امیرپوردستان در همایش هوانیروز و ولایت:

کارنامه هوانیروز مشحون از افتخارات است/هدف پنهان آمریکایی ها تسلط بر منابع انرژی ایران بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توطئه های مختلف آمریکا برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی گفت: هدف پنهان آمریکایی ها برای حضور در منطقه تسلط بر منابع انرژی بوده و هدف اصلی آن ها حمله به جمهوری اسلامی ایران بود اما بعد از ناکامی ها و هزینه های سنگین جنگ های افغانستان و عراق و عدم انگیزه سربازانشان برای نبرد راهبرد خود را عوض کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش هوانیروز و ولایت که برای تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و کارکنانی که در 19 تیر 58 در مقابل حضرت امام خمینی(ره) رژه رفتند در ستاد هوانیروز برگزار شد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و امیرالمومنین علی(ع) می فرماید فرصت ها مثل ابر می گذرد و اگر انسان قدر آن را نداند از دست می رود و انسان ناراحت و پشیمان می شود.
 
وی افزود: ان شالله از این فرصت برای نزدیک شدن به خداوند اضافه کنیم پیامبر(ص) قبل از ماه رمضان اصحاب را جمع می کردند و درباره برکات این ماه غصه می خوردند.
 
امیرپوردستان تصریح کرد: در جمع شما پیشکسوتان هوانیروز می خواهم درباره شعار سال 93 اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که مقام اعظمی ولایت فرماندهی معظم کل قوا مطرح فرمودند صحبت کنم این یک شعار نیست بلکه تبیین یک استراتژی است.
 
فرمانده نزاجا گفت: فرمانده معظم کل قوا استراتژی سال را در همین شعار مطرح کردند که دریایی از معنایی و معارف در همین کلام کوتاه وجود دارد.
 
وی ضمن تشکر از امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش برای برگزاری این مراسم اظهار داشت: اگر وقایع دوران انقلاب و قبل از انقلاب به خصوص مورد هوانیروز ثبت و ضبط شده و به صورت کتاب درآید و به عنوان منبعی در اختیار آیندگان قرار گیرد آن ها متوجه می شوند پیشکسوتان چه زحماتی کشیده اند.
 
امیرپوردستان با اشاره به مدل ساختار مدیریتی جهان قبل از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در آن زمان دنیا به صورت دو قطبی شوروی و آمریکا به صورت هسته پیرامون اداره می شد که هر کدام اغماری داشتند و این دوران به نام جنگ سرد نامیده می شد.
 
وی افزود: در این دوران شاهد درگیری های فیزیکی بین کشورها نیستیم بلکه عمده فعالیت ها جاسوسی و اطلاعاتی است.
 
فرمانده نزاجا گفت: کشورمان ایران از مهمترین اغمار و یا مهمترین قمر آمریکا بود که مزیت های مختلفی برای آن داشت.
 
امیر پوردستان گفت: اولین مزیت ایران برای آمریکا این بود که در شمال آبراه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان قرار داشت که این امکان را می داد تا آمریکا مسیر انرژی را کنترل کند و اگر می خواست به هر کشوری فشار بیاورد اجازه صادرات نفت از طریق ایران را نمی داد.
 
وی افزود: دومین مزیت این بود که کشورمان بیش از 30 هزار کیلومتر مرز مشترک خشکی و دریایی با شوروی داشت که این امکان را به آمریکا می داد تا کوچکترین مسائل رادرباره شوروی رصد کنند.
 
امیرپوردستان اظهار داشت: سومین مزیت این بود که کشور ما بازار محصولات آمریکایی بود و آمریکایی ها نگران بازار فروش خود نبودند و هر چیزی را در داخل کشور ما اعم از خودرو، سیگار و پوشاک می فروختند و مابه ازای آن نفت برداشت می کردند.   
 
امیرپوردستان گفت: مزیت چهارم داشتن یک ارتش بود که قبل از انقلاب اسلامی سه وظیفه برای آن تعریف شده بود وظیفه داخلی آن حفظ تاج و تخت پادشاهی و وظیفه منطقه ای آن ژاندارمی آمریکا و چماقی بر سر کشورهایی که برخلاف منویات آمریکا حرکت می کردند ووظیفه فرامنطقه ای ارتش، جبهه جلویی ناتو در مقابل ورشو بود یعنی اگر شوروی ها می خواستند خود را به آب های آزاد برسانند مانند شبهه جزیره کریمه در حال حاضر در آن زمان ارتش ایران باید زمین می داد و زمان می گرفت تا آمریکایی ها در سواحل چابهار و کنارک پیاده شوند و کشورما صحنه درگیری آمریکا و شوروی شود.
 
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی این مزیت ها از آمریکا گرفته شد و طبیعی است که آن ها ناراحت شوند ضمن این که انقلاب ما با ظهور خود مفاهیمی مانند مردم سالاری دینی، ولایت فقیه و نفی سلطه را به همراه داشت و آمریکایی ها می دانستند این ادبیات در مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران نخواهد ماند و به سایرکشورها سرایت خواهد کرد.
 
امیرپوردستان اظهار داشت: بنابراین آن ها از همان 22 بهمن 57 حرکات براندازی را شروع کردند و کریدورهای بازرگانی و اقتصادی را بستند اما اعتماد به نفسی که امام(ره) در مردم دمیده بودند و فرمودند ما فرزند رمضان هستیم کار را با اعتماد به نفس و قوت به پیش برد.
 
فرمانده نزاجا گفت: دشمن به ترورها و بمب گذاری ها و راه اندازی قائله ها پرداخت که راه به جایی نبرد.
 
وی با اشاره به استراتژی فرمانده معظم کل قوا در مقابله با دشمن اظهار داشت: آمریکایی ها نه تنها نتوانستند حرکت انقلاب اسلامی را محدود کنند بلکه بالنده تر و با استحکام بیشتر این انقلاب به پیش رفت.
 
وی افزود: یکی از موسسات پژوهشی آمریکا اعلام کرد قدرت های جدیدی در حال شکل گیری هستند که آمریکا را با چالش روبه رو می کنند مانند اروپای متحد، چین و روسیه و نزدیکی آن ها و به خصوص جهان اسلام و نزدیکی شیعه و سنی که انقلاب اسلامی زمینه ساز آن است و اعلام کردند خطرناک ترین آن ها جهان اسلام است.   
 
فرمانده نزاجا تصریح کرد: آمریکایی ها دیدند سیاست های ژئوپولتیکی آن ها به نتیجه نمی رسد لذا به سیاست های ژئواکونومیکی برای تسلط اقتصادی روی آوردند و راه را در این دیدند که در منطقه حضور بیابند.
 
وی افزود: برای این کار سازمان های امنیتی" انتلجنت سرویس" و" سیا "سناریو را مطرح کردند و کشورهای اسلامی را به تروریسم متهم کردند و گفتند باید خودشان به منطقه بیایند.   
 
امیرپوردستان اظهار داشت: هدف آشکاری که رئیس جمهور آمریکا بیان کرد این بود که با تروریسم مبارزه کند اما هدف پنهان آن ها تسلط برمنابع انرژی بود لذا در بمباران عراق هیچ کدام از تاسیسات نفتی را نزنند همین کاری که داعش همه جا را تخریب می کند اما پالایشگاه بیجی را نمی زد.
 
وی تصریح کرد: هدف به کلی پنهان آمریکایی ها جلوگیری از حرکت های بیداری اسلامی بود که می خواستند از شکل گیری بیداری و وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام جلوگیری کنند.
 
امیرپوردستان افزود: هدف اصلی آمریکایی ها پس از سپتامبر 2001 حمله به جمهوری اسلامی ایران بود،اما با توجه به ظرفیت های کشورمان و رهبری خردمند و هوشمند ودشمن شناس و ملت پشت سر رهبری و نیروهای مسلح پا در رکاب این هدف دشمن ناکام ماند.   
 
فرمانده نزاجا اظهار داشت: بدین ترتیب آمریکایی ها به بهانه های واهی به افغانستان و عراق حمله کردند تا بعد از آن به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند اما بعد از ناکامی ها و هزینه های سنگین این جنگ ها و عدم انگیزه سربازانشان برای نبرد راهبرد خود را عوض کردند و جنگ نیمه سخت اقتصادی و جنگ نرم در حوزه فرهنگی را به راه انداختند.
 
وی افزود: اگر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای به سال اقتصاد و فرهنگ اشاره می فرمایند این تبیین استراتژی است که ملت حواسشان جمع باشد دشمن از این دو معبر می خواهد ضربه بزند و آقا فرمودند باید همه در این جهاد وارد شوند و همه مسئولند.   
 
فرمانده نزاجا تصریح کرد: مدیریت جهادی یعنی همه توان خود را به کار بگیرند که به حمدالله نیروهای مسلح عموما و نیروی زمینی خصوصا در این مسیر حرکت می کنند و ان شالله خداوند متعال پشتیبان آن ها است.
 
وی با اشاره به کار بزرگ کارکنان هوانیروز در 19 تیر 1358 گفت: رژه تاریخی عزیزان هوانیروز در آن روز در مقابل حضرت امام خمینی(ره) کار بسیار ارزشمندی بود که حضرت امام خمینی(ره) در هیچ رژه ای با این سبک و سیاق شرکت نکرده بودند.
 
وی افزود: باید به افرادی که طراح این کار بودند آفرین گفت که نشان از عشق و علاقه ارتش به امام و انقلاب و ملت داشت.
 
امیرپوردستان اظهار داشت: کارنامه هوانیروز مشهون از افتخارات است و از همان ابتدای سال 57 که با رقه های انقلاب رنگ و بوی عمیق تر به خود گرفت یکی از اولین اعلامیه ها متعلق به هوانیروز بود که بین کارکنان فنی و خلبانان پخش می شد.   
 
وی افزود: هنوز حکومت پهلوی بود اما عزیزان هوانیروز خود را با امام (ره)می دیدند و آماده بودند تا با فرمان امام حرکت خود را آغاز کنند.
 
امیرپوردستان تصریح کرد: گرفتاری و مشغله حضرت امام خمینی(ره) اجازه نداد که از همان روز اول انقلاب این رژه برگزار شود.
 
وی افزود: هنوز پای هیچ سربازی به شمال غرب کشور باز نشده بود که اولین افرادی که وارد معرکه شدند عزیزان هوانیروز بودند.
 
فرمانده نزاجا اظهار داشت: چه قدر خلبان شهید که در بالگرد خود به شهادت رسیدند و یا در حین درگیری ها به آماد رسانی و تخلیه مجروحین پرداختند.
 
وی تصریح کرد: کار عظیمی که در وانفسای شمال غرب کشور هوانیروز انجام داد به داد این مملکت و نظام رسید که اقتدار خود را علیه ضد انقلاب نشان دادند.
 
فرمانده نزاجا گفت: فیلم سازان، نویسندگان و تئاتری ها باید این عزمت ها را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کنند و خلبانان جوان پای صحبت های این پیشکسوتان بنشینند.
 
وی افزود: دو سال قرارگاهی در سردشت و در شرایطی که ضد انقلاب پیشرفته ترین تجهیزات پدافند هوای از جمله دوشگاه ها و تیربارها و موشک ها را در اختیار داشتند اما شجاعت و عزم و اراده هوانیروزی ها در همین پل هوایی باعث می شود این قطعه به نظام و کشور بازگردد.
 
امیرپوردستان اظهار داشت: باید این شجره طیبه هوانیروز را با همه توش و توان حفظ کنیم که بدیعه ارزشمند و مدال افتخاری بر سینه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده نزاجا گفت: باید توان رزمی و ظرفیت های عملیاتی هوانیروز را بالا ببریم و آن را به عنوان یک ظرفیت برای نظام حفظ کنیم.
 
وی افزود: نیروهای مومن، ولایتمدار و خلاق در هوانیروز وجود دارد که استعداد و خلاقیت و پا در رکابی خود را نشان داده اند و جوانان این هنرمندی را داشته اند که پا جای پای پیشکسوتان بگذارند و ان شالله بتوانند هوانیروز را همانطور سرزنده و شاداب نگه دارند.
 
وی با اشاره به پیشرفت های آموزشی و فنی مجموعه هوانیروز تصریح کرد: ظرفیت خلبانی بسیار خوب و آموزش های به روز این یگان به گونه ای است که از کشورهای خارجی درخواست کرده اند تا آموزش خلبانی و فنی در هوانیروز ما ببینند.   
 
فرمانده نزاجا خاطر نشان کرد: آرزو داریم تا قدردان این زحمات باشیم و مسئولیت و رسالت تاریخی خود را در این زمینه در قبال شهدای هوانیروز و جانبازان و ایثارگران و خانواده های محترم آن ها انجام دهیم.
 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم و همزمان با ضیافت افطاری با حضور امیرپوردستان و امیریاری از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و پیشکسوتان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تجلیل به عمل آمد و لوح های تقدیر به آن ها اهدا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار