا نیز با رشد 151.5 درصدی تیراژ 14 هزار و 529 دستگاهی را تجربه کرد.

شایان ذکر است، پارس خودرو سومین خودرو ساز بزرگ کشور که زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپاست در محصولاتش با افت تولید روبرو بوده که نیسان تیانا با افت 100 درصدی پرچمدار این کاهش است.

از بین محصولات مونتاژی پارس خودرو می‌توان به مگان اشاره کرد که با تولید تنها 13 دستگاه در سه ماه نخست امسال افت 91.6 درصدی را تجربه کرد.

نیسان قشقایی دیگر محصول مونتاژی در ایران نیز توانسته تیراژ 13 دستگاهی را به ثبت برساند.

اما تندر 90 که به طور مشترک در ایران خودرو و پارس خودرو تولید می‌شود، شاهد رشد 48.5 درصدی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، تولید ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۳۶ ۱۱ تير ۱۳۹۳
ديگر از هر چي قيمت و قيمت گذاري دلم بهم ميخوره
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۲۶ ۱۱ تير ۱۳۹۳
نتیجه افزایش تولید چی بوده؟
تورم و گرانی در بازار خودرو
تولیدات به کجا می روند؟
به روسیه و عراق با نصف قیمت
در داخل کجا می روند؟
در بازار ازاد و اقوام وفامیل مدیر عامل و تو جیب دلال و واسطه
United States of America
hamid
۱۱:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۳
خودرو وانت زامیاد را 1 هفته است به صورت نقد از نمایندگی سایپا زامیاد خریداری کرده ایم... پلاک خودرو در این مدت صادر نشده است پیگیر که شدیم متوجه شدیم پلاک کردن خودروهای با استاندادر یورو 2 متوقف شده است . حال سوال بنده این است 26 میلیون تومان پول نقد به نمایندگی دادم و هیچ؟
اگر پلاک نمیشود پس چرا هم اکنون نیز نمایندگی های سایپا زامیاد در حال فروش اند و اصلا چرا این خودرو تولید میشود که ضررش را مشتری بدهد ... خواش میکنم پیگیر شوید ... 26 میلیون تومان پول کمی نیس و تمام سرمایه من برای کار بوده است حال من چه کنم؟
آخرین اخبار