شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی به رقابت شدید شرکت‌های فرانسوی و آمریکایی برای بازگشت به بازار خودروی ایران پرداخته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی به احتمال برداشته شدن تحریم‌های ایران و لحظه‌شماری شرکت‌های فرانسوی برای بازگشت به بازار پرسود این کشور پرداخته است.

پیش از خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران درسال 2012، خودروسازان این کشور سالانه گاهی تا 500 هزار خودرو به ایرانیان می‌فروختند.

«مایکل ماکینسکی»، متخصص اقتصاد ایران به شرکت‌های فرانسوی توصیه می‌کند که از همین حالا برای زمان برداشته شدن تحریم‌های ایران آماده باشند تا بتوانند بیشترین سود را از چنین واقعه‌ای ببرند.

ماکسینکی این صحبت‌ها را در برابر حدوداً 100 صاحب شرکت و کارآفرینی عنوان کرد که بهمن ماه سال گذشته به ایران آمده بودند.

«آیمری دو مونستکیو» رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه نیز در این گردهم‌آیی گفت: «من شرکت‌ها را تشویق می‌کنم که به ایران بروند. باعث شرم خواهد بود اگر کسی در ورود به بازار ایران از ما پیشی بگیرد.»

در حالی که رسانه‌ها از عزم غول‌های صنعتی آمریکا از جمله کرایسلر، جنرال موتورز و بوئینگ برای ورود جدی به بازار ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها خبر می‌دهند و حتی بوئینگ مجوز لازم برای صادرات برخی قطعات هواپیما به ایران را دریافت کرده، شرکت‌های خودروسازی فرانسوی وارد رقابتی شدید برای بهر‌مندی هرچه بیشتر از سهم بازار ایران شده‌اند.

پس از انتشار خبر این اقدام بوئینگ، آقای «مارینی» رئیس کمیسیون مالی مجلس فرانسه گفت: «این درست است که آمریکا تنها ابرقدرت دنیا است ولی این دلیل نمی‌شود که ورود به بازار ایران را برای خود ضمانت کند و یا اینکه قبل از دیگر کشورها برای ورود به این بازار گام بردارد.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار