نخستین محصول گیاهی دامی سها جیسا وارد بازار می شود/ در تامین واکسن مورد نیاز حجاج هیچ مشکلی وجود ندارد

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با بیان اینکه نخستین محصول گیاهی دامی سها جیسا وارد بازار می شود، ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن بستر‌های لازم، در تولید واکسن مننژیت نیز به خودکفایی می رسیم .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛‌ حسام‌الدین مدنی با اشاره به در پیش بودن مراسم معنوی و ربانی حج، گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده است در تامین واکسن‌های مورد نیاز حجاج هیچ مشکلی نداریم .

وی افزود: برای ۱۰۰هزار نفری که هر ساله عازم سفر حج هستند به اندازه کافی واکسن وجود دارد .

وی با بیان اینکه بیشتر واکسن‌های مننژیت از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد می‌ شوند که از نظر کیفیت در سطح قابل قبول و مناسبی قرار دارند، تصریح کرد: تمامی واردات واکسن‌های ما بر اساس مجوز وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و بدون مجوز و تایید وزارت بهداشت نمی توان هیچ واکسنی را وارد کرد .

سطح کیفی و کمی شرکت دارویی سها جیسا ارتقا می یابد
 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی برای تقویت و ارتقای سطح کیفی و کمی شرکت دارویی سها جیسا تدوین و طراحی شده است، افزود: به‌زودی نخستین محصول گیاهی دامی این شرکت وارد بازار می‌شود . 

 مدنی در تشریح دلایل تولید این محصول اضافه کرد: این محصول دامی که از عصاره‌های گیاهی تشکیل شده است در سلامت طیور و دام‌ها نقش موثر و بسزایی را ایفا خواهد کرد .

وی ادامه داد: در گذشته خوراک دامی از مواد شیمیایی وارداتی تشکیل شده بود اما با ورود این محصول گیاهی به چرخه بازار، در آینده شاهد تحولات خوبی در این مسیر خواهیم بود .

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به اینکه محصولات دیگری از جمله دو محصول گیاهی- انسانی در دست تولید است، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر زمینه برنامه‌ریزی برای تولید این محصولات در دستورکار است و ان شاءالله تا اواخر تابستان این محصول هم وارد بازار خواهد شد .
 
خودکفایی در تولید واکسن مننژیت
 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی درباره کیفیت سرنگ‌های تولیدی سازمان تدارکات نیز گفت: درحال حاضر و به گواه مردم و کارشناسان سرنگ‌های تولیدی سازمان تدارکات پزشکی بهترین سرنگ‌های موجود در بازار است .
 

مدنی افزود: بر اساس تحقیقات پایشی که چندی پیش تیم کارشناسی سازمان تدارکات پزشکی در سطح جامعه پزشکی انجام داده‌است مشخص شد که محصولات سازمان تدارکات پزشکی و از جمله سرنگ‌های تولیدی آن در سطح بیمارستان‌ها از مرغوبیت بالایی برخوردار است، در این نظرسنجی مشخص شد که محصولات جمعیت هلال‌احمر از رضایت گسترده جامعه پزشکی کشور برخوردار است .

وی در پایان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سال آینده بتوانیم در تولید واکسن مننژیت به خودکفایی برسیم و دیگر نیازی به واردات این واکسن نداشته باشیم، افزود: بستر‌های لازم برای تحقق این مهم در حال فراهم شدن است و این امید می‌رود با حمایت‌های مسئولان در تولید واکسن مننژیت به خودکفایی دست پیدا کنیم .
 
 
انتهاي پيام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار