یادداشت اختصاصی/ حسین شیخ‌الاسلام

چه تضمینی وجود دارد نبود نوری المالکی تروریست‌ها را جری‌تر نکند؟

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در حال حاضر نوری المالکی فرمانده کل قوا در این کشور است و در میدان جنگ از استقلال، وحدت و حاکمیت و تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند بنابراین هیچ تضمینی نیست که اگر وی در جایگاه قدرت نماند تروریست‌ها و حامیان آنان جری‌تر نشده و درصدد نابودی این کشور برنیایند چرا که هیچ عاقلی در اوج جنگ فرمانده کل قوا را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین شیخ‌الاسلام" طی یادداشتی به بررسی جایگاه "نوری المالکی" نخست وزیر عراق در آینده این کشور پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

یکی از مهمترین دستاوردهای عراق طی ده سال گذشته مردم سالاری و حکومت پارلمانی است و اگر این دستاورد خدشه‌دار شود همه مردم این کشور متضرر خواهند شد.  
 
دو جریان در منطقه وجود دارد یکی جریان حامی مردم که از حقوق آنان پشتیبانی می‌کند، دیگری جریانی که ضد مردم سالاری است و توسط صهیونیست‌ها و آمریکا اداره شده و تندروهای منطقه آن را عملیاتی می‌کنند مخارج آن را نیز دیکتاتوری های شاهنشاهی تامین می‌نمایند.
 
مردم سالاری معنای ضد صهیونیستی را در وجود خود دارد بنابراین طبیعی است این رژیم درصدد تقابل با این موضوع برآید.  
 
آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای آنها که از نظام پادشاهی برخوردارند در مقابله با رشد مردم سالاری مشترک‌المنافع هستند بنابراین در تلاشند تا حکومت مردم سالار را ناموفق نشان دهند.
 
باید توجه داشت که سیاست اصلی صهیونیست‌ها، تقسیم منطقه بر اساس ملیت‌های مختلف است؛ مانند کرد، دروزی، مارونی و... چرا که در این راستا یک حکومت یهودی نیز معنا پیدا می‌کند و همین نیز خط مقاومت با این تقسیم بندی تضعیف خواهد شد. همه کشورهای کوچک بر اساس نژاد بدون یک هدف مکتبی، دینی، عقیدتی و انقلابی که آزادی قدس شریف و فلسطین در آرمانهای ایشان تعریفی داشته باشد.
 
تقسیم منطقه و مخالفت با رای دادن مردم که تجلی مردم سالاری خواهد بود از راهبردهای مورد توافق این همپیمانی شیطانی است بنابراین زمین زدن دموکراسی نوپای عراق نیز از تفکرات رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش  نشات می‌گیرد‌، اینکه نوری المالکی نخست وزیر نشود خلاف قواعد شناخته شده دموکراسی است، همچنین وی در اظهاراتش نیز اعلام کرده که عدم نامزدی برای نخست وزیری از سوی وی موازی با پشت کردن به رای مردم است.  
 
دو نوع دیدگاه در رابطه با دموکراسی وجود دارد؛ دیدگاه دموکراسی غربی و دیدگاه دوم دموکراسی موجود در ایران است و هرگز این گونه نیست که دموکراسی موجود در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تلفیق دموکراسی غربی و برخی از مباحث اسلامی باشد بلکه مردم سالاری ما از بطن دین اسلام و نظریه ولایت فقیه به وجود آمده است.
 
باید از دستاورد عراق که مردم سالاری است صیانت شود و نباید اجازه داد که این گروه‌های تندرو و حامیان آنان این دستاورد را را از بین ببرند.
 
عراق که سال‌ها دارای حکومت دیکتاتوری صدام حسین بود اکنون در یک روند ده ساله خواستار دموکراسی شده است بنابراین کار دشواری را پیش رو دارد.
 
این نیروها دنباله‌هایی در داخل عراق دارند که می‌توان به سیستم سابق دیکتاتوری حزب بعثی و تکفیری‌هایی که به اسم اسلام وارد این کشور شده‌اند، اشاره کرد.
 
در حال حاضر نوری المالکی فرمانده کل قوا در این کشور است و در میدان جنگ از استقلال، وحدت و حاکمیت و تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند بنابراین هیچ تضمینی نیست که اگر وی در جایگاه قدرت نماند تروریست‌ها و حامیان آنان جری‌تر نشده و درصدد نابودی این کشور برنیایند چرا که هیچ عاقلی در اوج جنگ فرمانده کل قوا را تغییر نمی‌دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار