الجزیره گزارش داد:

سخنان "ابوبکر البغدادی" پیامی مهم برای پیروانش داشت

الجزیره انگلیسی در گزارشی تاکید کرد :سخنرانی رهبر داعش پیامی قوی برای پیروانش داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، اگر فیلمی که از سخنرانی ابوبکر البغدادی در مسجد موصل واقعی باشد و فرد سخنران خود او باشد، پیامی بسیار قوی دارد.

 اول اینکه ابوبکر البغدادی یا همان خلیفه ابراهیم می‌تواند به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی در سرزمینهای تحت فرمان خود رفت و آمد کند. آنها می‌گویند او از سوریه وارد شمال غرب بغداد شده و در یک مکان عمومی ظاهر شده است. 

حرفهایی که او در این فیلم زده است بسیار مشابه و همسو با حرفهایی است که او در پیامهای صوتی خود می‌زده است. البته تردیدهایی وجود دارد که فرد سخنران همان ابوبکر البغدادی باشد.

 صفحه نیمه رسمی داعش در توئیتر تایید کرده است او همان ابوبکر البغدادی است اما در دیگر گزارشهای توئیتری داعش گفته است فرد سخنران البغدادی نیست بلکه فردی به نام الیمنی است و ما او را برای سخنرانی اعزام کرده ایم تا ببینیم اگر خود البغدادی برای سخنرانی به میان مردم برود آنها چه واکنشی خواهند داشت. در واقع این کار آنها نوعی کار اطلاعاتی و امنیتی است.

 در هر حال نمی توان هیچ کدام از این گزارشها را به طور مستقل تایید کرد. مسئله دیگر اینکه زمانیکه او در مسجد موصل سرگرم خواندن خطبه نماز جمعه بود، داعش خطوط تلفن همراه را در این شهر قطع کرد.

 این خود نشان دهنده تدابیر امنیتی است که معمولا برای افراد بسیار مهم اجرا می شود. البته با توجه به اینکه البغدادی چند سال زندانی آمریکاییها در عراق بود، آمریکاییها او را خیلی خوب می شناسند. در هر حال آمریکاییها هنوز در این خصوص نظر قطعی خود را اعلام نکرده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abdollah
۰۶:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
به حول قوه الهی هیچ غلطی نمی تونن بکنن....!!!!!!
یاعلی
آخرین اخبار