رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "گرمازدگی در ماه رمضان" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط " دکترخلیل صداقت پیشه و دکتر ایرج خسرو نیا" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "گرمازدگی در رمضان" كه توسط دکترخلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو و  دکتر ایرج خسرو نیا متخصص داخلی داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:

***لیلا

برای فرع گرم زدگی چه اقداماتی پیشگیرانه‌ ای باید انجام دهید؟

پاسخ: هنگام کار کردن باید در جای خنک و سایه بود و چنانچه هوا خیلی گرم باشد بیرون رفتن توصیه نمی‌شود و اگر مجبور به کار کردن زیر نور آفتاب و گرمای هوا هستیم باید از لباس سفید رنگ استفاده کرده و کلاه بهسر داشته باشیم و پس از دو یا سه ساعت کار کردن نیم ساعت به بدن استراحت دهیم. همچنین اگر درماه مبارک رمضان نبودیم، مصرف مایعات و آب میوه به مقدار زیاد توصیه می‌شود زیرا شروع گرما زدگی باعث دفع آب بدن می‌شود.

***محسن

اگر در ماه مبارک رمضان با وجود روزه بودند گرما زده شدیم چطور دمای بدن را پایین بیاوریم؟

پاسخ: باید فرد روزه دار به یک مکان خنک رفت و یک دستمال مرطوب و خیس را روی پیشانی و بدنش قرار داده و استراحت کند و چنانچه دچار اسهال و استفراغ و سردرد شد،‌به پزشک مراجعه کند

***اسفند

در هوای گرم بوشهر که معمولا دارای رطوبت بالای 80 درصد است، واقعا بیرون رفتن سخته، به ناچار رفتم و پس از طی چند پله احساس ضعف بیش از حد بهم دست داد و نزدیک بود بیوفتم. به زود خود را به بیمارسنان رساندم، گفتند ضربان قلبت مرتب نیست، پس از 24 ساعت مرخص شدم، خواهشمندم علت حادثه و عواقب آن را بیان کنید.

پاسخ: اگر کسی نمی‌تواند روزه بگیرد و دچار سرگیجه  و ضعف شدیدی شود، این امکان وجود دارد که میزان قند بندش پایین بوده و دچار افت فشار خون شده باشد. علت ترخیص شما پس از 24 نیز بررسی نوار قلب و مشکل نداشتن آن بوده است اما اگر دوباره دچار این علائم شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

***محمد

فصل تابستان روی دست‌هام دانه‌های قرمز رنگ می‌زنه همراه با خارش شدید، چی‌کار کنم؟

پاسخ: به احتمال زیاد کهیر آفتابی است و مهمترین اقدام در جهت پیشگیری از آن دوری از آفتاب و استفاده از دستکش نخی سفید رنگ مخصوصا هنگام رانندگی است. چنانچه با انجام این کارها و استفاده از کرم مرطوب کننده بهبود نیافتید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

***سینا

سلام، من در فصل بهار و تابستان وقتی اسپری یا مام برای رفع بوی عرق می‌زنم دچار سوزشی میشم، علت چیست؟

پاسخ: احتمالا حساسیت است، زیرا به طول معمول نباید اینطور باشد. برای استفاده از عطر‌ها توصیه می‌شود بر روی لباس اسپری شود، زیرا استفاده از آن‌ها به طول مستقیم بر روی پوست احتمال ایجاد تیرگی و لک و حساسیت را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار