رویوران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کنار رفتن "نوری‌المالکی" تنها می‌تواند بر اساس ایثارگری سیاسی رقم بخورد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کنار رفتن نوری‌المالکی تنها می‌تواند بر اساس ایثارگری سیاسی و داوطلبانه باشد، چرا که نمی‌توان وی را با آرایی که بدست آورده از آینده سیاسی عراق کنار گذاشت.

"حسین رویوران" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: "نوری‌المالکی" اکنون بزرگترین فراکسیون پارلمانی را در اختیار دارد و از 328 کرسی 92 کرسی را بدست آورده است. 
 
وی ادامه داد: این انتخابات نشان می‌دهد که نوری‌المالکی بزرگترین پایگاه را در اختیار دارد و طبیعتا پیام این انتخابات ماندن وی در قدرت خواهد بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: کناره‌گیری مالکی و نخست‌وزیر شدن فرد دیگر با توجه به تعداد زیاد مخالفین، شاید عراق را از بحران خارج کند اما کنار رفتن وی تنها می‌تواند بر اساس ایثارگری سیاسی و داوطلبانه باشد، چراکه نمی‌توان نوری‌المالکی را با آرایی که بدست آورده از آینده سیاسی عراق کنار گذاشت.
 
رویوران در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه اقدامی از سوی مخالفین مالکی برای کنار گذاشتن وی از قدرت غیرقانونی خواهد بود.

شایان ذکر است؛ پایگاه ایلاف در گزارشی با اشاره به اولین جلسه پارلمان عراق نوشت: درگیری‌هایی نظامی میان نیروهای امنیتی عراقی و گروه های مسلح جریان دارد اما امروز قرار است که اولین جلسه پارلمان عراق برگزار شودف اما سوالی که مطرح است انتخاب نوری المالکی برای سومین بار است.

 این رسانه نوشت: فهرست تحت رهبری نوری المالکی که از سال 2006 تاکنون بر عراق حکومت می‌کند، 92 کرسی از مجموع 328 کرسی را به دست آورد اما وی در معرض انتقادهای داخلی و خارجی قرار دارد و تسلط گروه‌های مسلح افراطی بر مساحت زیادی در شمال و غرب و شرق عراق چالش جدی برای وی به وجود آورده است، همچنین وی را متهم به حاشیه راندن سنی‌‎ها می‌کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: المالکی ، عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار