عراق بدنبال پس گرفتن41 ميليارد دلار از آمريکا است

به گفته مسئولان عراقی ،‌این کشور تلاش می کند دهها میلیارد دلار که در گذشته به منظور خرید تسلیحات به واشنگتن پرداخت شده است از این کشور پس بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری عراقی " وای نیوز "؛  عضو سابق کمیته امنیت و امور دفاعی مجلس ملی عراق با اعلام این خبر گفت عراق تلاش هایی برای بازگرداندن 41 میلیارد دلار از دولت آمریکا آغاز کرده است . این مبالغ برای خرید تسلیحات و هواپیماهای جنگی اف-16 که آمریکا از تحویل آنها به بغداد خودداری کرده است ، پرداخت شده است .
حاکم الزاملی خاطر نشان کرد دولت آمریکا به رغم اینکه 41 میلیارد دلار از عراق پول گرفته است اما به توافقنامه ای که با دولت بغداد در خصوص اعطای هواپیماهای جنگی اف -16 و بالگردهای آپاچی و تسلیحات و مهمات ویژه برای مبارزه با تروریسم منعقد کرده است پایبند نبوده و تاکنون این توافقنامه را اجرا نکرده است.
حاکم الزاملی تصریح کرد آمریکا با تعلل و تاخیر عمدی در مسلح کردن ارتش عراق برای مبارزه با تروریسم در این کشور نشان داده است در تصمیم خود برای اجرای این توافقنامه جدی نیست.
این مسئول پارلمانی عراقی افزوده است گزارش های اطلاعاتی آمریکا درباره وجود تهدیدات بزرگی که از سوی شبکه های وابسته به گروه تروریستی داعش متوجه بغداد پایتخت عراق است مبالغ آمیز بوده است.
وی افزود البته فرماندهان امنیتی عراقی در خصوص تلاش های گروه تروریستی داعش برای بازگشایی چند جبهه ضد بغداد درایت و شایستگی به خرج دادند و این تلاش ها را خنثی کردند .
شایان ذکر است دولت عراق برای خرید 18 فروند هواپیمای جنگی اف -16 و 24 بالگرد جنگی آپاچی در سال 2008 با آمریکا قراردادی منعقد کرده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطا دهقانی
۱۰:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۳
مرگ برآمریکای جنایتکار و سارق و خائن به ملل جهان و حامی تروریستهای آدم کش
آخرین اخبار