فارن پالسی :

پنتاگون حملات هوایی به عراق را بررسی می‌کند

فارن پالسی در گزارشی به قلم "کیت برانن" تحت عنوان "پنتاگون حملات هوایی به عراق را بررسی می کند" نوشت: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد پنتاگون حملات هوایی به این کشور را بررسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی فارن پالسی، "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره نقش کنونی آمریکا در عراق گفت: بررسی و ارزیابی ، توصیه و رایزنی و توانمند سازی الفاظی هستند که با حمله ، شکست و از هم گسیختگی تفاوت زیادی دارند.

وی افزود: اگر منافع ملی ما در آنجا به خطر بیفتد ، اگر داعش به چنان تهدیدی برای آمریکا تبدیل شود که رئیس جمهوری به توصیه ما تصمیم به اقدام مستقیم بگیرد ، وارد عمل خواهیم شد. 

دمپسی در حالی این اظهارات را عنوان کرد که عربستان سعودی برای جلوگیری از حملات داعش که بخشی هایی از سوریه و عراق را تصرف کرده، 30 هزار نیرو در مرز با عراق مستقر کرده است. مقامات آمریکا نگرانند که داعش در نهایت سعی کند عربستان سعودی و اردن را هدف قرار دهد.

حمله به اردن که روابط ویژه ای با آمریکا و اسراییل دارد ممکن است موجب مداخله نظامی شدید آمریکا شود. در عین حال، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا گفت ارتش آمریکا به گسترش عملیاتش در عراق ادامه می دهد.

دمپسی تاکید کرد آمریکا نسبت به دو هفته پیش ، تصویر اطلاعاتی بهتری دارد.

به نظر می رسد نیروهای امنیتی عراق منسجم تر شده اند و توانایی دفاع از بغداد را دارند اما وی گفت احتمال دارد آنها نتوانند مناطقی را که به تصرف نیروهای داعش درآمده است دوباره باز پس گیرند.

وی اضافه کرد : این مسئله لزوما به این معنا نیست که آمریکا برای بیرون راندن داعش حمایت نظامی مستقیم کند اما این مسئله گزینه ای نیست که پنتاگون مایل باشد احتمال آن را رد کند. 

دمپسی و هیگل گفتند : 800 نظامی آمریکایی که هم اکنون در عراق هستند به نیروهای امنیتی این کشور مشاوره می دهند و اوضاع امنیتی را بررسی و ارزیابی می کنند. 
دمپسی تهدید گروه داعش را تهدیدی منطقه ای توصیف کرد اما گفت ممکن است این تهدید با گذشت زمان به تهدید فرا منطقه ای یا جهانی تبدیل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار