شاهسواری خبر داد:

فیلم برداری "مزارشریف" به پایان رسید

منوچهر شاهسواری، تهیه‌كننده فیلم سینمایی «مزار شریف» با اشاره به این كه آخرین مراحل فیلم برداری در كوهستان های الموت در هفته گذشته تمام شد، گفت: مراحل پس از تولید جلوه‌های بصری این فیلم ۶ ماه طول می‌كشد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، منوچهر شاهسواری تهیه كننده فیلم سینمایی «مزار شریف» گفت: آخرین مراحل فیلم برداری «مزارشریف» در كوهستان های الموت در هفته گذشته تمام شد.

تهیه كننده «مزار شریف» خاطرنشان كرد: بخشی از مراحل تدوین این فیلم به صورت هم زمان انجام شد و بخش دیگر آن در حال تدوین است.

شاهسواری ادامه داد: تیم جلوه‌های بصری از روزهای ابتدایی همراه گروه  فیلم سازی بود. پیش بینی می‌كنیم با توجه به این كه شرایط ویژه‌ای در بخش جلوه‌های بصری این فیلم وجود دارد، مراحل پس از تولید فیلم نزدیك به 6 ماه طول بكشد.

فیلم سینمایی «مزارشریف» بنا دارد روایتگر هجوم تروریسم بر تن مظلوم ایرانی باشد. روایتی انسانی از حمله طالبان به كنسولگری ایران در 17 مرداد 1377 در شهر مزارشریف. هشت نفر از دیپلمات های ایرانی در این حادثه كشته می‎شوند و تنها الله مدد شاهسون بازمانده این حادثه است كه جان سالم به در می برد و راهی سفری 15 كیلومتری با پای پیاده می‎شود. كارگردانی این پروژه سینمایی را عبدالحسن برزیده برعهده دارد. فیلم برداری این فیلم از اسفندماه سال گذشته در سوله‎ای نزدیك كرج شروع شد.

با پایان فیلم برداری سكانس‌های مربوط به فاز اول فیلم تازه عبدالحسن برزیده در سوله كمال شهر كرج، گروه برای فیلم برداری سكانس‌های خارجی فیلم به كوهستان های الموت سفر كرد.

«مزار شریف» با بازی حسین یاری، مهتاب كرامتی، مسعود رایگان، عمار تفتی و ابراهیم برزیده محصول حوزه هنری است و در سی وسومین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار اكران می‌شود.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: سینما ، مزارشریف ، فیلم ، الموت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار