ورلد نیوز گزارش داد:

ایران در خاورمیانه، آمریکا را مات کرده است

یک پایگاه خبری آمریکایی تصریح کرد ایران در صفحه شطرنج و در فضای جغرافیایی خود با آمریکا در تقابل است و زیر ساخت‌های دفاعی زیادی در سرتاسر خاورمیانه دارا است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه آمریکایی ورلد نیوز در گزارشی با عنوان "مات شدن آمریکا در خاورمیانه به‌دست ایران" نوشت: مات شدن آمریکا در منطقه به‌دست ایران امری کاملا آشکار است.در این خصوص باید درخواست کمک آمریکا از ایران جهت عدم ایجاد تنش در عراق را در نظر گرفت.

در این گزارش امده است: در حالی که  برخی جنگ طلبان داخلی آمریکا مدعی هستند که هرگز با ایران در خصوص عراق متحد نمی‌شوند اما ژنرال "مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک آمریکا از اجتناب ناپذیر بودن احتمال همکاری آمریکا با ایران در امور عراق خبر داده بود.پس در حال حاضر برخی متوجه شده‌اند که ایران کلید خاورمیانه برای تبدیل شدن به جزیره ثبات است.

ورلد نیوز نوشت: با وجود لشگرکشی‌های آمریکا به عراق، افغانستان، سومالی، یمن، فلسطین اشغالی و سوریه ، ایران در صفحه شطرنج و در فضای جغرافیایی خود با آمریکا تقابل دارد و دارای زیر ساخت‌های دفاعی زیادی در سرتاسر منطقه خاورمیانه است.

این گزارش همچنین آورده است: ایران در طول تاریخ پل ارتباطی محوری خاورمیانه بوده است و به نظر می‌رسد آمریکا مقبولیت خود در منظر بین‌المللی و در زمینه نشان دادن حسن نیت  به کشورهای جهان را از دست داده است.

در پایان این گزارش آمده است: این امری اشکار است که ایران در خاورمیانه آمریکا را مات کرده است  و در صورت عدم خواست آمریکا در به همکاری با ایران در حل مناقشه عراق، واشنگتن در واقع خود را به تنهایی مات خواهد کرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
ایران اسلامی با پیروی از ولایت موفق است
آخرین اخبار