استفاده خودسرانه از "قطره‌های چشمی" ممنوع

قرمز شدن رنگ چشم علل و عوامل مختلفی دارد از جمله این علل می‌توان به وارد شدن ضربه، ورود یک جسم خارجی به داخل چشم و التهاب درون چشم باشد.

رامین نوری‌نیا متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خونی شدن و قرمز چشم علل و عوامل مختلفی دارد که از جمله علت‌های آن می تواند یک التهاب ملتحمه باشد که بر اثر آلودگی، حساسیت، میکروب و عفونت است.

وی ادامه داد: قرمز شدن چشم می‌تواند بر اثر ضربه، وارد شدن یک جسم خارجی به داخل چشم و التهاب درون چشمی باشد. این امر بیشتر محدود به ناحیه جلوی چشم می‌شود البته علت‌های دیگری نیز وجود دارد که منجر به وقوع این عارضه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرد در مواجهه با عارضه قرمزی چشم باید فورا به چشم پزشک مراجعه کند تا دلیل قطعی مشخص شود. در صورتی که عامل ایجاد عفونت چشمی، میکروب باشد می‌توان آنتی بیوتیک مصرف کرد.

وی بیان کرد: اگر علت قرمزی چشم حساسیت باشد درمان ضد‌حساسیت و در صورتی که جسم خارجی بود، در این صورت باید توسط پزشک متخصص جسم خارجی را خارج کرد. در صورتی که بر اثر التهاب درون چشمی بود که این مورد از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است و باید درمان‌های کورتیکوئید انجام شود.

وی تصریح کرد: استفاده از قطره نفازولین برای رفع سرخی چشم تاثیر موقتی دارد البته علت را از بین نمی‌برد، فقط عروق را می‌بندد. برخی از اشخاص که از قطره کورتون به صورت خودسرانه استفاده می کنند باعث کوری و نفازولین نیز در افراد مس منجر به عوارض ته چشمی می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار