تکواندو به امید روزهای آفتابی

نتایج نه چندان دلچسب تیم ملی تکواندو در رقابت‌های انتخابی المپیک،‌ این روزها با انتقاداتی نیز همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی تکواندو با 6 تکواندوکار رنکینگ دار 13 تا 15 تیر در رقابت‌های انتخابی المپیک در چین شرکت کرده و حاصل آن برای ایران کسب تنها 2 نشان برنز توسط بهنام اسبقی و سجاد مردانی در اوزان دوم و چهارم المپیکی بود.

هادی مستعان، محمد باقری معتمد، فرزاد عبدالهی و مسعود حجی‌زواره دیگر نفراتی بودند که دست خالی به تهران بازگشته‌اند.

با این حال گفته می‌شود شکست بازیکنان تیم ملی در این مسابقات در راند طلایی و در تقابل با بهترین‌های دنیا بوده است با این وجود تکواندوکاران ایران هم با وجود عناوین کسب شده گذشته در میان برترین‌های دعوت شده قرار داشتند.

البته نباید به سادگی از این موضوع هم گذشت که برخی ستاره‌های تکواندو که به واسطه درخشش در ادوار گذشته مسابقات جهانی و آسیایی رنکینگ خوبی برای خود دست و پا کرده‌اند، می‌توانند در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند اما شرایط آنها مدت‌ها است که دستخوش تغییر شده و با هر بار شرکت در مسابقات برون مرزی دست خالی به خانه بازگشته‌اند، هر چند که کادر فنی تیم ملی امیدوار است با اضافه شدن نفراتی مثل فرزان آشورزاده و مهدی خدابخشی دوتکواندو کار طلایی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به رنکینگ المپیکی، شرایط تیم ملی در دوره بعدی رقابت‌های انتخابی المپیک بهتر شود.

این تیم حدود 9 ماهی است که با تفکرات کادر فنی جدید آماده می‌شود و با اینکه کارشناسان سنجش عیار تیم مقانلو را مسابقات انتخابی المپیک در چین می‌دانستند اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که همه نفرات این تیم انتخاب بیژن مقانلو و مهدی بی‌باک نبوده است.

در هر صورت تکواندو فرصت کسب 40 امتیاز از حداکثر امتیازات مسابقات چین را برای هموار شدن راه المپیک ریو از دست داده است و به امید روزهای موفق و روشن آینده و استفاده از فرصت‌های دیگر تلاش خواهد کرد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تکواندو ، روز ، نتایج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار