آسوشيتدپرس:

مذاکرات هسته‌ای تاکنون پيشرفت کمی داشته است

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شد مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت کمی داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از آسوشيتدپرس، این خبرگزاری به نقل از یک دیپلمات غربی گزارش داد که  مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 پیشرفت کمی داشته است و مقامات ایرانی هنوز  در برابر خواسته‌های غرب برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای‌یشان مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیپلمات ها می‌گویند ایران همچنان در برابر تلاش ها برای محدود کردن فعالیت های هسته ای خود مقاومت می‌کند، این درحالی است که ضرب الاجل بیستم ژوئیه برای دستیابی به توافق به سرعت در حال نزدیک شدن است. 

این خبرگزاری به نقل از دیپلمات هایی که خواستند نامشان فاش نشود، مدعی شد همزمان با اینکه کارشناسان دو طرف روز دوشنبه دیدار می کنند، دو دیپلمات گفتند پیش نویس توافق دو طرف همچنان حاوی نقاط خالی زیادی است و این منعکس کننده اختلاف نظر درباره محدودیت هایی است که ایران احتمالا باید در ازای لغو تحریم ها با آنها موافقت کند. بزرگترین مانعی که باقی مانده است مسائل مربوط به غنی سازی اورانیوم است .

تهران تاکید دارد به دنبال تسلیحات هسته ای نیست و مدتها است اعلام کرده است می خواهد پنجاه هزار سانتریفوژ خود را برای غنی سازی حفظ کند. آمریکا تاکید دارد تنها با کسری از این تعداد موافق است. 

در ادامه این گزارش آمده است راکتور اراک یکی از موضوعات مورد اختلاف است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار