"مارهای پرنده"، هواپیماهای بدون موتور + تصاویر

محققان می‌گویند مارهای پرنده ویژگی‌های آیرودینامیکی شگفت‌انگیزی دارند. آنها می‌توانند با پهن کردن بدن خود و حرکت مواج آن همانند یک هواپیمای بدون موتور در هوا شناور بمانند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ مارهای پرنده گونه‌ای از مارها هستند که می‌توانند  مسافتی حدود 38 متر را در هوا پرواز کنند.

محققان معتقدند مارهای پرنده خواص آیرودینامیکی شگفت انگیزی دارند که آنها را به استادان هواپیماهای بدون موتور یا گلایدر تبدیل کرده است. 



دانشمندان در حال بررسی مهارت‌های پروازی شگفت انگیز مارهایی هستند که در منطقه آسیا زندگی می‌کنند و با نام مارهای درختی معروف هستند. تحقیقات آنها نشان می‌دهد که این مارها دو کار را برای شناور ماندن در هوا انجام می‌دهند.

اول اینکه آنها بدن خود را طوری پهن می‌کنند که از شکل دایره‌ای به مثلثی نزدیکتر شوند و دوم اینکه زمانی که پرواز می‌کنند به خود موج می‌دهند که این نوعی شنا کردن در هوا می باشد.
 

محققان رشته بیومکانیک در موسسه فناوری ویرجینیا  یک مدل پلاستیکی از این نوع مارها ساختند و ویژگی‌های آیرودینامیکی آن را مورد بررسی قرار دادند.

آنها این مدل پلاستیکی را در یک تونل آبی قرار دادند و با استفاده از لیزر الگوهای جریان را در اطراف آن بررسی کردند.
 

 

این محققان می‌گویند چیزی که ما بدست آوردیم برخی ویژگی‌های آیرودینامیکی جالب بود.


دانشمندان مشتاق هستند تا راز های پرواز مارهای پرنده را پیدا کنند. اگر چه شکل و قواره این مارها این را نشان می‌دهد آنها خواص آیرودینامیک نسبتا  بدی دارند. دانشمندان  می‌خواهند بدانند چه چیزی سبب شده است که این مارها  گلایدر‌های خوبی باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.