"امیرعبداللهیان" در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجی امارات:

تاخیر در مبارزه با تروریسم به بهانه تشکیل دولت فرصت دادن به جنگ‌طلبان است

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه گفت: تاخیر در مبارزه با تروریسم به بهانه تشکیل دولت خطا و فرصت دادن به جنگ طلبان تلقی می‌شود و مبارزه با تروریسم به موازات تشکیل دولت بر مبنای نتایج انتخابات پارلمانی مورد توجه باید قرار گیرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "حسین امیرعبداللهیان" معـاون عربی و آفریقـای وزارت امور خارجه کشورمان در یک سفر منطقه‌ای، با "انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر مشاور در امور مجلس امارات عربی متحده دیدار و در خصوص مسایل دو جانبه و تحولات منطقه‌ای به ویژه عراق گفتگو و تبادل نظر کردند.
 
در این ملاقات معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه، ضرورت مخالفت همه کشورها در مقابله با پدیده خطرناک تروریزم و مقابله با افراط گرائی را مورد تاکید قرار داد.
 
وی همچنین نحوه حملات تروریستی اخیر به عراق را نشان دهنده وجود عناصر خارجی در ورای این حملات دانسته و نسبت به تبدیل این موضوع به یک رویه بین‌المللی در صورت سکوت کشورها، هشدار داد.
 
امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تشریح سیاست‌های کشورمان در عراق بر حفظ تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت ملی و پایبندی به قانون اساسی و همچنین نتیجه انتخابات اخیر این کشور که ناشی از روند سیاسی موجود است، تاکید کرد.
 
وی افزود: مردم عراق مخالف تجزیه این کشور هستند و ما از مردم عراق و دولت این کشور در مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی آن موکداً حمایت می‌کنیم.
 
معاون عربی آفریقای وزارت خارجه تصریح کرد: تاخیر در مبارزه با تروریسم به بهانه تشکیل دولت خطا و فرصت دادن به جنگ طلبان تلقی می‌شود و مبارزه با تروریسم به موازات تشکیل دولت بر مبنای نتایج انتخابات پارلمانی مورد توجه باید قرار گیرد.

وزیـر مشاور در امـور خـارجی امارات نیز در این دیـدار گسترش افراط گرائی، خشونت و طائفه گرایی را به ضرر همه کشورهای منطقه دانسته و دیدارها و رایزنی مقامات کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران را مهم ترین راه مقابله با تهدیدهای تروریستی عنوان کرد.

قرقاش ضمن تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق، بر اهمیت شکل‌گیری هر چه سریع‌تر دولت به منظور فائق آمدن بر بحران جاری و تقویت مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که نقش جمهوری اسلامی ایران در تسریع راه حل سیاسی در این کشور بسیار مهم قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، عربی ، آفریقا ، وزارت ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار