رودهن/

پل شاه عباسی میراثی برجامانده از تمدن ایرانی است

بخشدار جاجرود گفت : جاجرود با برخورداری از پل شاه عباسی به عنوان میراثی برجامانده از فرهنگ و تمدن اصیل و غنی ایرانی و اسلامی از مناطق بکر گردشگری کشور محسوب می شود .

حمید زندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به جایگاه پل شاه عباسی در تاریخ کشور گفت : پل شاه عباسی به عنوان یک میراث بر جا مانده از فرهنگ و تمدن اصیل و غنی ایرانی و اسلامی در سالهای گذشته به منظور بازسازی و خروج از ساختار فرسوده و فراموش شده گذشته از دیدگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در آستانه تخریب قرار گرفته بود.

بخشدار جاجرود با قیاس رقم اعتبار بخشداری و هزینه های مورد نیاز برای ترمیم یک بنای تاریخی در کشور ، تصریح کرد: با تلاش دهیاری و مسئولان شهرستان برای جلوگیری از گسترش تخریب این بنای تاریخی و اثر ملی ثبت شده در کتاب تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین حریم آن تا حدودی ترمیم شده است ولی برای بازسازی کامل یک بنای تاریخی بودجه بخشداری کافی نمی باشد.

زندی در مورد ابعاد دیگر گردشگری جاجرود بیان کرد : وجود غار و چشمه سار ها در جاجرود جذابیت های فراوانی برای جذب توریست و گردشگر به ویژه در ایام تابستان دارد ولی بازسازی و تبدیل این مکانها به محل های استاندارد گردشگری برای مردم در جهت سپری کردن اوقات فراغت خود نیاز به بودجه و یک برنامه ریزی مدون دارد .

بخشدار جاجرود در پایان خاطر نشان کرد : رودخانه جاجرود به عنوان یک منبع درامد زایی در حوزه گردشگری در سالهای گذشته به منظور تحقق این هدف بلا استفاده بوده و ریالی در امر درامد زایی کمک مسئولان شهرستان نبوده است و بازسازی حریم رودخانه و تغییر ساختار فعلی این منطقه گردشگری در استان تهران می تواند در مدیریت شهری این منطقه بسیار تاثیرگذار باشد ./س


برچسب ها: پل ، شاه عباسی ، تمدن ، جاجرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.