برا اساس نظرسنجی:

62 درصد از آمریکایی معتقدند کشورشان در مسیری اشتباه گام بر می‌دارد

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، بیشتر امریکایی‌ها معتقدند این کشور در مسیر نادرست گام بر می‌دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، بیشتر امریکایی‌ها معتقدند این کشور در مسیر نادرست گام بر می‌دارد.

بر اساس نظرسنجی آن لاین مؤسسه "انگوس رید گلوبال" (ARG /Angus Reid Global ) ، حدود ۶۰ درصد از امریکایی‌ها می‌گویند این کشور در مسیری نادرست و اشتباه حرکت می‌کند و فقط ۳۸ درصد از امریکایی‌ها مسیر حرکت کشورشان را درست می‌دانند.

نظرسنجی جدید همچنین نشان می‌دهد، بسیاری از امریکایی‌ها فکر می‌کنند سطح کیفی زندگی در امریکا ضعیف است و این کشور در زمینه آزادی‌ها در زمره بهترین‌های جهان جای ندارد.

تنها ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی آزادی‌های دموکراتیک امریکا را در سطح بهترین‌های جهان و یا بالاتر از میانگین جهانی دانستند در حالی که بقیه امریکا را "به اندازه کافی خوب" ، "زیر میانگین" و یا"واقعا ضعیف" توصیف کردند.

امریکایی‌های مسن (۶۷ درصد که بیش از ۵۵ سال سن دارند) بیش از جوانان امریکا (۵۵ درصد که ۱۸ تا ۳۴ ساله هستند) این گونه می‌اندیشند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها یک چهارم از شرکت کنندگان عملکرد کنگره امریکا را مطلوب دانستند و برخی دیگر دیدگاه خوبی نسبت به "مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها" (CDC) و "آژانس امنیت ملی آمریکا" (NSA) داشتند.

نظرسنجی اخیر انگوس رید با شرکت ۱۵۰۲ امریکایی از ۱۵ تا ۲۳ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی انجام شد.
همچنین نتایج نظرسنجی مشابه "مرکز پژوهش پیو" که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد تنها ۲۸ درصد از امریکایی‌ها فکر می‌کنند «کشورشان نسبت به کشورهای دیگر جهان برتری دارد.» و این نوع دیدگاه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون کاهش ده درصدی داشته است.

بر اساس این نظرسنجی، این تغییر دیدگاه بیشتر در میان گروه‌های سیاسی و دموگرافی (جمعیت شناختی) صورت گرفته است.

نظرسنجی مرکز پژوهشی پیو نیز نشان می‌دهد دیدگاه برتری و صدرنشینی امریکا نسبت به کشورهای دیگر جهان، بیشتر در میان امریکایی‌های مسن رواج دارد و احتمال این نگرش در میان جوانان این کشور بسیار  کمتر است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها ۱۵ درصد از امریکایی های ۱۸ تا ۲۹ ساله این گونه می‌اندیشند و این آمار از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون ۲۷ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار