سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

ایران یکی از محورهای مذاکرات "کری" با مقامات چینی است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره محکومیت یک وکیل در عربستان سعودی گفت: ما از دولت عربستان سعودی می خواهیم به هنجارهای حقوق بشر بین الملل احترام گذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، "جنیفر ساکی" گفت: همانطور که می دانید وزیر امور خارجه آمریکا در راه پکن است تا در گفتگوی راهبردی و اقتصادی آمریکا و چین شرکت کند.این گفتگو برای پیشرفت و تعیین اهداف جدید در روابط، توسعه همکاری در موضوعات مربوط به منافع مشترک و مدیریت  اختلافات است.

وی گفت:چند مقام ارشد آمریکا برای شرکت در گفتگوی راهبردی و اقتصادی سال دوهزار وچهارده به پکن می روند تا درباره موضوعات مهم در روابط دو کشور از امنیت غذایی ،حقوق بشر تا مبارزه با قاچاق حیات وحش گفتگو کنند. دو کشور درباره موضوعات دوجانبه، منطقه ای و جهانی از جمله اوکراین ،افغانستان ،ایران ،عاری سازی شبه جزیره کره از هسته ای و مناقشات دریایی صحبت خواهند کرد. ما انتظار داریم گفتگوهایی در سطح مقامات ارشد در زمینه تغییر شرایط جوی و انرژی پاک و  روند تغییر شرایط جوی صورت گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:آمریکا از محکومیت ولید ابوالخیر وکیل حقوق بشر سعودی به پانزده سال حبس و ممنوعیت خروج از کشور نگران شده است.در گزارش اخیر ما درباره وضع حقوق بشر عربستان سعودی به موضوع ابوالخیر اشاره شده است. ما از دولت عربستان سعودی می خواهیم به هنجارهای حقوق بشر بین الملل احترام گذارد.ما بارها این مسئله را به آنها گفتیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، چین ، کری ، سفر ، ساکی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار