سخنگوی "عبدالله عبدالله" یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه نتایج اولیه دور دوم انتخابات را رد کرد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ، "مجیب رحمان رحیمی" سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله گفت: ما نتایج اعلام شده (دوشنبه) را قبول نمی کنیم و آن را کودتایی علیه آرای مردم می دانیم.

بر اساس نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری انتخابات که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان عصر دوشنبه اعلام کرد، اشرف غنی احمدزی بیش از 56 درصد و عبدالله بیش از 43 درصد از حدود هشت میلیون و یکصد هزار رای به صندوق ریخته شده را کسب کرده اند.

این در حالی است که ستاد انتخاباتی عبدالله از دو هفته پیش با مطرح کردن ادعای تقلب گسترده در انتخابات، روابط خود را با کمیسیون های انتخاباتی قطع کرد.

نتایج ابتدایی انتخابات در حالی روز دوشنبه پس از چند روز تاخیر اعلام شده که پیش از این ، ستادهای انتخاباتی عبدالله و احمدزی درباره بازشماری آرای هفت هزار حوزه رای گیری توافق کرده بودند و ستاد انتخاباتی عبدالله اعلام کرده بود تا زمانی که آرای مشکوک بررسی نشود نتیجه انتخابات را نمی پذیرد.

در همین حال ، جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با اعلام این که واشنگتن از هیچ نامزد خاصی حمایت نمی کند ، گفت برای معتبر بودن نتایج انتخابات باید به تمام ادعاهای مربوط به تقلب بطور کامل رسیدگی شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.