شما چه قدر به نگهداری از گل ها و گیاهان علاقه دارید؟ اصلا در خانه یا آپارتمان تان از گل و گیاه نگهداری می کنید؟اگر درباره فواید نگهداری آن اطلاعاتی ندارید مطلب زیر را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، نگهداری گل و گیاه در خانه می تواند مانند یک کولر محیط خانه را خنک کند و گازهای مضر موجود در فضای خانه را از بین ببرد.

بررسی ها نشان می دهند، معمولا بسیاری از خانم‌ها علاقه‌ای به گذاشتن گل و گلدان در اتاق خواب خود ندارند،‌ توصیه پزشکی هم این است که در اتاق خواب از گذاشتن تعداد زیادی گل یا گلدان خودداری شود، اما در این مورد می‌توان یک استثنا قائل شد آن هم گذاشتن یک گلدان گل آفتابگردان است.می‌دانید که اکثر گل‌ها و گیاهان طی شب اکسیژن هوا را می‌گیرند و به جای آن دی‌اکسید کربن بیرون می‌دهند که این می‌تواند برای انسان خطرناک باشد اما مطالعات نشان داده، نوعی خاصی از گل آفتابگردان (gerbera daisy ) در طی شب هم به رهاکردن اکسیژن ادامه می‌دهد که این تنفس انسان طی شب را بهبود می‌بخشد.

بررسی ها نشان می دهند گل داوودی ،یاس،میخک و آفتاب گردان نقش زیادی در خنک کردن هوای خانه دارند و نگهداری آن ها می تواند برای سالمندان و تولید اکسیژن برای آن ها نقش زیادی داشته باشد پس از وجود آن ها در خانه غافل نشوید.

انتهای پیام/
برچسب ها: گیاه ، گل ، آپارتمان ، محیط ، خانه ، خنک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار