نیویورک‌تایمز:

با نزدیک شدن مذاکرات هسته‌ای به پایان خود، آمریکا باید تصمیمات سختی بگیرد

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت که آمریکا هم باید در این زمینه تصمیمات سختی بگیرد و این موضوع تنها به ایران مربوط نمی‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، این نشریه امریکایی در مقاله‌ای با اشاره به یادداشت  "جان کری" وزیر خارجه آمریکا با عنوان "زمان برای ایران برای آنکه آینده خود را انتخاب کند رو به اتمام است"، نوشت که کری مدعی است: تمامی مذاکرات هسته‌ای مربوط به انتخاب رهبران ایران می‌شود. هم‌اکنون ایران باید انتخاب کند."

این روزنامه ادامه داد:  آمریکا هم با واقعیت‌های موجود روبرو شود و انتخاب کند که با ایران همچون یک همپیمان بالقوه آینده خود رفتار کند یا اینکه بیش از این از این کشور دوری کند.

در این گزارش امده است، اتفاقات اخیر ایران و خاورمیانه نشان داد که منافع ملی آمریکا تنها صورت وجود دیپلماسی دو جانبه با ایران تأمین می‌شود ایران و آمریکا باید به یک توافق بزرگ برسند، یک توافققابل اثبات که طی آن غربی‌ها آن در قبال اطمینان حاصل کردن از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، به تهران تضمین امنیتی دهند.

این گزارش ادامه داد این توافق به ایران ضمانت امنیتی می‌دهد و همچنین از ثبات بخشیدن به مرز خاورمیانه از افغانستان تا عراق گرفته تا سوریه تا لبنان بدون هیچ شرطی حمایت می‌کند.

نیویوک تایمز نوشت که مطلوب است که جان کری در اظهارات خود از عبارتتکراری  "تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد" اجتناب کند و توصیه "توماس جفرسون" اولین وزیر خارجه آمریکا، را دنبال کند که گفته بود: امیدوارم عقل وخرد با قدرت ما رشد کند و به ما بیاموزد که هرچه از قدرت خود کمتر استفاده کنیم، خرد ما بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار