اوراسیا ریویو گزارش داد:

آمریکا قادر به حل بحران عراق نیست/ مگر ایران بغداد را از شر داعش نجات دهد

اوراسیا ریویو نوشت: بحران عراق پیامدهای منطقه ای در بر دارد و آمریکا نیز قادر به حل آن نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه اوراسیا ریویو نوشت: عراق بیش از یک دهه است که در بحران به سر می برد و به ویژه آنچه که در چند هفته گذشته در این کشور روی داده ، بسیار تکاندهنده است. آنچه که واقعاً برای یک مخاطب رسانه های غربی  عجیب و غریب است ، بحث منابع مالی و تسلیحاتی این گروه است. چگونه این گروه به حدی منابع مالی و تسلیحاتی می یابد.جواب این سوال ساده است. اما رسانه های غربی  مایل نیستند آن را بیان کنند.آنها جرأت ندارند اسمی از نظام های سلطنتی حوزه خلیج فارس ببرند به ویژه آنهایی که در جبهه مقدم جنگ علیه نظام سوریه و حالا نیز در جبهه عراق قرار دارند. 

پیشتر نشریه اکونومیست که در مقاله ای درباره شرکای داعش به این نتیجه رسید که ترکیه یکی از آنهاست اما به افراد و مراکز بیشمار در عربستان و کویت که داعش را تامین مالی می کنند ، اشاره نمی کند. 

اوراسیا ریویو در ادامه نوشت: ذکر برخی واقعیت‌ها ضروری است. نمی‌توان انکار کرد که دو جنگ آمریکا علیه عراق به شکل گیری بحران کنونی کمک کرده است. چنین به نظر می رسد که آمریکا در حال حاضر  قادر نیست پیشروی نیروهای داعش را متوقف کند و این وظیفه به دوش ایران و سوریه و روسیه می‌افتد. این بدان معناست که نجات بغداد از دست داعش واقعاً به عهده ایران گذاشته می شود.اگر ایران موفق شود و بر داعش غلبه کند ،  نظام های پادشاهی حوزه خلیج فارس مستاصل می شوند. و آمریکا برغم برتری قابل ملاحظه نظامی ، هوایی و دریایی در منطقه دست روی دست می گذارد تا تروریست ها کنترل سرزمین های نفت خیز را به دست گیرند و قدرت خود را گسترش دهند.

اوراسیا ریویو در پایان نوشت: تلاش هایی نیز در رسانه های غربی در جریان است تا نقش منفی داعش را اصلاح کند.اینطور گزارش می شود که داعشی ها در واقع  نیروهای شورای قبایل عراق هستند که زیر نظر طارق هاشمی معاون فراری رئیس جمهور این کشور فعالیت می کنند.اما این ایده  حتی میان سنی ها نیز خریدار ندارد زیرا مردم با داعش اصلاً احساس همدردی نمی کنند. بهرحال نتیجه هر چه که باشد ،  مهم این است که کشورهای خلیج فارس در  یک مخمصه گرفتار شده اند و آمریکا نیز نه مایل است و نه قادر که آنها را نجات دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
sahel
۱۴:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۳
همه مکر روباه مکار آمریکا و اسرائیل است
آخرین اخبار