داعش پروژه صهیونیستی آمریکایی برای تجزیه عراق؛ مرجعیت عامل وحدت شیعه و سنی

هم‌زمان با ادامه عملیات ارتش عراق علیه مواضع تروریست‌های تکفیری و صدامی، علمای اهل‌سنت بر ضرورت تبعیت همه عراقی‌ها از فتوای اخیر آیت‌الله سیستانی برای نابودی تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور تأکید کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،شیخ خالد الملا از علمای اهل‌سنت تأکید کرده است سرنخ های توطئه‌ای که کشور در معرض آن قرار گرفته است، آشکار شده است. هدف باندهای داعش از اعلام آنچه خلافت اسلامی نامیده‌اند، سیطره بر منابع اقتصادی و نابودی روند سیاسی عراق به‌نیابت از اربابانشان است.

الملا بر ضرورت فعال کردن فتوای اخیر آیت الله العظمی علی سیستانی در خصوص جهاد کفائی علیه باندهای تروریستی داعش تأکید کرده است.

جنایات داعش هیچ ارتباطی با اسلام و انسانیت ندارد

علمای دینی عراق اقدام تروریست‌های وهابی داعش در منفجر و ویران کردن مراقد دینی، مساجد، حسینیه‌ها و حتی کلیساها در شهرهای موصل و تلعفر را محکوم و تأکید کردند این اقدامات وحشیانه هیچ ربطی به اسلام و انسانیت ندارد و اسلام از این‌گونه اعمال شرم‌آور مبراست.

علی الخطیب معاون دینی و فرهنگی رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، اقدامات تروریست‌های داعش در تخریب مراقد دینی و حسینیه‌ها در شهرهای موصل و تلعفر را اقدامات انتقام جویانه‌ای توصیف کرد که هدف از آن هتک حرمت مسلمانان و تجاوز به سنتهای دینی و عرف اسلامی است.
وی در واکنش به ادعای دروغ تروریست‌های تکفیری که هدفشان برپایی حکومت اسلامی و اجرای شریعت اسلامی است، گفت: دعوت به‌سوی خدا باید از طریق قانع کردن دیگران باشد، همان کاری که پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) انجام داد، نه از طریق اقدامات وحشیانه و تجاوزکارانه‌ای که تروریست‌های تکفیری در حال حاضر به آن دست می‌زنند.

به‌گفته وی، اقدامات تروریست‌های تکفیری هیچ ربطی به اسلام و انسانیت ندارد، به همین سبب این اقدامات باید از سوی پیروان ادیان دیگر محکوم شود.

اقدامات تجاوزکارانه جنایتکاران داعش تمام مراقد و حسینیه‌ها را در شهرهای موصل، تلعفر و برطله هدف قرار داده است، همه عراقی‌ها باید در یک صف واحد و متحد برای مقابله با این فرقه ضاله و گمراه قرار گیرند، فرقه‌ای که با توجه به اقدامات غیرقابل قبولش که همه طیفهای ملت عراق را هدف قرار داده، نشان داده که هدفش متلاشی کردن بافت متحد جامعه عراق است.

الخطیب می‌گوید: مرحله فعلی مستلزم حمایت از نیروهای امنیتی با تمام امکانات در راه یک‌سره کردن نبرد و نابودی داعش جنایتکار و فعال سازی وحدت ملی و برادری میان همه قشرهای ملت عراق است. وی بر ضرورت حمایت از فتوای مرجعیت عالی دینی مبنی بر جهاد کفائی به‌عنوان یک مأموریت دینی و ملی بزرگ تأکید کرد. به‌گفته وی، این فتوا به‌مثابه سوپاپ اطمینانی برای تمام قشرهای ملت عراق در مقابل باندهای تکفیری جنایتکار است.

این شخصیت دینی عراقی خاطرنشان کرد عراق در حال جنگ با گروه‌هایی تروریستی‌ است که از حمایت سازمان‌های اطلاعاتی و نهادهای بین المللی بزرگی بهره‌مند هستند.

وی افزود فتوای مرجعیت دینی برای جهاد خطاب به یک مذهب خاص (شیعیان) صادر نشده بلکه همه ملت عراق را که قادر به حمل سلاح هستند، مخاطب قرار داده و از آنها خواسته است برای حمایت از عراق و مقدسات آن از نیروهای امنیتی در جنگ با تروریست‌ها حمایت کنند.

شیخ سامی المسعودی یکی دیگر از علمای عراقی  با محکوم کردن اقدامات تروریست‌های داعش در منهدم کردن حسینیه‌ها و مساجد شهر تلعفر از سکوت جامعه بین‌المللی در برابر اقدامات جنایتکارانه تروریست‌ها ابراز شگفتی و تأکید کرد آنچه در موصل و تلعفر می‌گذرد، اهانت به انسانیت و هرچیزی که مقدس است، به شمار می‌رود.

برخی طرفها در داخل عراق و رسانه‌های عربی مخالف روند سیاسی پس از صدام، تروریست‌های تکفیری را انقلابیون عشایر می‌خوانند که المسعودی با انتقاد از این طرفها می‌گوید: چگونه می‌توان افرادی را که به انهدام مراکز عبادتی، راندن خانواده‌ها، تعرض به زنان و اعدام‌های جمعی بر اساس طایفه‌ای و مذهبی دست می‌زنند، انقلابیون توصیف کرد؟!

همان‌طور که این عالم عراقی تأکید کرده است پس از موج گسترده‌ای از بسیج مردمی که در لبیک به ندای مرجعیت عالی دینی عراق برای حمایت از نیروهای امنیتی و ارتش در جنگ با تروریست‌ها به وجود آمده است، عراق در نهایت پیروز خواهد شد و به‌کوری چشم دشمنان جنایتکارش با قدرت به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت.

اهل‌سنت: وظیفه ما فعال کردن فتوای آیت‌الله سیستانی است

جماعت علمای اهل‌سنت عراق بار دیگر تأکید کرده است: چیزی به‌نام انقلابیون وجود ندارد و وظیفه ما فعال سازی فتوای آیت‌الله سیستانی است.

شیخ خالد الملا از علمای اهل‌سنت تأکید کرده است سرنخ‌های توطئه‌ای که کشور در معرض آن قرار گرفته است، آشکار شده است. اعلام باندهای داعش مبنی بر آنچه خلافت اسلامی نامیده‌اند، با هدف سیطره بر منابع اقتصادی و نابودی روند سیاسی است.

الملا بر ضرورت فعال کردن فتوای اخیر آیت الله العظمی علی سیستانی در خصوص جهاد کفائی علیه باندهای تروریستی داعش تأکید کرده است.
الملا خاطرنشان می‌کند: اعلام خلافت اسلامی از سوی باندهای تروریستی داعش دلیل واضحی بر جنایات این افراد و وحشی‌گری آنها و اهدافی که به‌خاطر آن به عراق آمده‌اند، به شمار می‌رود.

وی بار دیگر تأکید می‌کند: چیزی به‌نام انقلابیون در عراق وجود ندارد، هرچند ما مخالف مطالبات مشروع بخشی از مردم نیستیم، اما تمام توطئه‌ها برملا شده و سرنخ های آن نیز به دست آمده است، کسانی که مدعی خلافت اسلامی هستند، برای اهداف اساسی به عراق آمده‌اند که سیطره بر نفت و منابع آبی در دجله و فرات و نیز متلاشی کردن روند سیاسی و کشتار مردم عراق و هتک حرمت مقدساتش از جمله اهداف این گروه‌های تروریستی و حامیانشان است.

وی با تأکید بر ضرورت نگاه عمیق به این طرح جنایتکارانه تکفیری که به‌دنبال منزوی کردن مذاهب و طوائف عراق است، می‌گوید: آنچه امروز در موصل شاهد هستیم و اخبار موثقی که از موصل به دست ما می‌رسد، لکه ننگی بر جبین بشریت است.

الملا، وادار کردن مردم به بیعت با سرکرده داعش را بازگشت به روزگار ظلم وستم حکومت اموی و عباسی می‌داند که خلیفه وقت سرهای مردم را قطع می‌کرد و علما و اهل‌بیت را که از بیعت سر باز می‌زدند، تحت پیگرد قرار می‌داد.

وی ابراز عقیده می‌کند: اختلافات داخلی و دخالت‌های خارجی ما را به این وضع رسانده است و راه درمان خطر آنچه به خلافت اسلامی موسوم است، در همبستگی و وحدت همه عراقی‌ها قرار دارد.

این شخصیت دینی اهل‌سنت می‌گوید: شبک‌ها (طایفه‌ای از کردها که غالباً شیعه هستند)، مسیحیان و شیعیانی که در موصل کشته می‌شوند، چه گناهی دارند، حتی در منطقه کردستان هم در معرض مضایقه و محدودیت قرار دارند و مثلاً شبک‌ها نمی‌توانند وارد منطقه کردستان شوند، اینها همه توطئه‌ای است که علیه ملت عراق تدارک دیده‌اند و ریشه‌کنی این جرثومه فساد نیاز به همکاری و اتحاد همه عراقی‌ها دارد.

این شخصیت دینی اهل‌سنت تأکید می‌کند: داعش هرگز در راستای منافع اهل‌سنت یا دیگر مذاهب عراق قرار ندارد، این گروه اولین گروهی است که سیاستمداران، علمای دینی و اندیشمندان اهل‌سنت را در موصل و صلاح‌الدین منزوی کرد، بنابراین نباید در دام چنین طرحهایی گرفتار شد که برخی مردم را فریب می‌دهند که این گروه تروریستی با هدف یاری اهل‌سنت آمده‌اند، این گروه کشتار را از اهل‌سنت شروع کردند.

الملا بار دیگر به اهمیت جایگاه و نقش تأثیرگذار مرجعیت عالی شیعیان عراق اشاره و بر ضرورت فعال کردن فتوای آیت الله العظمی سیستانی مبنی بر جهاد کفائی تاکید می‌کند و می‌گوید: تروریسم توطئه بزرگی است و مردم ما مسئولیت پذیر هستند و همه باید به فتوای آیت‌الله سیستانی اهتمام داشته باشیم.

عصبانیت دشمنان ملت عراق و رسانه‌های فتنه‌گر آنها از فتوای اخیر آیت‌الله سیستانی و حتی واکنش منفعلانه آمریکا به این فتوا از جایگاه والا و انکارناپذیر مرجعیت عالی شیعیان در عراق حکایت می‌کند، نکته‌ای که شیخ خالد الملا از علمای اهل‌سنت هم بر آن تأکید می‌کند و می‌گوید برخی طرفهای خارجی و طرفهای همسو در داخل عراق برای تضعیف فتوا و اهمیت آن تلاش می‌کنند و وظیفه همه ما مسلمانان و عراقی‌ها این است که این فتوا را زنده و پویا نگه داریم تا همه عراقی‌ها با تبعیت از این فتوا به وظیفه کفائی برای دفاع از عراق و کرامت آن عمل کنند.
باندهای تروریستی داعش پیشتر در مناطقی که با توطئه و همدستی برخی طرفهای خائن داخلی و بعثی‌های صدامی مسلط شدند، به‌زعم خود خلافت اسلامی اعلام کردند و ابوبکر البغدادی سرکرده تروریست‌های تکفیری هم خود را خلیفه و رهبر مسلمانان خوانده بود.

مرجعیت عالی دینی عراق در 13 ژوئن گذشته [23 خرداد ماه] در پی هجوم تروریست‌های داعش به برخی مناطق، جهاد کفائی را برای حمایت از نیروهای مسلح عراق در جنگ با داعش و همدستانش و دفاع از مقدسات عراق در مقابل هجمه بربری وحشیانه ضروری دانست.

تروریست‌های داعش اخیراً تصاویری از جنایت خود در منهدم کردن مراقد دینی و حسینیه‌ها در شهرهای موصل و تلعفر و همچنین رقص و پایکوبی در مساجد در شهرهای موصل و تلعفر پخش کرده‌اند، تروریست‌ها حسینیه‌های القدو، سعدبن عقیل، عسکر مولا، الجواد و القبه را با بمب منفجر و تخریب کردند.

تروریست‌های تکفیری داعش حتی به قبور شعرا، مورخان و شخصیت‌های تاریخی در موصل رحم نکرده‌اند، آنها حتی قبر السلطان عبدالله نوه عمر الخطاب از شخصیت‌های مورد احترام اهل‌سنت و شیخ محمود را تخریب کردند.

منابع محلی در موصل گفته‌اند تروریست‌های داعش قبر ابن‌اثیر نویسنده تاریخی و شیخ فتحی الموصلی را منفجر کردند. آنها از مساجد، کلیساها و مراکز عبادتی دیگر برای اجرای اقدامات وحشیانه خود و شکنجه هرکس که از اطاعت آنها سر باز زند، سوء استفاده می‌کنند.

نکته پایانی اینکه عراق امروز بیش از هر زمانی به همبستگی و وحدت همه قشرهای مردم اعم از کردها و اعراب و ترکمان‌ها و همه مذاهب اعم از شیعیان و اهل‌سنت و مسیحیان در چارچوب جبهه ملی مستحکم و به هم پیوسته برای مقابله با تجاوز داعشی تکفیری نیاز دارد که بخشهای وسیعی از بلاد الرافدین را به‌سبب توطئه آمریکایی صهیونیستی ارتجاع عرب در معرض تجزیه قرار داده است و مهمترین عاملی که عراقی‌ها را می‌تواند به انسجام و همبستگی کامل برساند، قرار گرفتن پشت سر مرجعیت دینی بصیر و هوشمندی است که طی بیش از یک دهه از سرنگونی صدام نشان داده است مرکز اطمینانی برای همه عراقی‌هاست و با رهبری منطقی و هوشمندانه خود توانسته است عراقی‌ها را از خطرات و توطئه‌هایی که آنها را احاطه کرده، آگاه کرده و اسباب خنثی سازی آن را فراهم کند.

داعش ابزار جدید اردوگاه صهیونیستی آمریکایی و مزدوران منطقه‌ای آنها برای اجرای توطئه خطرناک تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد هرج و مرج و آشوب در منطقه و در نهایت شعله‌ور کردن آتش جنگ مذهبی و فرقه‌ای با هدف سیطره بر منابع غنی نفت و گاز و حتی منابع آبی منطقه است و عراقی‌ها چاره‌ای جز وحدت و انسجام ملی برای خنثی کردن این توطئه‌ها زیر چتر مرجعیت عالی دینی خود ندارند تا هرچه زودتر سرزمین بین النهرین از وجود جرثومه‌های فساد داعش و بعثی صدامی و تکفیری‌ها پاکسازی شود و امنیت و ثبات به تمام مناطق این کشور بازگردد و مهمتر از همه روند سیاسی جدید پس از صدام که هزینه‌های سنگینی را عراقی‌ها به‌خاطر آن پرداخته‌اند، از شکست و فروپاشی نجات دهند، نکته‌ای که نوری المالکی نخست وزیر عراق بارها درباره توطئه برخی طرفهای خارجی با همدستی طرفهای خائن و مزدور داخلی هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۳
دقیقا من با این موارد موافق هستم. من یک مسیحی ایرانی هستم . آنچه که از اسلام و مسلمانان در این کشور دیدم جز ترحم ، دوستی و انسانیت چیز دیگری نبوده است. این جریانات ربطی به دین و اسلام ندارد. این رویکردها ، سیاستهای کثیف صهیونیستها برای سلطه بر منطقه است. اینها هدفشان تجزیه کشورهای منطقه و کوچک کردن قدرت آنها برای قدرتمند شدن خودشان و اجرای اهداف شوم و کثیف خودشان می باشد. این سیاست با رهبری این خوکهای کثیف با یک تیر دو نشانه را می زنند : کلیه این ترورها و کشتارها و جنایات را به نام اسلام ثبت میکنند و از طرف دیگر این بهانه را دست دیگر اقوام میدهند تا دست به طرح برپایی رفراندوم جهت استقلال از دولت مرکزی را دارند. من بعنوان یک شهروند مسیحی از همه مسلمانان دعوت به اتحاد در مقابل اهداف شوم این صیونیستها میکنم تا در برابر خاک مقدس کشورشان پاسداری کنند.
آخرین اخبار