شوک ماه عسل تا ابد در ذهن ها می ماند؛

نفس های عاشقانه احسان، سولماز را زنده کرد

مخاطبان برنامه"ماه عسل"، افسانه عشق های اسطوره ای را نظاره گر بودند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته ویژه برنامه " ماه عسل" در دهمین روز از ماه مبارک رمضان از یک  دریچه و رویکرد وصف نشدنی پنجره ی خود را به روی مشتاقان و همراهان همیشگی اش گشود.

علیخانی که همیشه در ابتدای برنامه به رسم ادب و متانت به نوعی قدردان نگاه‌ها و همراهان برنامه اش است با سلام به روی ماه هم وطنان عزیز و مخاطبان درجه یک همیشگی ماه عسل و قبولی طاعات و عباداتشان برنامه را آغاز کرد و گفت: امیدوارم این حال خوب در این لحظات قیمتی گوشت به تنتان شود. امسال برایمان هویدا شده که در خارج از کشور هم، مخاطب داریم و از همه
ی آنها مچکریم ، برایمان جالبه که از چندین قاره ماه عسل را رصد می کنند که به طور حتم به برکت این ثانیه ها و مهمانان برنامه است.

وی درخصوص برنامه شب گذشته ی خود با توجه به بازخوردهای مخاطبان که شاید چرا واکنش عبدی پور پس از دیدار با حسین میرزایی ، قهرمان زندگی اش چندان مهیج نبود ، این توضیح را لازم دانست و افزود: عبدی پور  خیلی شوکه شده بود و شاید واکنش او هم نتیجه ی آن بود، اما نکته ی جذاب این داستان این بود که حسین میرزایی به همراه خانواده شان به منزل عبدی پور رفتند ،خداروشکر که ماه عسل خالق این دیدار بود.

 سپس برای دعوت مخاطبان به ادامه برنامه اظهار داشت: امروز موضوع جذابی با دو قصه ی مشترک داریم. ماه عسل منتقد، طرفدار و حتی کسانی دارند که ناسزا بگویند، که این نکته جز پویایی برنامه است.

بعد  با باز شدن صدف سفید رنگ به سمت مهمانان رفت و پس از نشستن در صندلی و جایگاه همیشگی اش گفت: پیمان جان( منظور طراح دکور) وقتی دکور باز می شود لنگر پلنگی می زند، من قلبم می یاد تو دهنم که تو سر مهمانان پایین نیاد بعد با لبخند شیطنت آمیز افزود: این را گفتم که پولشو دیرتر بدم. یک زوج روبروی علیخانی نشسته بودند ،چهره ی سوخته ی مرد جوان حس کنجکاوی مخاطب را برمی انگیخت که علیخانی بااین سوال که شغلتان چیست آغاز گر قصه ی زندگیشان شد.


صادق تعمیرکار موبایل بود و براثر یک سانحه ی تصادف دچار سوختگی شده بود وزمانی که علیخانی خواستار شرح واقعه ی تصادف از زبان صادق شد، صادق با این عنوان که صحبت درباره ی آن موضوع برایم ملال آور است ، از توصیف آن خودداری کرد وعلیخانی هرچند از این پاسخ مهمان جا خورده بود اما با کمال میل به خواسته ی مهمانش احترام گذاشت و رو به مخاطبانش افزود: ما قصه ی تصادف صادق را می‌دانیم ولی چون او از بیان این قصه ناراحت می شود ما هم چیزی نمی پرسیم .

صادق به این جمله بسنده کرد که تا دوماه پیش صورت خوبی داشتم و بعد اضافه کرد:من با همسرم همسایه بودیم که علیخانی متذکر شد: این عشقهای همسایگی دست از فرهنگ ما برنمی دارد.

صادق ادامه داد: حدود دوسال نامزد وعقد بودیم ، بعد عکس های قبل  تصادف صادق را به دست علیخانی دادند که علیخانی پس از تماشای عکس ها گفت:چند تا از عکس ها منشوریه، در صورت نشان دادن ما را به کمیته انضباطی می کشانند ولی باز هم طاقت نیاورد و عکس دامادی صادق را رو به دوربین نشان داد وگفت خوب داماد شیک پوش می شه و بد سریع عکس را پایین آورد. همسر صادق دارای مدرک حسابداری بود وعلیخانی که از هر موضوعی برای جذابیت برنامه اش و ایجاد شیطنت بهره می برد ، با مزاح گفت:حسابداری رشته ی خوبیه ،خیلی هم به درد اختلاس می خورد.

داستان این زوج بدین شرح بود : صادق متولد 1370 که حدود دوسال از زمان نامزدی وعقدشان می گذشت و تنها یک ماه به مراسم عروسیشان باقی مانده بود بر اثر یک تصادف دچار سانحه ی سوختگی شدید می شود اما با این وجود همسرش اورا ترک نکرده بود و در تمام لحظات سخت کنارش بود همسر صادق در پاسخ به سوال‌های مکررعلیخانی درباره ی اینکه چرا پس از این حادثه ،صادق را ترک نکردی ،گفت:من به صادق علاقه داشتم ، دارم و خواهم داشت و بعد علیخانی برای تغییر فضاو صحبتها پرسید؟ شما شیر بها رسم دارید که با پاسخ نه خانم مواجه شد؟ علیخانی گفت: آخی ،خوراک ما خانواده های مثل شماست .

صادق در ادامه تصریح کرد:  این اتفاق در اردیبهشت سال 93 برایم اتفاق افتاد و تا الان شهامت دیدن چهره ی خودم را در آیینه ندارم .همسر صادق دلایل ماندن خود را در کنار همسرش اینگونه بازگو کرد: هرچند قیافه مهم است ولی من صادق را با همان چهره ی ابتداییش دوست دارم و دوست داشتن تنها دلیل من برای ماندن است.

صادق اضافه کرد: من چندین بار به او گفتم اگر می خواهی برو ،هرچند ناراحت می شوم ولی این مسله را در خودم هضم خواهم کرد ولی او نپذیرفت.علیخانی که حس اذیت کردنش گل کرده بود رو به همسرصادق گفت: اگر می خواهی برو بعد نمونی مثل خانم های دیگه بگی خواستگار داشتی . علیخانی رو به صادق با یک سوال تامل برانگیز گفت: اگر جای تو برای همسرت این اتفاق می افتاد چه می کردی؟ صادق با کمی مکث گفت: می ماندم ولی انسان تا درآن شرایط قرار نگیرد به طور قطع نمی تواند بگوید .



علیخانی روبه مهمانانش عنوان کرد : اجازه هست سوال بپرسم؟ هرجا احساس کردید زیاده روی کردم ، تذکر دهید و بعد رو به همسر صادق گفت: الان یک عده فکر می کنند شما مجبوربه ماندن هستید ؟ به خاطر ثروت ماندید؟ که همسر صادق صادقانه گفت : صادق ثروتی هم ندارد، وصادق در تکمیل صحبت‌های همسرش افزود: پدرم رفتگر شهرداری است و لباس‌های الانم هم کرایه ای است ،علیخانی با تعجب و خنده گفت: حالا این را نگو! البته لقمه ی شما پر از برکت ،شرافت ونجابت است.

همسر صادق برای اثبات صداقت وعشقش به صادق برای مخاطبان و مجری برنامه توضیح داد: من هیچ گاه به رفتن فکر نکردم شاید در ابتدا به خاطر چهره ی صادق به او بله گفتم ولی با گذشت زمان اخلاق و مردانگی اش برایم بیشتر از هر چیز دیگری مهم بود.

صادق در برابر جملات زیبای همسرش این را اضافه کرد: ما نه ازدواج کردیم و نه فرزندی داریم  ووفاداری همسرم تنها به خاطر شیر پاک،مرام و معرفت خودش بوده است.صادق تصریح کرد: هنوز دکتری برای مداوای صورتم پیدا نکردم بعد از رفع مشکل ،حتمامراسم عروسی  خواهیم گرفت ،علیخانی از اوخواست تا در مراسم عروسیشان دعوتش کنند و صادق افزود: حتما، اگر افتخار حضور به ما بدهید، علیخانی با شوخ طبعی گفت: بستگی به مدل عروسیتان دارد بعدا درموردش صحبت می کنیم.

علیخانی که خواستار شرح تمامی اتفاق وصحنه ی تصادف صادق بودو در ابتدا با حرف منفی صادق مواجه شده بود ، با توجه به آشنایی از حس کنجکاوی مخاطبان برنامه این جمله را اضافه کرد که این اتفاق درنهایت مظلومیت و بی گناهی برای صادق رخ داده است.صادق در پایان در پاسخ به این سوال علیخانی که چه زمانی با خودت کنارخواهی آمد و صورت خود را نگاه خواهی کرد؟ گفت: ده دقیقه قبل از جراحی زیبایی ،خودم را نگاه می کنم تا چهره ام یادم بماند و باید بگویم که تنها صحبتها و روحیه دادن‌های همسرم باعث شد تا زنده بمانم . علیخانی برای تسکین دل صادق و نتیجه گیری قصه ی زندگی او و رسم وفاداری همسرش این جمله را خاطر نشان کرد: 99 درصد بله همسرت در ابتدای زندگی ، به خاطر چهره ات بوده ولی تو چه چیزی داشتی که همسرت تمام آن 99 درصد را کنار گذاشته و با تو مانده ،صادق تو خیلی جلو هستی . پس از پخش پیام های بازرگانی شاهد یک زوج دیگر بر روی صندلی های ماه عسل بودیم که البته زن بر روی ویلچر نشته بود.

علیخانی رو به مخاطبان برای معرفی مهمانانش گفت: احسان ( مهمان)دم به تله نمی داد وراضی به حضور در این برنامه نمی شد ولی ما با زور و تهدید او را به برنامه آوردیم . بعدعلیخانی که خودش متوجه ی صحبت‌های تیتر برانگیز رسانه ای خود شده بود با هیجان و البته کنایه گفت: الان فردا تیتر می زنند مهمانهاشون را با زور و تهدید تو برنامه آوردند .

داستان زندگی این زوج بدین شرح بود که سولماز یک ماه قبل از مراسم عروسیشان در تاریخ 88/12/12  بدلیل شرکت در مراسم چهلم مادربزرگش همراه با پدر،مادرودختر عموی تازه عروسش که به اصرا خود دخترعمویش برای دیدار مادرش،راهی سفر به سمت تبریز می شوند ،هرچند سولماز تمایلی به رفتن به این سفر  نداشته ولی بدلیل حساسیت مادرش با آنها همسفر می شود ،ساعت شش از تهران حرکت می کنند و ساعت هشت ونیم در اتوبان قزوین تصادف می کنند ، پدر سولماز درجا و مادرش هم در آمبولانس فوت می کند بعد سولماز به کما می رود و دختر عموی سولماز هم وقتی شماره تلفن و آدرس را به پرستاران می دهد در همان بیمارستان فوت می کند.

احسان همسر سولماز واقعه را اینگونه شرح می دهد : در راه رفتن به محل کارم بودم که برادر خانمم این خبر را به من می دهد همراه برادر سولماز، پدرومادرم به قزوین رفتیم،در راه خبر فوت آن سه نفر را به ما می دهند.وقتی به بیمارستان رسیدم پشت اتاق آی سی یو رفتم و متوجه آسیب نخاعی سولماز شدم او به مدت چهل روز در کما بود و تا دوسال اول توانایی صحبت و حتی تکان دادن گردنش هم نداشت.


 سولماز در این بین افزود: اگر من زنده ام تنها به خاطر نفس های احسان است من بعد از به هوش آمدنم حال پدرو مادرم را نپرسیدم و فقط به دنبال احسان بودم .علیخانی رو به مخاطبان گفت: منظور از احسان من نیستم ها ! سولماز خیلی زیبا پاسخ داد: احسان من خیلی خاص تره، و درتوصیف  ادامه قصه ی پر تلاطم زندگیش عنوان کرد: من حافظه ی کوتاه مدت خود را از
دست داده بودم احسان و مادرشوهرم ، شب تا صبح بالای سرم بیدار بودند و تمام اشاراتم را مادرشوهرم متوجه می شد ،خیلی حرفهای بدی می زدم ولی او درکم می کرد و در آشپزخانه اشک می ریخت. بعد از دیدن چهره ی خودم متوجه شدم مویی ندارم ورو به احسان گفتم چرا من را نگه داشتی؟ تمام پرستاران بیمارستان به من گفتند در تمام چهل روزی که در آی سی یو بودی ،احسان یک دقیقه از کنار پنجره ی اتاقت دور نشده و فقط نگاهت می کرد و اینکه می گفته سولماز نفس می کشه و برمی گرده.

احسان در ادامه گفت: من در آن زمان حالت طبیعی نداشتم وحتی در مراسم ترحیم پدرومادر خانمم هم شرکت نکردم ، با خدا عهد بستم ، من توکل و ارتباطم با خدا قوی است ،می دانستم سولماز را بدست می آورم و او را از دست نخواهم داد، همینکه کنار سولماز هستم و با او به بیرون می روم و نفسهایش پشتمه برایم کافی است. علیخانی در برابر صحبتهای احسان ذکر کرد: حرفهای شما قابل باور است چراکه پنج سال از این اتفاق گذشته ،سولماز افزود: تازه دوسال پیش برایم مراسم عروسی هم گرفت،احسان هم ورشکست شد وهم دارای اش را برایم داد.

علیخانی با خنده گفت: احسان را عاشق ،ورشکسته وبیچاره کردی ،دیگه چی می خوای از جونش.سولماز تصریح کرد: من ابهتی برای خودم داشتم .یه احسان دارم که هم پدرمه،هم مادرمه ،هم دوستمه با وجود احسان دلم زیاد برای پدرومادرم تنگ نمی شه ،احسان از هیچ جیز برایم کم نمی زاره ،اما من خیلی بدم.بعد سولماز این جمله ی کلیدی راهم متذکر شد که احسان همه کس منه ، توروخدا همراهانمان کنارمان بمانند ، نظیر احسان ها زیاد شود ،حدود دوسال در آینه نگاه نمی کردم ،مادر شوهرم همیشه کنارم بود روزی همه ی اقوام بزرگم را به همراه برادرم به خانه ی احسان فرستادم که سولماز خوب نمی شود برو، بعد احسان مهمانان را ترک می کند و به منزل پدری ام می آید وبا گریه بغلم کرد که تو منو باور نداری چرا این هارو فرستادی وبعد افزود: فکر نمی کردم احسان کنارم بماند چون من خیلی اخلاقم تنده ولی احسان کنارم ماند واز هیچ چیز برایم کم نذاشت.احسان دلیل ماندنش را اینگونه عنوان کرد: خیلی دوستش دارم هیچ دلیلی برای رفتن نمی بینم وتنها نه از سر ترحم  وفقط وفقط به خاطر عشق ماندم.سولماز ادامه داد: احسان آرام بهم غذا می دهد ،خیلی درکم می کندخانواده اش هرشب برای دیدن من می آیند ما یک زندگی قشنگ داریم.

احسان که اسطوره ی ماه عسل دیروز بود ،گفت: من هرگز خسته نخواهم شد ،شاید یک زمان هایی بریدم ولی به روش نمی آورم.علیخانی که از متانت و حرکات به موقع احسان متعجب و حیرت زده بود ،افزود: چقدر به موقع دستانتان را می گیرد، سرش را پایین می اندازد وحتی به شما می گوید عزیزم.....زن ایرانی خصلت و ویژگی اش  از حیث وفاداری متفاوت است ولی مردان ایرانی شبهه دارند ولی البته به طور اتفاقی مردان این چنینی هم وجود دارند.


سولماز سریع مابین صحبتهای علیخانی دوید وگفت: احسان فقط یه دونه است علیخانی هم کم نیاورد و با بالا و پایین بردن دستانش متذکر شد: این یه دونه مال شما.سولماز در پایان خاطر نشان کرد: برادرم وخانواده اش برایم خیلی زحمت می کشند امیدوارم آن کسانی که درشرایط من هستند واحسان ندارند ،خوب شوند ،من خوب شدن خودم را نمی خواهم.

علیخانی بیان کرد:احسان شما،  امروز اسطوره شد واحسان در برابر این جمله با مناعت طبع خاصی  گفت:شما مارا بزرگ کردید.علیخانی گفت: خانمت داره می گه واحسان این جمله راهم اضافه کرد که من برای تظاهر اینجا نیامدم ولی شما اصرار کردید شاید یک نفر با شنیدن قصه ی زندگیمان به خودش بیاید من برای آن یک نفر آمدم ،من هرکاری کردم برای خودم کردم وهیچ منتی نیست. آرزوی زیبای احسان سلامتی خانم گلش وهمه ی بیماران بود .سولماز رمز خوشبختی خود را اینگونه توصیف کرد که احسان ،من را به خاطر خودم می خواهد ،یعنی سولماز را دوست دارد احسان با خدا و دلش معامله کرده من خیلی دوستش دارم و امیدوارم حلالم کند .

احسان در پایان گفت: ما خوشبخت و شاد هستیم وهیچ مشکلی در زندگی ام ندارم، یه کم  سخته ولی خدا کمکمون می کنه. علیخانی که محو قصه ی زندگی مهمانان و صحبتهای صادقانه و زیبایشان شده بود ،گفت: من از حرف زدن با شما سیر نمی شوم وفقط سکوت می کنم ،امیدوارم عشقهای این چنینی در زندگی هایمان زیاد شود .علیخانی که هنوز مبهوت قصه ی عشق مهمانان برنامه اش بود ،پس از ترک این زوج عاشق تنها گفت: هیچی ،هیچی ، هیچی .....

ماهتون عسل


اما این نکته را هم من اضافه می کنم : در این روزگاری که شاهد طلاق ها ،خیانت ها‌ی زیادی در جامعه هستیم علیخانی با دعوت از دو الگو و اسطوره ،که به طور معمول کمتر شاهد آن هستیم کمی چاشنی دلگرمی را به سفره های رمضانی دلمان اضافه کرد .


در این دوره ای که همه جا حرف از نیرنگ و خیانت است معنای واقعی وفاداری وچشمان عاشق دو زوج جوان ،چشمان همه ی ما را برق انداخت ، هم برق اشک و هم برق شوق...ماه عسل این روزها دریچه ای برای راهیابی به دنیایی شده که این روزها خیلی هایمان یادمان رفته و دیرزمانی است که آنهارا به دست فراموشی سپرده ایم به انضمام اینکه این الگوی ناب امشب در این نایابی الگو و اسطوره های این چنین تلنگری بود ظریف برای همه ما وهمچنین  نشانه ای  بود بر روح ما که این سوال را ایجاد می کرد؟ من در اتفاق این چنینی چند مرد حلاجم! این است سوالی که ما را به عمق وجودمان سفر می دهد به کنکاش ! یادمان نرود همسران جانباز که سالهای اندی صبورانه چه زیبا زندگی می کنند .

گزارش از سمیه مردانی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیایس
۱۲:۰۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
عالی بودن ایشالا همیشه خوشبخت وتندرست باشن خیلی خوشحال شدم همیشه تصاویروزندگیشون برام تازگی داره وازایشون درس گرفتم ایشالاسولمازجونم خوب بشن وبه ارزوشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
skoooooooooooottttt
۰۹:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
خدای ترو ب آبروی فاطمه زهرا تورو ب دستای بریده حضرت ابولفضل قسمت میدم ب عشق احسان رحم کن سولمازش خوب شه ب آرزوشون برسن دوست دارم سالهای دیگه دوباره بیان تو ماه عسل اون سالی ک میان سولماز رو پاهای خودش راه بره بادستای سالم دست احسانو بگیره روی صندلی ماه عسل بشینن و موفق شدنشونرو با افتخار بکن خدا جون سولماز خوب کن ب حالت قبلش برگرده ب همون حالتی ک خودش گفت من واسه خودم ابهتی داشتم الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
احسان لام تا کام حرفی نمیزد چه مرد مهربونی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۶:۴۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۳
سلام واقعااین یه عشق واقعی هستش.تواین دوره زمونه پسرادختراروفقط برای قیافه میخوان.خدااحسان وسولمازو واسه هم دیگه نگه داره.نمیخوام به پسرابی احترامی کنم ولی خیلی نامردن البته بعضیا.اقاپسرامثل اقااحسان باشید.
Iran (Islamic Republic of)
کزال
۲۳:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
سلام.کاش ازاحسانهای وفادارزیادباشه.خوشبخت یعنی سولماز
Iran (Islamic Republic of)
سان
۱۲:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
سلام قربون خدابرم چه دلی به احسان داده ادم غبطه میخوره بهش بخاطر این بزرگ منشیش.خدا انشا... تا اخر عمر از هم جداشون نکنه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۰:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
تو این زمونه که مردا فقط به خاطر ظاهر با دخترا می مونن این یکی واقعا 1 دونس........
Iran (Islamic Republic of)
یکی مثل سان
۰۰:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
سلام
آدم هایی مثل احسان خیلی زیادن ولی کار احسان قابل ستودنه
من م خودم قصه زندگیم مثل احسانه بسی سخت تر از اون .من دو ماه بود عقد کرده بودم که با نامزدم تصادف کردیم .نامزدم دو ماه تو کما بود ضربه مغزی شده بود با وجود این کهدو ماه بود باهم اشنا شده بودیم من ولش نکردم و نشستم و پرستاریش رو کردم .خیلی وقتا دیگه کم میاوردم ولی بخدا توکل میکردم .نامزدم حتی از نظر عقلی هم مشکل پیدا کرد .ولی با وجود اون باز نتونستم تنهاش بزارم .خدا رو شکر الان کمی بهتر شده عروسی هم گرفتیم بعد از 4سال .من عاشقشم .
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۰۰:۳۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
امیدوارم احسان و سولماز سلامت باشن وخدا بهشون کمک کنه...ان شاالله از این امتحان الهی سربلند بیرون بیان.فقگ کافیه به معجزه های خدای بزرگ ایمان داشته باشن...
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۰۰:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
امیدوارم احسان و سولماز سلامت باشن وخدا بهشون کمک کنه...ان شاالله از این امتحان الهی سربلند بیرون بیان.فقگ کافیه به معجزه های خدای بزرگ ایمان داشته باشن...
United States of America
نیما
۲۱:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
عشقای اینچنینی وجود داره اما متآسفانه اکثرآ یک طرفه ش. من 8 ساله عاشق یه دخترم که روز اول بهش گفتم عاشق بشم نمیتونم ترکت کنم گفت منم تا آخرش باهاتم. دو سه سال اول داداشم که لندن بود برام دعوتنامه فرستاد و کارای سفارت و تحصیلمو توی لندن انجام داد و فقط مونده بود آماده شم و برم اما فقط با یک مکالمه تلفنی و مخالفتش قید همه چی رو زدم و تو ایران موندم و اوضام روز به روز داغون شد و سرمایه گذاری کردم که تو ایران بمونم اما ضرر شدیدی کردم و از درس و دانشگاهمم افتادم و ... و اون دختر بخاطر شرایط مالیم که بد شده بود سرکوفت خواستگاراشو بهم زد و هر روز کمتر از روز قبل جوابمو میداد تا اینکه ... توی یه ماشین در حال ... با همکارش گرفتنش !!! بخشیدمش اما با خودم عهد کردم دیگه دختری تو زندگیم نیاد و تا ابد فقط با خیالش و یادش ازدواج کنم. تا ابد عاشقش میمونم اما ...
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۱۴:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
الان ک 2ماه از برنامهماه عسل میگذرهمن هنوزتوکف احسان وسلمازموندم .انشااله سال بعد با ÷ای خودش بیاد یا کم کم دستاش خوب خوب بشه.خلاصه با 1وضعیت بهتری بیاد تو برنامه دلمون برا جفتشون تنگ شده
Germany
سیما
۱۶:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
احسان عزیز مرسی که اومدی و قصه ات را برامون گفتی. اینقدر خیانت و دروغ و بچه بازی و سودجویی دیده بودم که دلم برای قصه های عاشقانه یک ذره شده بود. برای من ازدواج شده بود مثل یک معامله! برای همین تنفر داشتم از اشنایی با انسانها! ولی تو به ما امید دادی که هنوز در بین مردم انسانهایی هستن که زیبا و صادق زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۸:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
احسان خیلی دوست داریممممم سولماز خیلی دوست داریمممم
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۰۷:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
یادبگیرن مردایی که عشق روباهوس اشتباه گرفتن..احسان عزیزبرای سلامتی و صبوریه خودت و خانم گلت هرروزدعامیکنم معجزه دورنیست امیدت به خداباشه انشاالله برسه روزی که توی برنامه ماه عسل سلامتی سولمازتوببینیم تروخدابگیدآمییین
Iran (Islamic Republic of)
ویدا
۰۰:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
هرانسانی به گونه های مختلف گرفتارزندگی میشه وبعضی ازاین گرفتاری ها امتحان الهیه میخوام بگم آقااحسان هرکسی نمیتونه ازاین امتحان سربلندبیرون بیاد اما خوشابحال شما 000000مطمعن باشید هیچ وقت زندگیت به این زیبایی نمیشدکه هست چون لبخندخداوندبدرقه زندگیته پس ادامه بده چون زندگیت حسرت برانگیزه
Iran (Islamic Republic of)
زهراه
۱۱:۲۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
با سلام وخسته نباشید از برنامه ماه عسل که چگونگی بدست اوردن عزت را به خوبی به نمایش کشید.وقتی خدا بخواهد کسی را بالا ببرد فقط با نماز و عبادت های زیاد نمیشه .یکی را مثل احسان با سولماز بالا می برد و عزت دنیا و اخرت را به او عنایت می کند.امیدوارم با شفای کامل با توجه به تذکر عمو حسن دوست داشتنی و عاشق ماه عسل باعنایت شهدا و امامان همیشه شنوای ما مسلمانان سال اینده سولماز با پای خودش و یک هدیه خدایی به نام بچه مهمان اول برنامه ماه عسل شوند.انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۱۱:۲۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
خدا هر دری رو که ببنده یک در دیگه رو به جاش باز میکنه.
امیدوارم عشق و انسانیت توی این مملکت زنده بشه و ما هم آدم ها رو با چشم قلبمون ببینیم و اینقدر ظاهر بین نباشیم .
میخواستم از تهیه کننده ماه عسل خواهش کنم این برنامه رو فقط به ماه رمضان تخصیص نده و حداقل هفته ای یک بار پخش بشه
عشق احسن و سولماز تا حدودی برام قابل لمس بود چون شوهرخاله ای دارم که بیش از 27 سال است خاله فلجم را مثل دسته گل نگهداری میکند که از همینجا از این فرشته آسمانی تشکر کرده و آرزوی سلامتی ایشان و خاله عزیزم را دارم و امیدوارم شعله این عشق بین ایندو تا ابد روشن بماند.
Iran (Islamic Republic of)
سولماز
۰۱:۵۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
ازچهره ی شوهرش واقعاغم میباریدمعلومه خیلی سختی کشیده امیدوارم خداجواب اینهمه سختی روبه احسان بده وسلامتی روبه سولمازبرگردونه
Iran (Islamic Republic of)
amin
۲۳:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
فقط يه عاشق ميتونه اين كارو بكنه و بس
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۵۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
سلام من مریمم یه معلول که 12 ساله معلوله و حقش همیشه خورده شده از سمت آدمای به ظاهر سالم و خودی.من ازدواج کردم با پسری که ادعا میکرد عاشقمه ولی 2 ماه بعد از عروسی منو ول کرد و رفت الان 5 ساله دارم تلاش میکنم برگرده پیشم اما مادرش اجازه نمیده.خیلی صدمه دیدم روحم داغون شده و شب و روز کارم گریست.به خیلیا التماس کردم که شوهرم رو برگردونن اما برنمیگرده.دارم میسوزم اما...
خیلی مردی احسان خان دمت گرم اون دنیاتو خریدی .خوش بحال سولماز که یک همراه مخلص داره.من فیلمتونو ضبط کردم نگاه میکنم و....
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۱:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
سولماز جان وآقا احسان مهربان باتمام وجودم براى خوشبختيتان دعا ميكنم درپناه حق باشيد
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۹:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
دم احسان گرم ایول خیلی خوشم اومد،خیلی پسرعاطفی وباشعورهست،ایکاش بعضی ازاین پسرای جامعه یادبگیرن،وقتی یک پسرمریض وناقص میره خاستگاری یه دخترسالم،اون دختردرنهایت گذشت وفداکاری وشعورومعرفت اونومیپذیره ولی وقتی یه مدت گذشت اون پسرمریض دبه درمیاره وپررومیشه وبادخترای دیگه میپره،این بیمعرفتی بعضی پسرهارومیرسونه،درحالی که اگه پسرسالم بره خاستگاری دختری تااون پسرته وتوی دختره رودرنیاره ول نمیکنه وای به حال اینکه مریضی کوچیکی داشته باشه ازادامش سربازمیزنه،واقعابعضی ازپسرهاخیلی نامردن مخصوصااونهایی که دستشون خالی وخیلی ادعادارن،
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
خیلی جالب بود
من نه میتونستم مثل اون دختر باشم که شوهرش چهرشو از دست داده
و نه میتونستم مثل احسان باشم که به پای زنش بشینه
زن صادق و احسان هر در عاشق واقعی هستند
شاید اگر ما جای انها بودیم حتی یک روز دوام نمی اوردم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۹:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
واقعایک الگوست احسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
احسان جان دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
با سلام عالی بودن.آفرین به احسان که اینقدر وفا دار بود. ولی متاسف هستم که این تصادف در شهر ما اتفاق افتاده.و کم کاری بیمارستان شهید رجایی قزوین که سولماز را به روز انداخته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
واقعا وجود مادر شوهری که پشت عروسش هست بی نظیره و دلیل و پشتوانه محکمی برای ادامه راه احسانه اون کجا به این راه تشویق بشی یا اینکه مدام یه نفر غر بزنه و از ادامه راه منعت کنه ... آرزوی سلامتی و زندگی بهتر برای ای عزیزان دارم .
United States of America
نسترن گل
۱۷:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
پایدار و تندرست و موفق باشید شما وامثال شما
Iran (Islamic Republic of)
كتي
۰۱:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
اين احسان و سولماز اشك منو در آوردن بخدا.واقعا از صميم قلبم ازخدتوند ميخوام كه اين پسر هر چي از خدا ميخواد بهش بده
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۹:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۳
سولمازعزیزم زندگیت به شی عسله امیدوارم همیشه شادوشادوتندورست باشی به همراه شوهرت......؟
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۱۵:۲۴ ۲۹ تير ۱۳۹۳
ولی احسان گناه داره من به جای زنش بودم می گذاشتم بره با کس دیگه ای ازدواج کنه منم داشته باشه سخته یه عمر فکر کنی به یکی بدهکاری خدا رو خوش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۵:۵۴ ۲۷ تير ۱۳۹۳
حيف ك نيستن ديگه احسان ها...!
فك نميكنم هيچكي فكر ازدواج با آدماي ويلچري رو بكنه...
حتي فكرشو...!
Iran (Islamic Republic of)
asal
۰۸:۱۷ ۲۷ تير ۱۳۹۳
واقعا خيليامون به عشق احسان به سولماز حسوديمون شد اميدوارم هيشه با عشق نسبت به هم زندگي كنند
United States of America
سارا
۰۳:۱۰ ۲۶ تير ۱۳۹۳
صداقتی که تو کلام و چشمای احسان وسولماز بود به شدت منو تحت تاثیر قرار داد....واقعا نمی دونم چی بگم...
Iran (Islamic Republic of)
شادمهر عقیلی
۲۰:۲۸ ۲۵ تير ۱۳۹۳
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۲:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۳
خییییلی خوشگل بود برنامشون..
نمیدونم اصلا چی بگم
..

فقط یه چیزی..
کاش یه تخم مرغی یه اسفندی دود کنن واسشون که یه وقت چش نخورن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۳
معرکه بودن
Iran (Islamic Republic of)
الیسا
۰۰:۲۹ ۲۳ تير ۱۳۹۳
به نظر من سولماز با وجود تمام مسایلی که داشت هنوزم از خیلی خانوما سر بود.جفتشونم ماه بودن.
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۹:۰۳ ۲۲ تير ۱۳۹۳
خدا حفظشون کنه /هر روز براشون دعا میکنم/الاهی خیلی خیلی خیلی خیلی خوشبخت بمونن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۰ ۲۲ تير ۱۳۹۳
خیلی مرده یعنی خیلی بخدا 4 ساله که ازدواج کردم بیشتر از 30 الی 40 بار با خانمم مشاجره و بحث و دعوا داشتم هر بار خانم عزیزم میاد عذر خواهی همش من مدعی هستم بابا احسان خیلی مرده بخاطر پسر 2 ساله ام چند بار خواستم موقع عصبانیت خودمو کنترل کنم نتونستم ولی احسان چ کار بزرگی کرده بخدا خدا خودش پاداششو تعیین کنه
از آقای علیخانی و همکارانش ممنونم
کاش منم بیثدار بشم
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۰:۲۳ ۲۲ تير ۱۳۹۳
من زیاد اهل دعا کردن نیستم ولی به خدا قسم تا اخر عمر برای سولماز دعا میکنم که شفا پیدا کنه وحاجت احسان رو براورده کنه دوستون دارم
Germany
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۲ تير ۱۳۹۳
احسان يعني عشق،ايمان،شرف،مردانگي
احسان يعني مردانگي
مردانگي يعني احسان
من كه دستاشو ميبوسم...
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۸:۲۸ ۲۲ تير ۱۳۹۳
با سلام
این برنامه یکی از قشنگارین برنامه های ماه عسل بود.
ایشاله همیشه سعادتمند باشن. فقط ارزو می کنم حال سولماز خوب بشه و سلامتیشو بدست بیاره . تا بعد از چندین سال دیگه احسان توی خلوت خودش احساس پشیمونی نکنه و از خودش نپرسه آیا کارم درست بود یا نه ؟ می تونستم غیر از این کاری بکنم ؟
فنا شدن در دیگری اگر پشیمانی نیاره خوبه
من هم جنس عشق رو می شناسم و همیشه براش فداکاری می کنم ولی خوب زن خودش مظهر عشق فدارکاری و ایثار است و گویی دیگران غیر این انتظاری ندارن .
اقای علیخانی هم یه ادمه مثل خود ماها با همون خوبی ها و بدیها
بزرگی مطلق فقط و فقط مخصوص ذات خداست
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۴:۵۱ ۲۲ تير ۱۳۹۳
5 سال زمان کمى نيست... واقعأ خيليه...خيلى سخته با بيمارى زندگى کردن... من به شدت تحت تأثير احساس و عشق و صداقت و وفادارى اين زوج دوست داشتنى قرار گرفتم ..ايشا...سولمازجان خيلى زود خوب بشه..
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۴:۴۸ ۲۲ تير ۱۳۹۳
5 سال زمان کمى نيست... واقعأ خيليه...خيلى سخته با بيمارى زندگى کردن... من به شدت تحت تأثير احساس و عشق و صداقت و وفادارى اين زوج دوست داشتنى قرار گرفتم ..ايشا...سولمازجان خيلى زود خوب بشه..
Iran (Islamic Republic of)
منيژه
۰۳:۴۸ ۲۲ تير ۱۳۹۳
عالي بود.احسان يه مرده ك ب كسايي ك مردونگي ندارن مردونگيو نشون داد.دمش گرم...سولمازم ايشالا خوب بشي
Iran (Islamic Republic of)
فرانک
۱۳:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۳
احسان یک فرشته است و دستانش بوسیدنی . امیدوارم این عشق تا آخر عمر در قلبشون بمونه
Iran (Islamic Republic of)
بهناز
۱۱:۵۲ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با سلام و تشکر فراوان از اقای علی خانی برنامتون عالی عالی عالی من که از اول تا اخرش فقط گریه کردم امیدوارم حداقل یک نفر از برنامه خوبتون الگو بگیره ممنون از اجرای خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
بهناز
۱۱:۴۳ ۲۱ تير ۱۳۹۳
با سلام و تشکر فراوان از اقای علی خانی برنامتون عالی عالی عالی من که از اول تا اخرش فقط گریه کردم امیدوارم حداقل یک نفر از برنامه خوبتون الگو بگیره ممنون از اجرای خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
شماره حساب اعلام کنید برای کمک کردن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۶:۵۷ ۲۱ تير ۱۳۹۳
سلام وای برنامه احسان و سولماز واقعا عالی بود ب نظرم جامع جهانی و باید بدن به به احسان و سولماز به خاطر این عشق پاک.خدایا شکرت که هنوزم عشق پاک و اقعی پیدا میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۵:۱۹ ۲۱ تير ۱۳۹۳
منم با الی موافقم.در مورد اقای علیخانی چقدر اغراق میکنید آخه!
Iran (Islamic Republic of)
ليلا
۱۹:۲۳ ۲۰ تير ۱۳۹۳
به نظر من احسان در حق خودش ظلم مي كنه كه به پاي سولماز نشسته، اون هـيچ وقت نمي تونه با سولماز خوشبخت بشه، چرا بايد احسان به پاي سولماز بسوزه اين اصلا عشق نيست. خواهش مي كنم نظر منو بزاريد چون اونايي كه ميگن اين عشقه دارن در حق احسان ظلم مي كنند
Iran (Islamic Republic of)
طناز
۱۶:۰۰ ۲۰ تير ۱۳۹۳
عکسای قبل از این اتفاقشون واقعا دختر خوش اندام و نازی بوده
احسان نمونه یه مرد واقعیه ایشالا خوب و خوش کنار هم زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
زهراااااااااااااااااااااا
۱۳:۵۸ ۲۰ تير ۱۳۹۳
احسان یه عاشق یه انسان به تمام معناست......واقعاکمه ازاین نوع ادما خیلی کمه....
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۰۱:۴۵ ۲۰ تير ۱۳۹۳
احسان گفت واسه این اومدم شاید روی یه نفر تاثیر بذارم من مظمئنم رو خیلی ها تاثیر گذاشت و یکی هم من بودم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۱:۰۲ ۲۰ تير ۱۳۹۳
سلام خیلی عالی بود خیلی.فقط من خیلی حسودیم شد و متعجب از بودن همچین مردعایی من که چهار ماه از عقدم میگدره به خاطر یک عمل ساده کلی ناراحتی اخم تخم دعوا ناراحتی بود.به خاطر یک دکتر رفتن ساده همسرم حتی دیدنم نیاد.منم مثل سولماز پدر مادرمو از دست دادم ولی شوهری مثل احسان نصیبم نشد که درکم کنه و تنهام گزاشت رفت.واستون ارزود خوشبختی میکنم.افردن به احسان که مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۰ تير ۱۳۹۳
من تمام این برنامه را دیدم و به ایمان همسر سولماز غبطه خوردم
خوش بحالش که اینقدر باایمانه
ادم وقتی ایمان داره همه چی را به دست میاره
امیدوارم همیشه در کنار هم شاد باشید
و برای خانم سولماز در این ماه عزیز اروزی سلامتی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۲۳:۵۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
خدایا ازت میخوام به حق این ماه که همه رو مهمون کردی فقط به هممون عشق از نوع عشق احسان هدیه کن این که باشه نداشته هامون دیگه دیده نمیشه الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
النا
۲۲:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۳
علیخانی بزرگ هست نیازی نداره کسی بالایش ببرد خانم الی. ........
احسانِ سولماز ماهِ ماه عسل امسال است.
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۸:۲۷ ۱۹ تير ۱۳۹۳
من وقتی این برنامه رو دیدم فقط گریه کردم از این کارا ندیده بودم واقعا تعجب کردم امیدوارم همه مثله این زوج ها عاشقانه خالصانه هم دیگررو دوست داشته باشن ایشالا همه به ارزوهاشون برسن ممنونم از اقای علیخانی که هر سوالی دوست داشتم ازشون بپرسم ایشون میپرسید ومن به جوابم میرسیدم
Iran (Islamic Republic of)
زندگی
۱۷:۲۵ ۱۹ تير ۱۳۹۳
خدای من واقعا شکرت خیلی وقت بود فک میکردم عشق تو جوونای من از بین رفته و دیگه عاشقی پیدا نمیشه .ولی با این برنامه فهمیدم اگه بگردی گوشه کناره ها یه هم چین فرشته هایی هست هم سولمازعزیزو هم احسان عزیز هردو یه فرشته ان تو لباس آدما.من به این اعتقاد دارم که با عشق همه کار میشه کرد.و عشق واقعا معجزه میکنه. همینطور که سولماز. دوباره خیلی چیزاشو بدست آورده حتما سلامتی کاملشم بدست میاره چون یه فرشته ای مثل احسان داره و حتما این عشق معجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
زندگی
۱۷:۲۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
خدای من واقعا شکرت خیلی وقت بود فک میکردم عشق تو جوونای من از بین رفته و دیگه عاشقی پیدا نمیشه .ولی با این برنامه فهمیدم اگه بگردی گوشه کناره ها یه هم چین فرشته هایی هست هم سولمازعزیزو هم احسان عزیز هردو یه فرشته ان تو لباس آدما.من به این اعتقاد دارم که با عشق همه کار میشه کرد.و عشق واقعا معجزه میکنه. همینطور که سولماز. دوباره خیلی چیزاشو بدست آورده حتما سلامتی کاملشم بدست میاره چون یه فرشته ای مثل احسان داره و حتما این عشق معجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۹ تير ۱۳۹۳
مادر شوهر سولماز هم يه فرشته است،كه با اين شرايط هم دوستش داره. مادر شوهراي ما وقتي يه جوش مي زنيم و يا يكم چاق ميشيم هزار تا متلك مي گن. واقعا بايد به مادرشوهر سولماز احسنت گفت كه اين قدر مهربان و دلپاكه و مانند مال ماها دنبال چزوندن عروسش نيست. خدا الهي بهت عمر با عزت بده و به آرزوت كه مطمئنا شفاي عروست هست برسي.آمين.
Iran (Islamic Republic of)
سید ممد آرپی جی زن
۱۵:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۳
پیام منو بی زحمت پخش کنید
این یعنی دموکراسی
با تشکر
خداحافظ
Iran (Islamic Republic of)
سید ممد آرپی جی زن
۱۵:۱۶ ۱۹ تير ۱۳۹۳
احسان قصه یه فرشته بود که قلب منو زخمی کرد
کاش زن من هم افلیج شه منو ببرن ماه عسل :)
Iran (Islamic Republic of)
وجیهه
۱۵:۰۵ ۱۹ تير ۱۳۹۳
خیلی برنامتون عالی بود. برنامه سازان دیگه باید دقت کنن. این همه برنامه در مورد ازدواج و مسائل زناشویی پخش میشه اما واقعا یک برنامه ا ی اینچنینی همه چیز رو درخودش داشت. یک نمونه عینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۹ تير ۱۳۹۳
واقعا براشون آرزوی خوشبختی میکنم ذوق کردم از دیدنشون
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۴:۳۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
اون مهمون اولیشونو دیدین مرد انگار از زنش طلبکار بود
میگف خانوما معمولا رو حرفشون نمی ایستند و جا میزنند.
منظورم اینه ک اونقد ک سولماز از همسرش ممنون و متشکر بود واسه موندن تو اون زندگی اون مهمون اولیشون نبود:|
کلا مردای ایرانی خاصیتشون همینه خودخواه هستند و فقط ادعا دارند ادعا....
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۴:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۳
اقا احسان های بزگوار وگرامی نفستون گرم ازخداوند هرچی آرزوی خوبه رو برای سولماز واحسان میخوام اقای علیخانی خدابهتون خیر بده حسابی اشکمونو دراوردین.
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۱۳:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۳
سلام ماواقعاازحکمتهای خداوندبی اطلاعیم ونمیدانیم چراونبایدهم بدانیم سپاس ازآن خداوندی که چنین فرشته های انسان نمایابهتراست بگویم انسانهای فرشته رووفرشته خورادرمیان زمینیان گذاشته من یک مادرهستم واحسان عزیزبرایت آرزوی سلامتی خوشبختی پایداری ونیروی بسیارمیکنم وبهشت رابرایت درمیان زمین وآیمانی پرازبهشت میخواهم وسولمازعزیزم آرزوی سلامتی وخوشبختی رابرای توعشق احسان وهمه سلامت خواهان خواهن ساآمتی ازدرگاه احدیت میکنم دوستتون داریم سرفرازباشین خداوندسایه پدرومادراحسان رابرسرتان محفوظبداردآمین
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۳:۴۶ ۱۹ تير ۱۳۹۳
احسان واقعاااااااااااااااااااا روح خدایی داره حال کردم از شنیدن قصه خوش به حال سولماز عشق واقعی داره حسودیم شد شوخی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۳:۳۰ ۱۹ تير ۱۳۹۳
ینی من هنوز تو شوووووووووکم خدایااااااااااا عجب پسری بوووووووود خدا حفظش کنه دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۱۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
من برنامه رو پریشب ندیدم..دوستم بهم گفت ومن برنامه دیشبشو دیدم که یه خلاصه ای از برنامه شب قبلشم داشت....
انسان های مثه احسان کمن..باوجود اون همه زیبایی کسی رو اینجوری تحمل کردن فقط عشق میخواد!!! بهتره بگم هیچی هیچی هیچی...توصیف این همه عشق توجمله نمیگنجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
اینقدر این برنامه تأثیرگذار بود که همش گریه کردم و تا نیم ساعت بعد از افطار یادم رفت افطار کنم!خدا احسان هارو زیاد کنه...باورش هم سخته که تو این سن و سال...سولماز قدرشو بدون!مثل احسان انگشت شمار هست بخدا!واقعا مرده!دلم مىخواست دستشو ببوسم،آفرین به پدر و مادرش...
Iran (Islamic Republic of)
سولماز
۱۱:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۳
احسان فرشته ی عشق، گذشت، فداکاری و یک مرد به معنای واقعی مرده۰
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۰:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
تبریک عرض می کنم به اقا احسان زندگی سولماز
واین جمله را بهشون می گم.
احسان انسانیست که روحش از سرگردانی به بهشت دانایی رسیده است.
واز خدا خواستارم هر انچه در دل دارد نصیبش شود .وسلامتی بانوی گلش باز گردد.وخدا یارو ونگه دارشان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
خاطره
۱۰:۴۸ ۱۹ تير ۱۳۹۳
سلام ممنون از برنامه خوبتون راجع به برنامه 10 ماه عسل باید بگم واقعا دست گل آقای علیخانی درد نکنه واقعا چه گوهرهایی هنوز وجود دارند و ما بی اطلاعیم خوش به حال احسان قصه تون که اینقدر خوب و پاک بودند و خوش به حال سولماز قصه تون که اینقدر پیش خدا عزیز بوده که خدا گل بی خاری را قسمتش کرده الهی به حق این ماه عزیز از این احسان ها زیاد بشند و همه زندگی ها خوب بشه ما که به آقای احسان و خانم سولماز دسترسی نداریم ولی شما از قول ما بهشون بگید همه برای سلامتی خانم سولماز دعا می کنیم و خدا را قسم میدیم به دل پاک شوهرش که خدا شفاشون بده شما هم بهشون بگید به ما خیلی دعا کنند امیدوارم هرچه زودتر شفا پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
خاطره
۱۰:۳۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
سلام ممنون از برنامه خوبتون راجع به برنامه 10 ماه عسل باید بگم واقعا دست گل آقای علیخانی درد نکنه واقعا چه گوهرهایی هنوز وجود دارند و ما بی اطلاعیم خوش به حال احسان قصه تون که اینقدر خوب و پاک بودند و خوش به حال سولماز قصه تون که اینقدر پیش خدا عزیز بوده که خدا گل بی خاری را قسمتش کرده الهی به حق این ماه عزیز از این احسان ها زیاد بشند و همه زندگی ها خوب بشه ما که به آقای احسان و خانم سولماز دسترسی نداریم ولی شما از قول ما بهشون بگید همه برای سلامتی خانم سولماز دعا می کنیم و خدا را قسم میدیم به دل پاک شوهرش که خدا شفاشون بده شما هم بهشون بگید به ما خیلی دعا کنند امیدوارم هرچه زودتر شفا پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
شاهين
۱۰:۲۸ ۱۹ تير ۱۳۹۳
دورود بر شرف احسان اين مردان خدايي هستند برنامه ماه عسل هم جالب بود تشكر
United States of America
الهام
۱۰:۰۵ ۱۹ تير ۱۳۹۳
من از ته قلبم دعا ميكنم سولماز به حالت اولش برگرده
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۱۰:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۳
توی دنیایی زندگی میکنیم که دروغ وخیانت بیدادمیکنه،یادمون میره صبحهامون روبه یادخداشروع کنیم،یادمون میره سلام کنیم وهمدیگرروبه خدابسپاریم،ایکاش مثل این دوزوج منت کنیم خداروکه کنارمون بشینه.
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۹:۳۸ ۱۹ تير ۱۳۹۳
به نظر منم احسان یه دونس چون هیچ پسر دیگه ای مثل این نیست..... امیدوارم به ارزو های قشنگشون برسن...
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۹:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۳
من آرزوم وخواستم این از خدا می خوام احسان به ارزوش برسه وسالیان سال غرق در خوشبختی زندگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۰۳ ۱۹ تير ۱۳۹۳
امیدوارم خدا به زندگیشون آرامش، صبر و شادی ببخشه، من که واقعا درس گرفتم از بزرگواری این عزیزان.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۳
زنده باد برنامه زیبای ماه عسل ، یاد برنامه زیبای کوله پشتی هم بخیر.
فقط یه پیشنهاد تو کارتون خلاقیت باشه نه اینکه فقط دکور عوض بشه! فیلم های کوتاه ایده قشنگی بود.
Iran (Islamic Republic of)
فخری
۰۴:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
اقای علیخانی جزوبهترین وتواناترین مجریهای صداوسیماست و مشخصه که برای این برنامه وموضوعاتش فکروزحمت زیادی میکشند واقعا دست مریزاد.در خوبی وتاثیرگذاری این برنامه همین بس که همه سال روچشم میکشیم این ماه مبارک باقصه های ماه عسل مهمون خونه هامون باشه،،خدابه آقای علیخانی قوت بده خدایی دمش گرم
United States of America
صفورا
۰۳:۵۹ ۱۹ تير ۱۳۹۳
واااای عجب برنامه ای بود,اره بچه ها عشق زندس,فقط باید درکش کرد,باید لمسش کنی,باید سختیشو ب جون بخری تا بهت بگن عاشق,خدا همه جوونارو عاشق و عاقبت بخیر کنه ایشالله
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۰۳:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۳
سلام امیدوارم عشقی که احسان به سولماز دارد و دعاهایی که مردم در حق آنها میکنند روزی برای آنها معجزه شود و سولماز خوب شود من مطمئنم که هر مردی عشق واقعی به همسرش داشته باشد خدای بزرگ دعای آنها را مستجاب خواهد کرد به امید آن روز که سلامتیش را به دست بیاورد و آن روز حتما در برنامه ماه عسل شرکت کنند برای هر دوی آنها آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم و از خداوند میخواهم به خاطر عشقی که آن مرد به همسرش دارد آنها را حاجت روا کنی. الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۲:۵۹ ۱۹ تير ۱۳۹۳
با سلام و خسته نبا شید به عوامل محترم برنامه ماه عسل قسمت دهم واقعا به یاد ما آدم های قرن 21 یادآوری کرد عشق واقعی هنوز نمرده برای آقا صادق و همسرش آرزوی خوشبختی دارم برای سولماز خانم آرزوی سلامتی دارم من با شنیدن حرف های شما اشک هام سرازیر شد و زمان افطار از خدا خواستم تا آخر عمر به پای هم پیر بشیدو سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۲:۵۹ ۱۹ تير ۱۳۹۳
با سلام و خسته نبا شید به عوامل محترم برنامه ماه عسل قسمت دهم واقعا به یاد ما آدم های قرن 21 یادآوری کرد عشق واقعی هنوز نمرده برای آقا صادق و همسرش آرزوی خوشبختی دارم برای سولماز خانم آرزوی سلامتی دارم من با شنیدن حرف های شما اشک هام سرازیر شد و زمان افطار از خدا خواستم تا آخر عمر به پای هم پیر بشیدو سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۰۲:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۳
واقعازیبابود.خدابه هم ببخشتشون.امیدوارم روزی برسه که همه زوج هاانقداحساس خوشبختی وشادی کنن. الهی نفس های عاشقانه احسان تاهمیشه باسولمازعزیزباشه .کاش بشه سال دیگه سولمازعزیزبه اتفاق همسرش مهمان برنامه ماه عسل شه واینبارشکرگزارسلامتی کاملش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
دوستت دارم خدا جونم خیلی خیلی ،بی نهایت خوب و مهربونی اینها نمونه هایی از خلقت زیبای خودته شاهکارهای خودته که در وجود بند هات قرار دادی بازم میگم خیلی دوست دارم ......بنده کوچیک وحقیر وضعیفت چاکرته به حق این ماه عزیز کمکش کن
United States of America
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۹ تير ۱۳۹۳
عشقشون واقعأ پاک و آسمونیه.احسان واقعأ یه مرد حقیقیه.اونم توو این دوره و زمونه که همه توو طول مدت دوستیشون به همدیگه وفا ندارن اونوقت یکی مثه احسان چنین شرایط سختیو به جون خریده.دلیلش فقط یه چیزه.اونم وجود خداست.و در نظر گرفتن وجدان.احسان حقیقتا عاشقه.خدا حفظش کنه.ایشالله که به همین ماه مبارک سولماز و صادق و امثال این عزیزا به شفای عاجل برسن.ایشالله ایشالله.چقد دلم گرفته ازین دنیا.دیشب بدجوری خودمو کنترل کردم که اشکم در نیاد.آخه یه مرد چقد می تونه مردونگی داشته باشه خدااااااااا...
United States of America
sahar
۰۲:۰۶ ۱۹ تير ۱۳۹۳
عشقشون واقعأ پاک و آسمونیه.احسان واقعأ یه مرد حقیقیه.اونم توو این دوره و زمونه که همه توو طول مدت دوستیشون به همدیگه وفا ندارن اونوقت یکی مثه احسان چنین شرایط سختیو به جون خریده.دلیلش فقط یه چیزه.اونم وجود خداست.و در نظر گرفتن وجدان.احسان حقیقتا عاشقه.خدا حفظش کنه.ایشالله که به همین ماه مبارک سولماز و صادق و امثال این عزیزا به شفای عاجل برسن.ایشالله ایشالله.چقد دلم گرفته ازین دنیا.دیشب بدجوری خودمو کنترل کردم که اشکم در نیاد.آخه یه مرد چقد می تونه مردونگی داشته باشه خدااااااااا...
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۱:۴۷ ۱۹ تير ۱۳۹۳
عاااااااااالی بود خوش به حال احسان که دلی به این بزرگی داره آفرین به پدرو مادرش که این پسر رو تربیت کردن من از ته ته قلبم براش ارزو ی موفقیت، سلامت و صبر کردم انشاالله سولماز هم حالش هر چه زودتر خوب بشه ودل احسان عزیز شاد بشه الی امین
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۱:۴۷ ۱۹ تير ۱۳۹۳
عاااااااااالی بود خوش به حال احسان که دلی به این بزرگی داره آفرین به پدرو مادرش که این پسر رو تربیت کردن من از ته ته قلبم براش ارزو ی موفقیت، سلامت و صبر کردم انشاالله سولماز هم حالش هر چه زودتر خوب بشه ودل احسان عزیز شاد بشه الی امین
United States of America
فاطمه
۰۱:۲۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
و خاصیت عشق این است.....................
Netherlands
مهتاب
۰۱:۰۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
عالی بود عالی ممنون از دست اندکاران این برنامه ممنون . آفرین به احسان سولماز مطمئنم نزد خدای مهربونمون جایگاه ویژه ای دارید که تونستید این امتحان رو با موفقیت بگذرونید آرزوی شفای سولماز رو می کنم.
۱۲
آخرین اخبار