عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در پرونده بوستان مادر اختلافاتی بین اعضای شورا وجود دارد ولی به اعتقاد بنده شهرداری تهران در این پرونده تخلفی نکرده است.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از ابتدا بوستانی به نام " بوستان مادر" در شورای نامگذاری وجود نداشته است و به نوعی یک ذهنیت برای برخی اعضا وجود دارد که آنجا باید بوستان مادر احداث می شد اما هیچگونه سابقه منطقی و درستی در شهرداری تهران دال بر این موضوع وجود ندارد.

وی ادامه داد: در دهه 70 تعدادی درخت در آن مکان وجود داشت که متاسفانه در زمان شهردار وقت آن درختان قطع شدند و اعتراضات مردم در جهت قطع درختان طی نامه‌ای به شهردار وقت منطقه و شهرداری تهران اعلام و درحال حاضر مستندات این موضوع در پرونده وجود دارد.

پیرهادی ادامه داد: در 15 سال گذشته هیچ تغییری صورت نگرفته و در شورای نامگذاری هم بوستان مادر مطرح نبوده است.

وی در خصوص ساختمانی هم که قرار است در آنجا احداث شود ، تصریح کرد: این ساختمان رای کمیسیون ماده 5 را دارد و اگر کسی اعتراض به احداث ساختمان دارد می‌تواند از کمیسیون ماده 5 شکایت کند و این موضوع متوجه شهرداری نمی‌شود.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: قطع درختان مربوط به شهردار وقت است و خدمات شهری آن زمان باید پاسخگو باشد که چرا درختان را قطع کرده است.

پیرهادی افزود: سوال کردن از شهردار هیچ گونه ایرادی ندارد اما اینکه در رسانه ها و افکار عمومی تلقی می‌شود که سوال از شهردار یک چیز سخت و شکننده‌ای است باید از این بحث‌ها  و حاشیه‌ها فاصله گرفت.
وی با اشاره به اینکه سوال از شهردار یک موضوع طبیعی است و نباید ناراحت کننده و نگران کننده باشد از اعضای شورای شهر درخواست کرد: موضوعات مورد بحث را در ابتدا بین شورای شهر و شهرداری حل و فصل کنند و از طریق رسانه‌ها به شهرداری منعکس نکنند تا جلوی بسیاری از حاشیه‌ها و سوء ظن‌ها گرفته شود.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه مشاهده می شود در برخی موارد موضوعات از طریق رسانه‌ها منعکس می شوند و یا رسانه جلوتر از اصل موضوع قرارمی‌گیرد و سبب می شود اصل موضوع به حاشیه برده شود و این مساله صحیح نیست.

پیرهادی با اشاره به اینکه در بعضی مواقع می‌خواهیم موضوعات را از طریق رسانه حل و فصل کنیم بیان داشت: پیگیری موضوعات باید در چارچوبی قانونی خود دنبال شود و اگر موضوعات از طریق رسانه پیگیری شود ممکن است منافع شهر و شهرداری و در مبحث کلان مدیریت شهری را به خطر بیاندازد.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: خلاءهایی در روند اجرای آیین نامه‌ای شورای شهر در طرح سوال از شهردار وجود دارد و باید این خلاء‌ها برطرف شود.

پیرهادی گفت: موضوع طرح سوال از شهردار برای اعضای شورا موضوعی پیچیده و مهم آنطور که رسانه‌ها و سایت‌های خبری مطرح می‌کنند نیست و حتی در برخی موارد اعضای شورای شهر از طریق رسانه ها متوجه می‌شوند که چنین موضوعی وجود دارد و این مسئله متاسفانه سوژه شده و خوراک خوبی برای برخی رسانه‌ها شده است.

وی اظهار داشت: در جهت پیگیری از سوال ، در مکاتبات بین شورای شهر و شهرداری باید یک بازنگری صورت گیرد.

خلاءهایی وجود دارد که باید در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران دنبال و برطرف شود.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهرتهران خاطر نشان کرد: فرآیند طرح سوال و تذکر باید منجر به پیاده شدن منافع شهر و شهروندان شود و اگر خلائی در روند فرآیند وجود دارد باید برطرف شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، درختان ، تصریح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۲ تير ۱۳۹۳
سلام درختان کوچه آران در خ آزادی بعد از دانشگاه شریف نیاز به آبیاری دارند.
لازم به ذکر است که تعدادی از درختان خشک شده و بقیه در حال خشک شدن میباشند.
بعضی از این درختان عمر بالای پنجاه سال دارند.
آخرین اخبار