فلسطین الان :

انتفاضه دیگری رقم می‌خورد/ حماس آماده است

تصمیمات سری اسرائیل در جلسات خود علیه غزه، نشانگر حمله نظامی شدید علیه غزه است که شدت آن از بمباران‌های چند هفته اخیر است؛ در هر صورت، حماس برای مقابله کاملا اماده است و انتفاضه دیگری شکل خواهد گرفت

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "فلسطین الان"؛ چند روزی بود که سرنوشت شهرک نشین‌های اسرائیلی، مشخص نبود، تا اینکه این رژیم، دو تن از اعضای حماس، به نام "مروان القواسمی" و "عامر ابوعایشه"، را به ربودن این سه شهرک نشین متهم کرد؛ اما، پس از آنکه اسرائیل اجساد این سه تن را پیدا کرد، حقیقت امر بیشتر روشن شد.

هر قدر هم که فرماندهی حماس بر اوضاع الخلیل اشراف داشته باشد، روشن است که این جنبش با جنگی قریب الوقوع روبه رو خواهد بود؛ سوال اینجاست که زمان دقیق آغاز آن چه وقت است؟ تا کی به طول خواهد انجامید؟ گستره آن تا چه حدی است؟ پاسخ این سوالات مشخص نیست و به همین دلیل، حماس تجهیزات امنیتی لازم را فراهم کرده و به تمام ارگان های نظامی، امنیتی و رسانه‌ای خود آماده‌باش کامل داده است.

حماس، به تمام سطوح سازمانی خود هشدار داده است تا تهدیدات اسرائیل را جدی بگیرند و دستورالعمل استفاده دقیق از شبکه‌های ارتباطی و الکترونیکی را صادر کرده است؛ چرا که اطلاعات غالب سازمان های امنیتی، نشان از آن دارد که رژیم صهیونیستی، شخصیت‌ها و رهبران بزرگ حماس را هدف قرار داده است.

هر چند حماس هیچ دخالتی در بالا گرفتن تنش نداشته است، ولی اسرائیل، می‌خواهد از قاتلان شهروندان خود انتقام بگیرد و این حماس است که باید بهای آن را بپردازد؛ جنبش حماس، به دنبال آن است که تنش در غزه تشدید نشود، چرا که تهدیدات علیه غزه، منطقه را ملتهب می‌سازد؛ نتانیاهو باید بداند، توانایی او بر آغاز جنگ بدین معنی نیست که خود او پایان دهنده آن است و جنگ‌های پیشین، بهترین شاهد است؛ حماس از تهدیدات نتانیاهو ترسی ندارد و مسوؤلیت تمام اتفاقات به عهده اسرائیل است؛ این رژیم بدان که اگر آغازگر جنگ علیه غزه باشد، درهای جهنم به رویش باز خواهد شد.

برخی از گردان های مسلح در غزه، با صدور بیانیه‌ای، بر آمادگی خود در مقابله با حملات اسرائیل تاکید کرده‌اند و اعلام داشتند که در جنگ پیش رو، حماس را تنها نخواهند گذاشت؛ اتفاق جدید در غزه این است که پس از نشست دولت اسرائیل، بعد از عملیات الخلیل، در خصوص بررسی راه های مقابله با حماس، این رژیم، شدیدا احتیاط می کند و همه چیز را زیر نظر گرفته است.

طی چند روز اخیر، اسرائیل به بهانه اینکه موشک های فلسطینی از غزه، شهرک های جنوبی این رژیم را هدف قرار داده است، ده ها بار، غزه را بمباران کرده است.

بنابراین، تصمیمات سری تل‌آویو در جلسات خود علیه غزه، نشانگر حمله نظامی شدید علیه غزه است که شدت آن آز بمباران‌های چند هفته اخیر است؛ در هر صورت، حماس برای مقابله کاملا اماده است و انتفاضه دیگری شکل خواهد گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار